کد خبر: ۳۱۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 25 October 2016
معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ملی اتصال جاده ارتباطی مارگون بویراحمد به استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شیرمحمد راستا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طول این جاده ارتباطی 105 کیلومتر است که تاکنون 79 کیلومتر آن اجرا شده و 26 کیلومتر مابقی نیز در حال ساخت است.
وی به زمان آغاز عملیات اجرایی این جاده ارتباطی و میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت 79 کیلومتر آن اشاره ای نکرد.
معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 130 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای 26 کیلومتر مابقی این جاده ارتباطی در نظر گرفته شده و هم اکنون نیز توسط 2 پیمانکار در حال اجراست.
راستا بیان کرد: پیش بینی می شود که این جاده ارتباطی تا تیر 96 به بهره برداری برسد.
وی عنوان کرد: شاخص بهره مندی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از راه ارتباطی 42 درصد بوده در حالی که این میزان به طور میانگین در کشور حدود 75 درصد است.
راستا ابراز داشت: اولویت ساخت جاده های ارتباطی در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد با روستاهای بالای 20 خانوار است.
شهر مارگون مرکز بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد است که با جمعیتی افزون بر 9 هزار نفر در 70 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
6 هزار و 548 کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان چهار هزار و 715 کیلومتر روستایی، یکهزار و 238 کیلومتر فرعی، 505 کیلومتر اصلی و 90 کیلومتر نیز بزرگراه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار