رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه از عدم همکاری برخی دستگاه‌های اطفای حریق به هنگام آتش‌سوزی خبر داد.
کد خبر: ۳۱۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 23 October 2016
آتش سوزی مراتع و جنگل ها سال به سال به یکی از معظلات جدی تر در استان کهگیلویه و بویراحمد، تبدیل می شود به گونه ای که تمام دستگاه های استان را به خود مشغول کرده است و در این بین کمبود امکانات و گاها سهل انگاری ها به تشدید خسارات منجر شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، موضوع احداث پایگاه اطفای حریق در کهگیلویه با توجه به تعدد آتش سوزی ها در این شهرستان ، به یک نیاز اساسی تبدیل شده است.
در شورای پدافندغیرعامل کهگیلویه فرصتی پدیدآمد تا رییس اداره منابع طبیعی کهگیلویه باردیگر از همکاران خود درسایردستگاه ها به سبب عدم همکاری در مقابله با حوادث انتقادکند و از سوی دیگر خبر ازعدم وصول هیچگونه اعتباری در مورد آتش سوزی های اتفاق افتاده بدهد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه در این جلسه که وفایی مدیرکل بحران استان هم حضور داشت گفت: امسال پنج فقره آتش‌سوزی در کهگیلویه اتفاق افتاد اما تاکنون هیچ گونه اعتباری در حوزه مدیریت بحران به این آتش‌سوزی‌ها اختصاص داده نشده است.

هدایت الله اویزش اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون ۴۷٫۲ هکتار از مراتع و جنگل‌ها امسال طعمه حریق شد که بیشترین آتش‌سوزی‌ها و خسارت‌ها در حوزه مرتعی بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه از عدم همکاری برخی دستگاه‌های اطفای حریق به هنگام آتش‌سوزی خبر داد و تصریح کرد: این اداره اطفای حریق در عرصه‌های ملی و جنگل‌ها را وظیفه ذاتی خود می‌داند اما بر اساس ماده قانونی همه دستگاه‌ها مکلف هستند امکانات و نیروهای خود را در مواقع بحران بسیج کنند.

وی هم‌چنین از اختصاص سه هکتار زمین برای احداث پایگاه اطفای حریق خبر داد و با اشاره به اینکه نظیر چنین پایگاهی در بویراحمد در حال تکمیل است افزود: اما در کهگیلویه با وجود تأمین زمین مورد نیاز هنوز هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار