کد خبر: ۳۱۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 19 October 2016
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه گفت: از مجموع 731 تعاونی ثبت شده در شهرستان 99 تعاونی راکد و 60 درصد مابقی غیر فعال هستند.

احمد علی خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه رسیدگی به شکایات کارگران و ثبت شرکت‌های تعاونی را از وظایف عمده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: بازرسی از کارگاه‌های شهرستان بر اساس برنامه زمانبندی شده انجام می‌شود.

رئیس تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه تصریح کرد: کارخانه آجر دهدشت با 70 کارگر در حال حاضر بزرگترین واحد تولیدی و اصناف یک تا دو‌نفره مانند بلوک‌زنی کوچکترین واحد تولیدی در این شهرستان به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه 350 کارگاه راکد و غیر فعال در سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده وجود دارد، افزود: طی 6 ماه گذشته 9 تعاونی جدید تشکیل شده و 36 مورد تغییرات شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

خادمی با اشاره به بازرسی از کارگاه‌ها گفت: بازرسی ادواری از کارگاه‌ها جهت حفاظت فنی و ایمنی، حقوق و مزایا و بیمه کارگران و بازرسی موردی شامل اتباع خارجه، تحقیق پرونده‌های شکایتی و بازرسی مجدد است.

این مسؤول افزود: طی 6 ماه گذشته 253 مورد بازرسی ادواری و 14 مورد بررسی حوادث کارگری در شهرستان انجام شد.

وی از فعالیت سه مرکز کاریابی غیر دولتی در شهرستان خبر داد و گفت: طی 6 ماه نخست امسال 207 نفر در این کاریابی‌ها نام‌نویسی کردند که 14 نفر به کار گمارده شده و زمینه شغلی برای 23 نفر فراهم شده است.

خادمی تعداد شرکت‌های تعاونی به ثبت رسیده در شهرستان را 731 واحد دانست و گفت: 99 واحد از این تعاونی‌ها راکد و 60 درصد مابقی نیز غیر فعال است.

رئیس تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه فعالیت شرکت‌های تعاونی شهرستان را در حوزه خدماتی، توزیعی، مصرف و مسکن عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار