کد خبر: ۳۱۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ 20 October 2016
مشارکت ۴۴ درصدی مردم کهگیلویه وبویراحمد در سرشماری اینترنتی
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه وبودجه نیز با ارایه اطلاعات استخراج شده تا روز ۲۷ مهر سال جاری گفت: ۳۱۴ هزار و ۹۲۴ نفر به صورت اینترنتی سرشمای شده اند.
علی شهابی اظهار داشت: مشارکت ۴۴ درصدی مردم کهگیلویه و بویراحمد به نظر می رسد در سرشماری اینترنتی و کسب جایگاه یازدهم برای استانی با جمعیت روستایی بیش از ۵۴ درصدی نمره قابل قبول باشد در حالی که در کشور جمعیت روستایی ۳۰ درصد است.
وی ادامه داد: تاکنون شهرستان دنا با ۶۲درصد و بویراحمد با ۳۴ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین مشارکت را در سرشماری اینترنتی داشته اند.
شهابی تاکید کرد: نگرانی هایی در سطح استان وجود دارد که برخی افراد مکان زندگی خود را در شهرستانی غیر از جایی که ساکن هستند اعلام کرده اند اما چنانچه هنگام مراجعه حضوری اشتباهی در اطلاعات مشاهده شود ماموران دوباره سرشماری را انجام می دهند.
وی یادآور شود: سرشماری اینترنتی با هدف ایجاد مشارکت مردمی بوده اما آمارها و اطلاعات نهایی از تبلت های ماموران آمارگیر استخراج می شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه وبودجه یادآور شد: نتایج اولیه سرشماری ۱۵ دی سال جاری و نتایج تفصیلی آن نیز مرداد سال ۹۶ اعلام می شود.
شهابی اظهار داشت: ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر سرشماری حضوری خواهند بود که ۱۸۳ نفر از این افراد آمارگیرانی هستند که بر اساس برنامه ریزی هر مامور ۱۲۰۰ خانوار را سرشماری می کند.
وی گفت: معیار سواد و بی سوادی در مراجعه حضوری برای ثبت اطلاعات، توانایی خواندن و نوشتن و یا سواد قرآنی است که هر فرد پایه سوم ابتدایی را گذرانده باشد با سواد محسوب می شود.
فرماندار بویراحمد نیز گفت: جمعیت مهاجر این شهرستان از سال ۹۵ تاکنون افزایش چشمگیری داشته به همین دلیل سرشماری برای این منطقه مهم است.
محمد کاظم نظری با مهم خواندن سرشماری و اطلاعاتی که از آن استخراج می شود، اظهار داشت: اعتبارات بر اساس جمعیت توزیع می شود و باید آمارگیران برای کسب اطلاعات دقت و ظرفت بیشتری به خرج دهند.
وی ادامه داد: تاکنون میزان مشارکت مردم شهرستان بویراحمد در سرشماری اینترنتی به لحاظ آماری چندین برابر سایر شهرستانها بوده اما به نسبت جمعیت، همچون سایر مراکز استانهای کشور کم است.
مرحله نخست سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی از چهار مهر در سراسر کشور آغاز و تا ۳۰ مهر ادامه دارد.
جمعیت کهگیلویه وبویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ بیش از ۶۵۸هزار نفر است.
براساس اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰بیش از ۵۲ درصد از جمعیت این استان در مناطق شهری زندگی می کنند./ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار