این جای نگرانی دارد که کار مطالعات این طرح را به صورت چراغ خاموش انجام داده‌اند و می‌خواهند آن را اجرایی کنند و بیکاری را در این مناطق گسرش دهند.
کد خبر: ۳۱۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ 17 October 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،عدل هاشمی که تلاش های فراوانی را برای تحقق وعده های خود انجام می دهد ، هر چه جلوتر می رود با برخی ناهماهنگی ها و البته برخی سنگ اندازی ها روبرو می شود که برخی از این موارد می تواند تاثیر منفی بر تحقق وعده هایش داشته باشند.
در جدیدترین مورد برخی حرف و حدیث ها از اعتراض نماینده ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی نسبت به انتقال آب رودخانه صیدون به بخش دیشموک حکایت دارد.
 
سنگ اندازی جدید در تحقق وعده های عدل هاشمی 
عدل هاشمی به مردم منطقه دیشموک قول داده بود که انتقال آب این رودخانه بوسیله احداث سد به این محل عملی خواهد شد.
در حالی که نماینده ایذه و باغ ملک معتقد است انتقال آب رودخانه صیدون با احداث سد، به منطقه دیشموک ،به یغما رفتن منابع این منطقه توسط استانی دیگر است، مردم منطقه دیشموک هم همین اعتقاد را داشته اند و اقدامات عدل هاشمی در پیگیری انتقال آب این رودخانه را احقاق حق از دست رفته خود می دانند.
این رودخانه که در هر منطقه به نامی شناخته می شود در میان مناطقی عبور می کند که مردم آن بیشترین قرابت را با هم دارند و از ارتباطات گسترده فامیلی برخوردار هستند.
اعتراضات نماینده ایذه و باغ ملک
هدایت الله خادمی،نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به انتقال آب روستای قله علا بخش صیدون به یکی از استان های هم‌جوار اشاره کرد و گفت: باید وزیر محترم کشور و همچنین استاندار خوزستان جلوی انتقال چنین طرحی را بگیرند.

وی گفت: کارهایی صورت پذیرفته که یکی از استانهای همجوار خوزستان می خواهند؛ آب روستای " قله علا" را که در شهرستان باغملک است به انحراف ببرند و این حداقل آب موجود برای کشاورزی روستاهای هپرو، رود زرد و چند روستای دیگر است.

وی در ادامه همین مبحث افزود: اگر بخواهند این آب را به شهرهای دیگر انتقال دهند؛ با توجه به اینکه در حال حاضربا کمبود آب روبرو هستند و کشاورزی آنها تقریبا نیمه تعطیل بوده؛ قطعا تعطیل می‌شود و متاسفانه مطالعه این طرح را بیش از 3 سال پیش انجام داده بودند.

نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از این روستاها را به یکی از استان‌های هم‌جوار به صورت چراغ خاموش انجام داده بودند، بیان کرد: این جای نگرانی دارد که کار مطالعات این طرح را به صورت چراغ خاموش انجام داده‌اند و می‌خواهند آن را اجرایی کنند و بیکاری را در این مناطق گسرش دهند.
 سنگ اندازی جدید در تحقق وعده های عدل هاشمی
خادمی به تجمع‌هایی که ظرف چند هفته گذشته در بخش صیدون به سبب کم آبی بوجود آمده بود اشاره کرد و گفت: یکسری تجمعهای مردمی در این بخش اخیرا به دلیل کمبود آب صورت گرفته بود و قطعا این یک کار بسیار خطرناکی است و امیدوار هستیم مردم دست به چنین اقدامی نزنند؛ البته این را باید یادآوری کنم که سرچشمه این آب در همین منطقه است.

وی تصریح کرد:به عنوان نماینده مردم خواستارم که هرچه سریعتر آقای استاندار و وزیر کشور از اجرای انتقال این آب کم که حق مردم منطقه است برای اینکه هزینه روزمره اینها از همین آب تامین می‌شود جلوگیری کنند؛ تا مشکلی برای هر2 منطق که هم تبار هم هستند به وجود نیاید چرا که از همه مهم‌تر این است که ما با هم برادر هستیم و سرچشمه این آب هم سالیان طولانی در این بخش است.

نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به همجوار بودن رودخانه کارون در شهرستان های ایذه و باغملک عنوان کرد:آب کارون از کنار این 2 شهرستان 200 کیلومتر را می‌پیماید اما متاسفانه مردم ایذه و باغملک از یک قطره این آب بهرمند نشده اند و این مردم از بی آبی رنج می‌برند که امیدوار هستیم وزیر نیرو دستور هرچه سریع‌تر انتقال آب کارون برای سیراب کردن زمینهای کشاورزی این 2 شهرستان را بدهند.
 عدل هاشمی و مشکلاتی که بر سر راه وعده هایش می بیند
عدل هاشمی پور که در تمام جلسات با شدت و حدت زیادی از وضعیت وخیم حوزه ی انتخابیه خود در موضوع بیکاری و مهاجرت صحبت می کند ، در شروع کار خود به سراغ مهمترین پروژه هایی رفته است که در صورت موفقیت می تواند به عنوان یک ناجی در چهار شهرستان حوزه ی انتخابیه خود شناخته شود.
 
سنگ اندازی جدید در تحقق وعده های عدل هاشمی 
پروژه هایی مانند فسفات چرام ، سیمان سپو،پتروشیمی کهگیلویه، انتقال آب سد کوثر، انتقال آب به دیشموک،جاده پاتاوه به دهدشت و ... که هر کدام به نوبه خود بخش بزرگی از مشکلات شهرستان های ، کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده را حل خواهد کرد ، به شدت عدل هاشمی را درگیر خود کرده است اما در این بین مشکلاتی فراوان هم در پیش رو دارد که به نظر می رسد نیاز به همکاری و تلاش های دیگر مسئولین در تحقق این هدف ها ضروری است.
صحبت های نماینده ایذه و باغ ملک یکی دیگر از سنگ هایی است که بر سر راه عدل هاشمی قرار داده شده است که باید امیدوار بود ، در حد همین مصاحبه محدود شود و کار به سنگ اندازی و توقف در روند پیگیری و به سرانجام رساندن پروژه کشیده نشود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
اگر چنین است،خوزستانی های عزیز نیز دست از آب سد های مارون و کوثر بردارند.چون ما خودمان آب مارون و کوثر را بسیار لازم داریم
سامان
|
United States
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
...... نماینده ایذه استان خوزستان خوب دارند از آب های ما استفاده میکنن حالا خوبه که این رود خانه از منطقه ی ما عبور میکنه و به خوزستان میره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار