شعبه موسسه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری های مادرزادی «محکم» در محل مرکز بهداشت شهرستان سراوان واقع در شرق سیستان و بلوچستان تاسیس شد.
کد خبر: ۳۲۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 03 November 2016
مدیر عامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادر زادی شب گذشته در حاشیه این مراسم گفت: موسسه حمایت از کودکان محکم سال 1384 به همت شماری از پزشکان فوق تخصص اطفال و خیران در شهر تهران تشکیل شد.
دکتر صلاح الدین دلشاد هدف از تشکیل موسسه محکم را حمایت درمانی، مالی و آموزشی از بچه های با نقص مادرزادی عنوان کرد و افزود: ناهنجاری های مادرزادی که شامل حدود سه هزار نوع است در دوران جنینی شکل می گیرد و کودک با یک یا چند نوع از این ناهنجاری ها به دنیا می آید.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه درمان این نوع از بیماری ها هزینه های زیادی بر دوش خانواده ها می گذارد و عده از آنان توان پرداخت این هزینه ها را ندارند تصمیم به تشکیل این موسسه برای تحت پوشش قرار دادن کودکانی با این ناهنجاری ها گرفتیم.
وی گفت: بر این اساس بیمارانی که نیاز به عمل جراحی دارند به مراکز پیشرفته بیمارستانی در استان هایی با امکانات کافی معرفی و هزینه های آنان توسط موسسه محکم پرداخت می شود.
مدیرعامل موسسه محکم اظهار داشت: بعضی بیماران مانند افرادی که دچار دیابت مادرزادی یا کمبود هورمون رشد هستند در طول عمر نیاز به مصرف دارو دارند که موسسه آنان را تحت حمایت خود قرار می دهد.
دلشاد نگاه موسسه به سیستان و بلوچستان را به دلیل کمبود امکانات کافی پزشکی و بهداشتی ویژه دانست و گفت: سعی داریم در بیشتر شهرستان های این استان به دلیل محرومیتی که در منطقه وجود دارد شعبه این موسسه را احداث کنیم.
وی افزود: تا کنون شعب این موسسه در شهرستان های سراوان، زاهدان، ایرانشهر و زابل تاسیس شده است.
به گزارش ایرنا سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار