ورود هیات روسی به کهگیلویه و بویراحمد
وزیر کشاورزی امسک روسیه:قادر به تامین سبزیجات و میوه خود نیستیم و مایل به همکاری طرفین در این زمینه هستیم.
کد خبر: ۳۱۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 19 October 2016
هیئت روسی طبق برنامه ریزی قبلب وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد و از همان ابتدا ورود به مذاکرات با مدیران استانی پرداختند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته جبار کیانی به خبرنگاران گفته بود که زمینه همکاری ما با روس ها در بخش کشاورزی ، گردشگری و گیاهان دارویی خواهد بود چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد دارای چنین پتانسیل هایی برای مراودات اقتصادی بین المللی تشخیص داده شده است.
ورود هیئت روسی به استان
صبح امروز هیئت روسی از استان امسک ، وارد فرودگاه  یاسوج شد. نظروف استاندار امسک کشور روسیه به همراه یک هیئت 17 نفره از مقامات دولتی امسک و تجار این استان برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
 
میوه وسبزیجات کهگیلویه و بویرامد به روسیه می رود
همانگونه که اعلام شده بود استان امسک روسیه در خصوص تهیه میوه و سبزیجات نیاز به واردات دارد و این مورد یکی از گزینه هایی است که فعالان اقتصادی استان بر روی آن حساب ویژه ای باز کرده اند.
وزیر کشاورزی استان امسک روسیه زمین های مستعد کشاورزی در این استان را 6میلیون هکتار عنوان کرد و گفت: سالانه بیش از 3 میلیون تن غلات و دانه‌های روغنی در این اراضی برداشت می شود.
ویاچسلاف مامنتوف از  از توانایی استان خود برای تامین برخی نیازهای ایران و همچنین نیاز خود برای تامین برخی مواد غذایی از ایران و کهگیلویه و بویرامد گفت و افزود:در زمینه محصولات سبزی و میوه‌جات قادر به تامین نیازهای خود نیستم و آماده همکاری طرفین ایرانی هستیم و با توجه به صادرات 1.3 میلیون تن غلات از امسک روسیه توانایی تامین کنجاله و خوراک دام و طیور و محصولات لبنیات و توسعه امکانات فراوری غلات برای جمهوری اسلامی ایران را داریم.
مامنتوف با اشاره به همکاری مشترک‌ طرفین در ایجاد سیلو گفت: طرف ایرانی در زمینه گلخانه و گل رز تولیدات ارزشمندی دارد که پیشنهاد ما همکاری طرفین در زمینه پرورش ماهی و تولید آبزیان و تولید و فرآوری سبزیجات است.
وی افزود: تجربه همکاری با سرمایه‌گذاران قزاقستان، چین، کانادا، ارمنستان و سایر کشورهای را در این زمینه داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار