مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۱۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 25 October 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
امپراطوری سنجاب های کهگیلویه و بویراحمد به سینما حقیقت می رود
فرشاد افشین‌پور مستند ساز گچسارانی و فیلمساز مطرح گونهٔ حیات‌وحش سینمای مستند ایران با جدید‌ترین اثر مستندش «امپراطوری سنجاب‌ها»، متقاضی شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، فرشاد افشین‌پور مستند ساز گچسارانی و فیلمساز مطرح گونهٔ حیات‌وحش سینمای مستند ایران با جدید‌ترین اثر مستندش «امپراطوری سنجاب‌ها»، متقاضی شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.
این فیلم مستند به نمایش زندگی اعجاب‌انگیز سنجاب‌های زمینی در بستر طبیعت استان همدان می‌پردازد.
بدیهی است که نمایش این اثر مستند در جشنواره سینما حقیقت، منوط به رای هیئت انتخاب بخش مسابقه ملی جشنواره است که تا دهم آبان ماه اعلام خواهد شد.
فرشاد افشین‌پور متولد سال 1353 در شهر گچساران و دارای مدرک کار‌شناسی مدیریت است. در کارنامه‌ی‌ فیلمسازی او ساخت چند فیلم مستند حیات وحش نظیر «زندگی در قلب دنا»، «پرندگان در سرزمین برف و آفتاب» و «سفر به آمادای» به چشم می‌خورد که جوایزی از جشنواره سینماحقیقت و فجر برای وی به ارمغان آورده است.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی (ع) است، در شهر تهران برگزار می‌کند.
اجرای طرح کپه کاری در یک هزار هکتار مرتع کهگیلویه
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: طرح کپه کاری و مرتع داری با شروع اولین بارندگی در یک هزار هکتار از مراتع این شهرستان اجرا خواهد شد.
سید هدایت الله آویزش روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: این طرح در کنار طرح های جنگل کاری و بادام کاری اجرا خواهد شد.
وی گفت: منطقه بلر بیشه و سرگچ روشن آباد در حومه غربی مکان مناسبی برای اجرای طرح است.
آویزش بیان کرد: طرح کپه کاری نقش مهمی در جهت تألیف دام، توسعه فضای سبز، جلوگیری از فرسایش خاک و تأمین علوفه دام دارد.
وی عنوان کرد: بذر این طرح در اختیار دامداران و با نظارت کارشناسان منابع طبیعی در مراتع کپه کاری خواهد شد.
آویزش بیان کرد: بر اساس نیاز سنجی و در راستای تعادل دام و مرتع پیش بینی می شود در دیگر مراتع شهرستان نیز اجرا شود.
وی افزود: 326 هزار هکتار اراضی ملی در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که 65 درصد پوشش مرتعی مشجر و غیر مشجر و 35 درصد جنگلی هستند.
وقتی خبرنگاران اعضای شورای شهر یاسوج را به جان هم می اندازند
 به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،پس از آنکه از ورود یکی از خبرنگاران به جلسه امروز جلوگیری شد ،هدایت امیری عضو شورای شهر یاسوج صحت و سقم و همچنین دلیل ممانعت از ورود خبرنگار را در جلسه از رییس شورای شهر سوال کرد.
هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج گفت:به دلیل اینکه این خبرنگار بعد از حضور در جلسه واقعیات را منتشر نمی کند و طبق سلیقه خودش تفسیر به رای می کند من تشخیص دادم که از رسانه ای که این خبرنگار حضور دارد شخص دیگری در جلسات حضور پیدا کند.
سرافراز اردشیری عضو شورای شهر یاسوج گفت:اول که در قانون شوراها آمده است که رییس -نایب ریس و اعضا برای شورا حکم واحده دارند و به همین خاطر نماینده ای را به عنوان رییس انتخاب می کنند که نامه ها را پاراف کند و خبرنگاران باید واقعیات را منعکس کنند اگر بنا بر این باشد بنده هم می گویم سایت …. حق حضور در جلسات را ندارد.
هدایت اکبری گفت:در قانون این حق به رییس شورای شهر داده شده است که بنا به تشخیص خود جلسه را علنی یا غیر علنی اعلام کند، اما ما می بینیم که خبرنگاران که در جلسه حضور دارند هر آنچه که خودشان برداشت دارند می نویسند و بارها دیده ایم که حرف های برخی از اعضا را نیم بند و حرف های دیگری را کامل منتشر می کنند.
اردشیری اعلام کرد: مگر شما مدعی العموم هستید که خبرنگاران را تهدید می کنید که چه بنویسند.
اکبری گفت: آقای اردشیری چه کسی را من تهدید کرده ام برادر من سفسطه بازی در نیاورید من موافق حضور رسانه ها و حتی مردم در جلسات هستم اما خبرنگاران نباید جناح بندی کنند و قانون گفته است که جلسات می تواند با نظر رییس شورای شهر علنی یا غیر علنی باشد.
اردشیری گفت: به نظر شما نباید رییس شورا تامل داشته باشد ،تند و تیزی برای رییس شورا خوب نیست.
اکبری گفت:بنده تند و تیزی نکردم من کارم را قانونی انجام می دهم و کاری هم که انجام می دهم برای رعایت حال اعضای شورا و مردم این شهر است.
هدایت امیری گفت: اگر رسانه ای برخلاف واقعیات مطلبی نوشت می توانیم از آن رسانه شکایت کنیم اما انتخاب گزینشی صحیح نیست.
اکبری:من هیچ وقت دنبال حاشیه نبودم و حاشیه سازی نمی کنم اما فقط یک خواسته از رسانه ها دارم که واقعیات را منتشر کنند.
رییس شورای شهر ادامه داد:به مدیر همین رسانه زنگ زدم و گفتم برادر عزیز یک خبرنگار دیگر بفرستید تا واقعیات را منعکس کند اصلا خودت بیا.
اردشیری گفت:خبرنگار باید امانت دار باشد و در این شکی نیست اما در کجای قانون آمده است که رییس شورا هر کس را دوست دارد به جلسات راه دهد.
هدایت اکبری تاکید کرد: قانون گفته است جلسه می تواند با نظر رییس شورا علنی یا غیرعلنی باشد.
شیروان وظیفه شناس عضو شورای شهر یاسوج گفت: وقتی شورا انتخاب می شود اختیاراتی دارد و در مقابل این اختیارات مسئولیت دارد زمانی که رییس شورای شهر بودم  همین بحث ها پیش آمد و من هم اگر کاری کردم برای کم کردن حاشیه ها بود و بارها گفتم که رسانه ها چشم و گوش شورا هستند و همیشه برای من محترم هستند .
وظیفه شناس تصریح کرد: اما آن چیزی که الان مورد بحث است اینست که برخی از مواقع رییس شورا تشخیص می دهد که احدی از رسانه ها حضور نداشته باشند،گاهی اوقات خبرنگاری برای شورا حاشیه سازی می کند و اعضای شورا را به جان هم می اندازد رییس شورا می تواند تذکر دهد اگر موثر واقع شد و اگر نشد هم برخورد کنند و من خواهش می کنم دوستان بها ندهند که رسانه ای حضور پیدا کرده است یا خیر اما باید یکدست بگوییم که رسانه ها به رسالت خودشان عمل کنند.
هدایت امیری عضو شورای شهر یاسوج اظهار کرد: اگر خبرنگاری در جمع ما حضور پیدا کند و خلاف واقعیات را ثبت کند باید شخصا در برابر قانون پاسخگو باشد.
هدایت اکبری بیان کرد:من بازهم می گویم که با مدیر همان رسانه صحبت کردم که این خبرنگار حاشیه سازی می کند یک نفر دیگر را بفرست و قول داد که همین کار را انجام دهد.
زهرا زمانی عضو شورای شهر یاسوج عنوان کرد: آقای اکبری نگفته است که چه کسی حضور داشته باشد و چه کسی حضور نداشته باشد .
مرتضی فروغی فرد عضو شورای شهر یاسوج پیشنهاد داد:ما روابط عمومی داریم که باید زحمت بکشند و گفتمان ما را پوشش دهد که چنانچه رسانه ای خلاف واقعیات را منعکس کرد ،در صورت نیاز  مستندات به مراجع ذیصلاح ارائه شود.
اجرای طرح هادی روستاهای زیر 20 خانوار با همکاری بنیاد مسکن
رئیس بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد از آمادگی بنیاد مسکن در اجرای طرح هادی روستاهای زیر 20 خانوار خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اسماعیل مرادی ظهر امروز در دیدار مردمی فرماندار بویراحمد که با حضور مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد مسکن با آمادگی کامل همکاری و همراهی لازم را برای اجرای طرح‌ هادی در سطح روستاها را دارد.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد با بیان اینکه طرح بازنگری روستاها و اجرای طرح هادی را در سطح روستاهای شهرستان آغاز کردیم، گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی در سطح روستاها صورت گرفته است.
مرادی در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای طرح هادی مستلزم همراهی مردم و همکاری دهیاران در سطح روستاها می‌باشد، گفت: انتظار می‌رود دهیاران با همراهی مردم در اجرای طرح هادی روستاها همکاری لازم را داشته باشند.
این مسؤول اجرای طرح هادی در سطح روستاها را مهم و تاثیرگذار در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر عنوان کرد و گفت: در صورتی که خدمات و زیرساخت‌های لازم در سطح روستاها فراهم شود از مهاجرت آن‌ها به روستاها و حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بیان مشکلات مردم در خصوص خدمات و اجرای طرح هادی اظهار کرد: بنیاد مسکن با بازنگری و کار کارشناسی طرح هادی روستاهای اولویت‌دار را اجرا خواهد کرد.
مرادی در ادامه با اشاره به درخواست اهالی روستای حسین‌آباد در خصوص اجرای طرح هادی در محضر فرماندار اذعان کرد: این روستا  جمعیت زیر 20 خانوار بوده که در حد فاصل پلیس راه یاسوج به اصفهان قرار دارد که بنیاد مسکن آمادگی لازم برای اجرای طرح هادی آن‌ها را دارد.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد تاکید کرد: روستاهای زیر 20 خانوار را با معرفی به سازمان و کارشناسی طرح به محض مراجعه متقاضیان و همکاری و همراهی طرح هادی را اجرا خواهیم کرد.
بزرگترین پروژه حوزه سلامت شهری کشور در یاسوج
 شهردار یاسوج گفت: بزرگترین پروژه حوزه سلامت شهری کشور به متراژ ۱۸ هزار مترمربع در یاسوج آماده سرمایه‌گذاری است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج  وبه نقل از روابط عمومی شهرداری یاسوج، محمدعلی جاوید در نشست مشترک شهرداری و شورای اسلامی یاسوج و مجمع خیرین سلامت کهگیلویه وبویراحمد در تالار شورای اسلامی اظهار داشت: زمین بزرگترین پروژه حوزه سلامت شهری در بلوار عدل به متراژ 18 هزار مترمربع دربهترین منطقه شهری یاسوج قرار دارد و ارزش ریالی آن 800 میلیارد ریال است.
وی عنوان کرد: با تکمیل این پروژه تمامی واحدهای بهداشتی و درمانی خصوصی در حوزه شهری به این مکان منتقل شده و ارائه خدمات به شهروندان با سهولت بیشتری انجام می‌شود.
شهردار یاسوج با تاکید بر اینکه در صورت آمادگی خیرین حوزه سلامت استان شهرداری یاسوج آمادگی دارد در این زمینه مشارکت کند، افزود: فعالیت مراکز بهداشتی و درمانی در کاربری‌های مسکونی و بافت‌های سکونتی وضعیت اسفباری درشهر یاسوج رقم زده است.
جاوید با اشاره به اینکه قرار گرفتن این مراکز در بافت مسکونی یاسوج سبب آزردگی خاطر ساکنان آن منطقه شده است، تصریح کرد: شهرداری یاسوج بیشترین کمک را به حوزه سلامت کرده که به طور مثال در مورد بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج هیچ‌گونه عوارض از جمله صدور پروانه و غیره اخذ نشده و کمک شده تا این پروژه به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه شاهد هستید که این پروژه مهم بلاتکلیف‌‌ رها شده است، گفت: متاسفانه مدیران برنامه‌ریزی برای این پروژه حتی یک مترپارکینگ در نظر نگرفتند حال اینکه با راه‌اندازی آن دغدغه پارکینگ مشهود است.
جاوید با انتقاد از سنتی دفن شدن زباله‌های بیمارستانی اظهار داشت: به مسئولان بهداشتی اعلام کردیم آماده هستیم مکان‌هایی برای بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی و حتی کارگر برای این امر مهم اختصاص دهیم که پاسخی ارائه نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار