معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
محمد نظری با بیان اینکه فوت همسر و طلاق دو عامل سرپرست شدن زنان است، افزود: تعداد 12 هزار و 36 خانوار به دلیل فوت سرپرست و یک هزار و 502 زن مطلقه تحت پوشش امداد هستند،306 خانواده به دلیل زندانی شدن سرپرست، 171 مورد به دلیل سربازی و 5 مورد مفقودالاثر بودن و 11 مورد به دلیل بدسرپرستی، زنان سرپرستی خانواده را بر عهده دارند.
کد خبر: ۳۱۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 25 October 2016
تعداد 20 مورد بازسازی مسکن زنان سرپرست خانواده در شهر، 60 مورد بازسازی در روستاها و 200 مورد تعمیرات مسکن زنان سرپرست خانواده از مهمترین خدمات عمرانی ارائه شده در سال جاری به زنان سرپرست خانوار کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد است.
نشست کارگروه بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد به منظور جدیت بیش از پیش مسئولان اجرایی استان در پرداختن به مسائل مربوط به حوزه زنان و خانواده برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمد نظری معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 31 هزار و 100 خانوار هستند، گفت: از این تعداد 45 درصد یعنی 14 هزار و 86 زنان سرپرست خانواده هستند.
وی با بیان اینکه فوت همسر و طلاق دو عامل سرپرست شدن زنان است، افزود: تعداد 12 هزار و 36 خانوار به دلیل فوت سرپرست و یک هزار و 502 زن مطلقه تحت پوشش امداد هستند،306 خانواده به دلیل زندانی شدن سرپرست، 171 مورد به دلیل سربازی و 5 مورد مفقودالاثر بودن و 11 مورد به دلیل بدسرپرستی، زنان سرپرستی خانواده را بر عهده دارند.
نظری با اشاره به اینکه کمیته امداد به زنان سرپرست خانواده خدماتی مانند اجاره مسکن، پرداخت هزینه دارو و درمان، خدمات آموزشی و... ارائه می‌کند، تصریح کرد: تعداد 206 زن سرپرست خانواده و 80 دانشجوی دختر در سال جاری به سفرهای زیارتی کربلای معلی و مشهد مقدس اعزام شدند.
وی با اشاره به پرداخت شهریه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: بیش از یک هزار و 705 دانشجوی دختر تحت حمایت کمیته امداد در دانشگاههای استان مشغول به تحصیل هستند که تا مقطع دکترا هزینه‌های تحصیلی این دانشجویان توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اهداء جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج های تحت حمایت را از دیگر خدمات این نهاد برشمرد و گفت: در این زمینه 716 مورد جهیزیه به زوج های تحت حمایت در سال جاری پرداخت شده، ضمن اینکه بسته‌های تشویقی برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانواده ارائه شده است.
وی با اشاره به بازسازی مسکن زنان سرپرست خانواده توسط کمیته امداد گفت: بازسازی مسکن زنان سرپرست خانواده در شهر 20 مورد، در روستاها 60 مورد بوده و 200 مورد تعمیرات مسکن زنان سرپرست خانواده انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار