طبق گفته ی رئیس دیوان عدالت اداری استخدام مستلزم مجوز قانونی است و اگر دستگاهی چنین عمل نکرد، خلاف قانون است.
کد خبر: ۳۰۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 09 October 2016
به گزارش صبح خرد(جمانیوز) ،همانطور که همگان اطلاع داریم بیکاری یکی از پدیده های اجتماعی است که گریبانگیر خانواده ها و دولت ها شده و استان کهگیلویه و بویراحمد این بار برخلاف سایر مقام های برتر در مهم ترین موضوع مرتبط با مردم و جوانانها در رتبه بیکاری مقام اول را دارد که استان را دچار بحران های خودکشی و ناهنجاری اجتماعی اعتیاد و طلاق نموده است.‬‎
شهرستان چرام به لحاظ موقعیت آب و خاک و معادن فسفات و بوکسیت همچنان از بیکاری جوانان فارغ التحصیل رنج می برد و تاکنون همه وعده ها از دولت های گذشته و نمایندگان سابق تاکنون فقط در حد همان وعده باقی مانده است.

حال استخدام های غیرقانونی۱۲ نفر در اداره برق شهر چرام بدون ضوابط استخدامی چرا و چگونه انجام گرفته است؟ بر طبق شنیده های موثق، دیگر ادارات شهر چرام نظیر ،ثبت احوال،شرکت گاز، بنیاد مسکن و شهرداری با اعمال نفوذ اعضای شورا و دانشکده صنعت و معدن چرام هم چندین نفر را بدون ضوابط استخدامی بکار گرفته اند. این درحالیست که مشاهده میشود این خیل عظیم نیروهای بکارگرفته شده از جوانان شهر چرام نمی باشند و افراد دیگری هستند از شهرهای مجاور و عمدتا ازنیروهای نزدیک به مدیران ،سیاسیون و بعضی نمایندگان سابق و کنونی استان . با توجه به آمار بیکاران شهر چرام و متقاضیان کار این شهر که اکثرا دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی بوده و هنوز که هنوز است بیکار می باشند و یا دارای مشاغلی هستند که امیدی به آینده آنها نیست ( مشاغلی مانند دست فروشی ، مغازه داری و دیگر مشاغل کاذب).ضمن اینکه بعضی نهادها هم بدون آگهی عمومی اقدام به جذب نیرو نمودند.

بر اساس این گزارش این استخدام های غیرقانونی از ۴سال گذشته تاکنون در ادارات این شهرستان شروع شده و روز به روز بر تعداد آنها به صورت غیرقانونی و یواشکی ادامه دارد و هیچکس هم پاسخگو نیست

مگر اینگونه نیست که دستگاههای دولتی اجازه بکارگیری و استخدام نیروی جدید بدون طی مراحل قانونی را ندارند و تمام ادارات، سازمانها و دستگاههای دولتی که مجوز استخدام نیرو را دریافت کرده اند، موظفند پس از طی مراحل قانونی نسبت به بکارگیری آنها اقدام کنند و خارج از این روال مورد پذیرش دولت نیست. پس ادارات شهر چرام با چه مجوزی و با چه قانونی این کار را انجام داده اند؟!!

از هرکدام از مسئولان هم که سوالی در خصوص این معضل و استخدام های غیرقانونی مطرح می شود فقط یه یک موضوع اشاره می کنند و آن هم بحث شرکتی بودن است که همانطور که همان مسئولان خودشان بهتر می دانند اول با بحث شرکتی وارد می شوند و بعدا با قراردادی و سپس پیمانی و رسمی سال به سال این استخدام های یواشکی انجام می شود.

اگر هم بحث جذب نیروی شرکتی و قراردادی است می بایست اولویت بکارگیری با جوانان همین منطقه باشد نه از شهرستان های دیگر آیا سزاست که جوانان بیکار این منطقه کنج خانه باشند و بکارگیری نیرو ولو شرکتی که البته مثل سایر موارد راهی برای دور زدن قانون است از جاهای دیگر یا بدون آزمون باشد.استخدام‌های غیرقانونی در شهرستان چرام

این در حالی است که خیلی از جوانان مستعد و حتی فرزندان شهدا و ایثارگران در شهرستان چرام بیکار هستند اما زد و بند های مدیران و لابی های قدرت و ثروت باعث شده که اقدامات خلاف قانون و ضوابط همچنان ادامه داشته باشد.

به طوریکه اگر سازمان های بازرسی و نهادهای نظارتی به ادارات و شرکت های برق ، گاز و راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد زحمت بررسی ورود نیرو به این سه اداره را بکشند متوجه خواهند شد چه ظلمی به جوانان این شهرستان و استان شده است که دستشان به لابی های قدرت و ثروت بند نیست .

امیدواریم نهادهای مسئول صدای مظلومیت و محرومیت این جوانان که سالها با هزینه های گزاف تحصیل نمودند را بشنوند و این بازرسی ها دچار دیررسی یا چشم پوشی نشود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
شمایی ک این مطلبو درج کردین خودتون رشوه گیر هستین..یه نمونه کوچیکش انتخابات بوود ک هم پول گرفتین هم پول میدادین به مردم بیچاره و بدبخت..حال اول خودتو اصلاح کن بعد....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار