در نشست مطبوعاتی مطرح شد:
ویکتور نظروف:استاندار امسک روسیه در پاسخ به سئوالی در خصوص وجود تحریم ها با لبخندی که بر چهره داشت گفت: شما دیگر تحریم نیستید و تحریم‌ها را برای ایران برداشتند اما برای ما هنوز برنداشته اند.
کد خبر: ۳۱۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰ 20 October 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در پایان سفر دو روزه هیئت سیاسی اقتصادی روسیه به استان کهگیلویه و بویراحمد ، یک یادداشت تفاهم نامه اقتصادی در 16 بند که عمدتا در زمینه کشاورزی، گردشگری و تبادل علمی و فناوری بود ، امضا شد.
 در این آیین استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از سفر هیأت روس به این استان اظهار کرد: در زمینه‌های گوناگون این دو استان توانمندی‌های زیادی دارند و می‌توانند از این ظرفیت ها در مبادلات تجاری خود استفاده کنند.
سید موسی خادمی اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم مربوط به بخش گردشگری است که باید از این توانمندی دو استان استفاده بهینه‌ای کرد. 
 
صحبت جالب تحریمی مقام روسی در کهگیلویه و بویراحمد 
خادمی عنوان کرد: می‌توانیم هر دو کشور در زمینه‌های علمی و در فناوری‌های نوین با همدیگر همکاری متقابل داشته باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حوزه کشاورزی به عنوان یکی دیگر از این ظرفیت ها اشاره کرد و متذکر شد: همچنین در بحث محصولات غذایی امسک و کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند صادرات به یکدیگر داشته باشند.
شما دیگر تحریم نیستید ما تحریم هستیم
استاندار امسک روسیه در پاسخ به سئوالی در خصوص وجود تحریم ها با لبخندی که بر چهره داشت گفت: شما دیگر تحریم نیستید و تحریم‌ها را برای ایران برداشتند اما برای ما هنوز برنداشته‌اند ولی تحریم‌ها نعمتی برای توسعه ایران و روسیه است لذا باید همه در کشورهای ایران و روسیه برای اقتصاد خود تلاش کنیم و همین تحریم ها باعث شده است که ما در خصوص تجهیزات نفتی که قبلا از اروپا وارد می کردیم ، حالا بطور گسترده خود تولید کننده آن ها باشیم و باعث خودکفایی ما در زمینه های مختلف شده است.
 
صحبت جالب تحریمی مقام روسی در کهگیلویه و بویراحمد 
ویکتور نظروف در این نشست گفت: استان ما در بین شهرهای روسیه یکی از ایالات با ظرفیت است.
استاندار استان امسک افزود: امروز به دنبال ارتباط با همه کشورها و ارتباط با کشور پرظرفیت ایران و البته استان پرظرفیت شما هستیم.
این مسوول در استان امسک روسیه تصریح کرد: باید راه‌های ارتباط جوانان دو استان را فراهم کنیم تا بتوانیم به توسعه از طریق این ظرفیت بالا استفاه کنیم.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص اقدامات عملی که در زمینه گردشگری باید انجام گیرد گفت : ما برای ورود به این استان باید ابتدا از استان امسک به مسکو پرواز داشته باشیم  و از آنجا به یکی از فرودگاه های بین المللی ایران و سپس به استان شما سفر کنیم که کار تبادل گردشگر را بسیار سخت می کند و اگر بتوانیم پرواز مستقیم بین دو استان برقرار کنیم خواهیم توانست ارتباط بیشتری با هم داشته باشیم.
دعوت از خبرنگاران برای سفر به روسیه/از سرمای منفی 40 درجه ما نترسید
در حاشیه این نشست ویکتور نظروف استاندار ایالت امسک روسیه از خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد ، برای حضور در استان خود دعوت کرد و گفت : حاضریم از خبرنگاران این استان در کشور خودمان استقبال کنیم و البته از سرمای زیر 40 درجه ما نترسید، اونجا به شما لباس های گرم می دهیم.(با حالت مزاح و تبسم)
 صحبت جالب تحریمی مقام روسی در کهگیلویه و بویراحمد
وی افزود: خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند با سفر به این استان در کشور روسیه گزارشات و اخبار تهیه کنند.
نظروف البته مثل روسی هم معنی "شنیدن کی بود مانند دیدن" را هم چاشنی صحبت های خود کرد و افزود:ما یک ضرب‌المثل روسیه‌ای داریم کهمی گوید ،" یک بار دیدن بهتر از صد بار شنیدن است "که دعوت می‌کنم خبرنگاران این استان از نزدیک امسک روسیه را ببینند.
وی اضافه کرد: خبرنگاران استان امسک نیز به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنند.
استاندار امسک روسیه بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد طبیعت منحصر به فردی دارد که دعوت می‌کنم گردشگران امسک از نزدیک با این استان زیبا دیدن کنند.
 لازم به توضیح است این نشست مطبوعاتی در حاشیه ضیافت شام استاندار کهگیلویه و بویراحمد به افتخار میزبانان روس خود برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار