توصیه موحد به رسانه های محلی
معتقدم عنوان کردن برخی مسائل با رسالت ماهوي رسانه ها در تعارض بوده و مي تواند سلامت فکري و اخلاقي آحاد جامعه را تهديد کند و الگوهاي نابهنجار رفتاري را در جامعه تثبيت کند.
کد خبر: ۳۰۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ 24 September 2016
برخی رسانه های محلی در استان کهگیلویه و بویراحمد همواره مورد انتقاد بوده اند و در این خصوص گاهی صحبت از نوعی تبانی میان رسانه و سیاسیون مطرح می شود که البته بیشتر این خبرها بر اساس نوع پوشش گزینشی خبرها ، در جامعه مطرح می شود.
هرچند اثبات چنین مواردی تقریبا غیر ممکن است اما پوشش خبرها می تواند نشان دهنده ی نوعی هماهنگی خاص میان برخی سیاسیون با برخی رسانه ها باشد.
در برخی مواقع شخصیت هایی به انتقاد از این نوع کار رسانه ای می پردازند که البته چندان مورد توجه قرار نمی گیرد و کار تا جایی پیش می رود که تخریب در دستور خبر قرار می گیرد و سرک کشیدن به جاهایی می رسد که زیرپا گذاشتن اخلاقیات حرفه ای را به دنبال دارد.
سید محمد موحد نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی در گفتگویی کوتاه با سایت خبری راه روز ، به برخی مسائل مطرح شده در رسانه های محلی واکنش نشان داده است.

سید محمد موحد نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص ارزیابی عملکرد رسانه ها و انتشار برخی اخبار گفت و گوی کوتاهی داشته و نظر خود را در خصوص ارزیابی عملکرد رسانه های محلی ابراز داشته و توصیه ای هم به رسانه های هم استانی داشته است.
موحد گفت: رسانه یکی از ارکان دموکراسی است و نقش ویژه ای در ایجاد آرامش روانی جامعه دارد،به عنوان یک خدمتگذار به مردم از رسانه های عمومی و مجازی تقاضا دارم در ایجاد آرامش وامنیت روانی  جامعه بیش از پیش همت ورزیده و وارد مسائل حاشیه ای نشوند.
رسانه ی مردم محور ازسرک کشیدن به حریم زندگی خصوصی افراد جامعه پرهیز می کند و فضای جامعه را به دور از التهاب و ایجاد تنش به سمت تحول خواهی پیش می برد،معتقدم عنوان کردن برخی مسائل با رسالت ماهوي رسانه ها در تعارض بوده و مي تواند سلامت فکري و اخلاقي آحاد جامعه را تهديد کند و الگوهاي نابهنجار رفتاري را در جامعه تثبيت کند.
 موحد در ادامه با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب به رسانه ها و مطبوعات گفت:
رسانه هاییكه طريق سلامت بپيمايند در هر رشته‌ و موضوعی که قلم بزنند و هر كارى كه بكنند، به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی حركت كرده‌اند. چرا؟ چون بر میزان آگاهى مردم مى‌افزايند و هرگز برپایه عناد و بدجنسی حرکت نمی کنند.
خلاصه ی توصیه و خواست من از شما به عنوان یک رسانه انجام سه مورد وظيفه نقد و نظارت، وظيفه اطّلاع رسانى صادقانه و شفّاف، وظيفه طرح و تبادل آراء و افكار در جامعه است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
سلام بر موحد
سلام بر اخلاق
موحد=اخلاق مدار
حقا که لقب خادم بی منت برازنده وجودته سناتور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار