مهمترین خبرهای کهگیلویه و بوراحمد
مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۱۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 23 October 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
بیشترین نرخ زاد و ولد در کدام منطقه استان است؟
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه به وضعیت نرخ زاد و ولد در شهرستان‌های کهگیلویه و لنده اشاره و یادآور شد: نرخ زاد و ولد در بخش دیشموک بیش از سایر بخش‌ها در این دو شهرستان بوده است.
وی بالا رفتن سن ازدواج در جامعه را یادآور و خاطرنشان کرد: بارداری در سن 35 می‌تواند برای مادر و کودک خطراتی را به همراه داشته باشد به گونه‌ای که باعث فشار خون و دیابت می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه ادامه داد: اگر سلامت خانواده و مادر تأمین نشود افراد بیمارگونه به جامعه تزریق و ساختار جامعه به هم می‌ریزد و ناهنجاری‌های جامعه افزایش می‌یابد.
شفایی افزود: فاصله بین ازدواج و فرزندآوری، فاصله بین تولدها و افزایش تمایل به تک فرزندی از جمله مواردی است که در جامعه در حال رشد بوده، این پدیده بیشتر در میان تحصیل‌کردگان جامعه رشد یافته است.
وی به کاهش مرگ مادران باردار در استان اشاره و گفت: در شهرستان‌های لنده و کهگیلویه مرگ و میر مادران باردار اصلا وجود ندارد و نرخ مرگ و میر کودکان در همان بازه 7 درصدی باقی مانده که امیدواریم کاهش چشمگیری در آینده داشته باشد.
  رابطه جالب سن دانشجویان و تجهیزات آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج
رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج گفت: برخی از تجهیزات و امکانات این آموزشکده مربوط به‌‌‌ همان ابتدای تأسیس این آموزشکده بوده که هم اکنون سن آن‌ها از سن دانشجویان بیشتر است.
فرزانه آرامش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: در صورتی تجهیزات و امکانات کارگاه‌های آموزشی مناسب نباشد، دانشجویان مهارت‌های لازم را یاد نمی‌گیرند و این در واقع به تحصیلات دانشجویان ضربه می‌زند.
وی به تبیین سیاست‌ها و مأموریت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای پرداخت و افزود: دانشکده فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه نسل سوم، تقاضا محور و کارآفرین فعالیت می‌کند.
آرامش با اشاره به کمبود‌ها و مشکلات آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج، افزود: آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و کنترل بیکاری نقش بی‌بدیلی دارند.
رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمدخواستار رفع نیاز‌ها، برطرف شدن مشکلات و ارتقای وضعیت آموزشی و فیزیکی آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران شد.
آرامش تصریح کرد: با توجه به نقش بی‌بدیل این دانشگاه در ایجاد اشتغال و تربیت نیروی مورد  نیاز بازار و نیز ضرورت توجه بر تاکیدات مقام عظمای ولایت مینی بر اقتصاد دانش بنیان و تولید علم بویژه علمی که در خدمت جامعه، صنعت و بازار کار باشد، لازم است مسئولان در سطح کلان نگاه ویژه‌تری به این دانشگاه داشته باشند وبا  حمایت های نرم افزاری و سخت افزاری در ارتقای کمی و کیفی این دانشگاه بکوشند.
وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه نسل سوم بتواند همگام و همسو با منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های روشنگر دولت تدبیر و امید، به ماموریت و رسالت علمی‌اش جامه عمل بپوشاند.
 سایه سنگین معظلی به نام طلاق بر سر لنده!
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: افزایش طلاق یکی از آسیب‌های اصلی شهرستان بوده و در طی 6 ماه گذشته هشت طلاق توافقی در شهرستان به ثبت رسیده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، امرالله خانی عصر امروز در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادران و کودکان در لنده بر ضرورت برنامه‌ریزی برای حفظ سلامت جامعه اشاره و گفت: تبیین سیاست‌های کلی سلامت در جامعه یک ضرورت است که همه دستگاه‌ها و نهادهای اداری باید در این راستا تلاش کنند.
وی افزود: سلامت کودکان و مادران یکی از شاخصه‌های اصلی سلامت و بهداشت در جامعه بوده که طی سالیان گذشته روند رو‌به رشدی داشته است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان لنده تصریح کرد: افزایش و رشد آگاهی مادران باردار یکی از عواملی بوده که باعث سلامت کودکان و مادران شده و امروز هم روند رو‌به رشد خود را طی می‌کند.
خانی یادآور شد: در گذشته یکی از معضلات جامعه مرگ و میر مادران باردار بوده که در چندسال اخیر با تلاش مأموران و بهورزان شبکه‌های بهداشتی و درمانی کاهش چشمگیری داشته است.
وی خاطر نشان کرد: در طی 6 ماه گذشته مرگ و میر زنان باردار به صفر رسیده که این یک گام موفقیت‌آمیز در جامعه سلامت و بهداشتی است.
دبیر همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت کودکان و مادران در لنده ادامه داد: هم‌اکنون 300 زن باردار در شهرستان لنده است که همه به صورت ماهانه توسط ماماهای مجرب در دوران بارداری معاینه می‌شوند.
خانی در ادامه روند کاهش ازدواج در سطح استان و شهرستان اشاره و گفت: در سال 94 تعداد یک‌هزار و 44 فقره طلاق در سطح استان وجود داشته که در شهرستان لنده 18 طلاق توافقی به ثبت رسیده و در 6 ماهه اول سال 95 آمار طلاق توافقی به 8 فقره رسیده است.
توقیف برنج های مشکوک شرکت غله کهگیلویه!
نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد با چهار دستور کار ظهر امروز به ریاست فتاح محمدی و با حضور اعضای این کمیسیون در سالن استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، علی خوان‌پایه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در ین نشست به برنج‌های تاریخ گذشته در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: برنج‌هایی با مجوز شرکت غله در شهرستان کهگیلویه نگهداری می‌شد و بعد این برنج‌ها به سایر استان‌ها صادر شد.
وی اضافه کرد: به دلیل اینکه تاریخ مصرف این برنج‌ها گذشته بود خودروهای حمل برنج در گلوگاه‌های استان‌های مربوطه ضبط شد و اکنون رانندگان و خودروهای حامل گرفتار شدند و فرد مورد نظر هم متواری شده است.
در جواب مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها مومنی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برنج‌هایی که در انبار غله شهرستان کهگیلویه نگهداری می‌شد تاریخ مصرف آنها گذشته که به سازمان غذا و داروی کشور اطلاع دادیم و چون برنج‌ها دولتی بودند و حیف بود از بین برود قرار شد از آنها نمونه‌برداری شود.
وی افزود: در نمونه‌برداری‌ها برنج مشکلی نداشت اما تاریخ آنها تا ۳۰/۶/۹۵ تمدید شد و از استان به سمت استان‌های اصفهان و لرستان صادر شد که در گلوگاه‌های این استان‌ها به دلیل اینکه شاید کالاها قاچاقی باشند توقیف شد و تا زمان بازرسی تاریخ جدی برنج‌ها تمام شد.
مومنی افزود: در حال حاضر یکسری از رانندگان حمل و نقل و پایانه‌های استان در این خصوص با مشکل مواجه شده‌اند.
 انتشارکتاب معلم نابینای گچسارانی
مسئول روابط عمومی اداره بهزیستی گچساران گفت که کتاب «آوردگاه دستان» رضا آریانی نویسنده معلم نابینای این شهرستان منتشر شد.
افشین بدخشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتاب آوردگاه دستان این نویسنده دانش آموخته کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی با موضوع شرح گزارش انتقادی برزو نامه و جمشیدنامه از ملحقات داستانهای شاهنامه به زبان شیوای امروزی به چاپ رسیده است.
وی گفت: این اثر شامل 384 صفحه به شمارگان 1200جلد از سوی انتشارات فرهنگ مانا منتشر شد.
بدخشان بیان کرد: کتاب آوردگاه دستان با تایید اساتید دانشگاههای شیراز و یاسوج به مرحله چاپ رسیده است.
مسئول روابط عمومی اداره بهزیستی گچساران بیان کرد: مضامین این اثر شامل مقدمه ای تفسیری و تجزیه و تحلیل کتب حماسی بخصوص شاهنامه و رویاروی رستم و برزو پهلوانان شاهنامه، معنی بیت ها، صنایع ادبی با اشعار برجسته، دستور تاریخی و لغت نامه کتاب است.
رضا آریانی که به علت بیماری مادرزادی در سن 20 سالگی کم بینا و به تدریج در 28 سالگی نابینا شد هیچ گاه دست از تلاش برنداشت به گونه ای که در سال های 86 و 87 معلم نمونه کهگیلویه و بویراحمد شد.
این روشندل عنوان معلم نمونه در سالهای 86 و 87 و سرودن 2 دفتر شعر را در کارنامه های موفقیت های خود دارد.
 هشدار شهردار یاسوج به وقوع یک فاجعه قریب الوقوع در مرکز استان!
به نقل از روابط عمومی شهرداری یاسوج ؛ مهندس محمدعلی جاوید روز شنبه درجمع مدیران استانی افزود : اکنون ده سال از مدت زمان طرح جامع شهری می گذرد و امسال به اتمام رسیده  ونیازمند بازنگری کارشناسانه است .
وی اظهار داشت : تاخیر دربازنگری طرح جامع شهر یاسوج خسارات جبران ناپذیری به کالبد شهر وارد خواهد کرد .
شهردار یاسوج گفت : با این حال طرح جامع شهر یاسوج پاسخگوی نیاز فعلی شهریاسوج نیست و برای آن باید اقدام عاجلی انجام داد.
وی بابیان اینکه شهر یاسوج درمقایسه با ده سال گذشته تغییراتی از نظر کالبد شهری کرده است گفت: به عنوان مثال  مناطقی نظیر  شرف آباد ، اکبرآباد ، نجف آباد، بلکو،بخشی ازمحمد آباد ،بنسنجان ،و امیرآباد به شهر یاسوج الحاق شده که درطرح جامع شهری یاسوج دیده نشده است .
وی افزود : تعاونی های مسکن دراطراف شهرنیز تغییراتی درکالبد شهر یاسوج ایجاد کردند که باید به طرح جامع شهری افزوده شوند.
شهرداریاسوج با اشاره به اینکه گسترش روزافزون مناطق شهری وتمایل به شهرنشینی لزوم برنامه ریزی برای شهرها تدوین طرح تفصیلی وجامع را ضروری کرده است گفت : یاسوج ظرفیت های بسیار زیادی دارد واگر برای آن طرح جامعی تدوین نشود یاسوج  با معضلات ومشکلات زیادی روبه رو خواهد شد .
وی افزود : طرح جامع شهری با هدف مشخص کردن توسعه وتدوین برنامه های برای شهر، تامین نیازمندی آنان برمبنای پیش بینی ها واهداف توسعه شهری تهیه وتدوین می شود .
جاوید طرح جامع شهری خط مشی اصولی وکلی سیاست های شهری درحوزه های مسکونی ، تجاری ، خدماتی ، صنعتی ، اداری و … را تعیین می کند .
به گفته وی تاسیسات شهری و شرایط لازم برای ایجاد آن ، نیازمندیهای عمومی شهری ، تجهیزات وتعیین محدوده های نوسازی وبهسازی ازجمله مواردی است که درتدوین طرح جامع باید به آن توجه شود .
وی تاکید کرد: تهیه طرح جامع وتفصیلی شهرازوظایف اداره کل راه وشهرسازی می باشد که پس ازتهیه به شهرداری جهت اجرا ابلاغ می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار