در حالی که هنوز نظر سنجی ها جریان دارد و حکایت از نزدیکی شدید آرا بین دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون هستند، به شکل مشخص نمی‌توان در مورد بسیاری از ایالت هایی که رای آنها هنوز مشخص نیست نظر خاصی داد.
کد خبر: ۳۲۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۵ 09 November 2016
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یک نتییجه غیرمنتظره همراه شد و دونالد ترامپ یک چهره غیرسیاسی پس از عبور از سد جمهوری خواهان در انتخابات درون حزبی و خلق یک شگفتی، این بار شگفتی‌ای بزرگ‌تر را در انتخابات سراسری ایالات متحده رقم زد و بر هیلاری کلینتون پیروز شد؛ رقیبی که عمده رسانه‌های آمریکا و غول‌های خبری بین‌المللی به همراه گروهی عظیم از سیاستمداران جهان و آمریکا، مطرح ترین سلبریتی‌های آمریکا، یک ارتش از مبلغین و صدها میلیون دلار سرمایه را پشتوانه‌اش داشت اما نتوانست بر یک میلیاردرِ پراشتباه فائق آید.
 
به گزارش «تابناک»؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا راس ساعت 6 صبح به وقت محلی در ایالات شرقی آمریکا انتخابات آغاز شد و هنوز این انتخابات در برخی ایالت‌های غربی پایان نیافته بود که نتایج نخستین ایالت‌های شرقی مشخص شد. هرچه نتایج پیش رفت، شگفتی‌ها بیشتر شد و در نهایت دونالد ترامپ با اخذ اکثریت آرای الکترال، یک شگفتی را رقم زد و با کنار زدن هیلاری کلینتون برخلاف قریب به اتفاق نظرسنجی‌ها به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.
 
 
 *** 
 
11:08
 
گاردین گزارش داد، دونالد ترامپ به رای 276 رسید و بدین ترتیب رئیس جمهور قطعی ایالات متحده آمریکا شد و چهل و پنجمین مردی خواهد بود که بر کرسی فرماندهی کل قوای آمریکا در اتاق بیضی کاخ سفید تکیه خواهد زد.  
 
 *** 
 
10:52
 
سکوت ایالات متحده را فراگرفته و در یک فضای دو قطبی گروهی به شدت شادی می‌کنند و گروهی در بهت و حیرت گریه می‌کنند. به نظر می‌رسد شب دشواری برای طرفداران هیلاری کلینتون فرارسیده و روز غیرمنتظره‌ای برای طرفداران ترامپ پیش رو است.
 
*** 
 
10:41
 
ساختمان شیشه‌ای که قرار بود میزبان هیلاری کلینتون برای جشن پیروزی یا نطق شکست باشد، تعطیل شد و از هواداران هیلاری کلینتون خواسته شد تا به خانه بروند و استراحت کنند و منتظر شمارش بقیه آراء شوند؛ رویکردی که عملاً به منزله پذیرش شکست قلمداد شده است. سنت مرسوم، ایراد یک نطق شکست توسط بازنده است اما ظاهراً کلینتون خود را برای چنین لحظاتی آماده نکرده بوده است!
 
 *** 
 
10:34
 
هنوز ستاد مرکزی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نتایج مطرح شده توسط برخی رسانه‌ها درباره پیروزی ترامپ را تایید نکرده اما خبرنگار نیویورک تایمز گزارش داده است؛ دونالد ترامپ به سوی مقر جشن پیروزی حرکت کرده است.
 
 *** 
 
10:05
 
اسوشتیدپرس گزارش کرده که ترامپ، در ایالت کلیدی پنسیلوانیا پیروز شده و 20 رای الکترال این ایالت به سبد ترامپ ریخته شده است. بدین ترتیب ترامپ کار را تمام کرد و عدد طلایی 270 تقریباً در مشت اوست.
 
 *** 
 
10:05
 
با وجود آنکه هنوز نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روشن نشده است، مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه، حزب راست افراطی این کشور، به دونالد ترامپ به عنوان «رئیس جمهور جدید ایالات متحده» و همچنین به مردم آمریکا تبریک گفته است.
 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد؛ ترامپ 274، کلینتون 218
 
 ***
  
9:50
 
هیلاری کلینتون بر دونالد ترامپ جمهوری خواه در ایالت مین پیروز شد. بر اساس آخرین ارزیابی، دونالد ترامپ با 254 رای در مقابل کلینتون با 218 رای پیش است.
 
 ***
 
9:36
 
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در پیغامی از پیش ضبط شده از آمریکایی‌ها خواسته است که پس از انتخاباتی خسته کننده و گاه عجیب یکدیگر را نه به چشم دموکرات یا جمهوری‌خواه، بلکه به چشم هموطن نگاه کنند. او گفت فارغ از اینکه نامزد مورد نظر شما برنده بشود یا نه فارغ از هر چه که بشود، خورشید فردا دوباره می‌تابد، و آمریکا همچنان برترین کشور جهان خواهد بود.
 
ترامپ با پیروزی در فلوریدا به یک قدمی کاخ سفید رسید؛ ترامپ 244، کلینتون 215 
 
***

 
9:30
 
تصویر تازه از خارج از تالار شیشه‌ای که برای نطق پیروزی کلینتون در نظر گرفته شده است. این ساختمان بسیار خلوت شده و احتمال می‌رود کلینتون در ساعات پیش رو زیر این سقف شیشه‌ای که نتوانست از آن عبور کند و به کاخ سفید برسد، نطق شکست را بخواند. در مقابل، شواهد نشان می‌دهد که ترامپ خود را برای نطق پیروزی در نیویورک آماده کرده است.
 
ترامپ با پیروزی در فلوریدا به یک قدمی کاخ سفید رسید؛ ترامپ 244، کلینتون 215
 
 ***
 
9:29
 
همانگونه که پیش بینی می‌شد شاخص بورس تهران نیز به شدت سقوط کرد و تابلوهای بورس به طور کامل قرمز شده است. در صورت پیروزی قطعی ترامپ، افزایش شدت این سقوط در بورس تهران به عنوان یکی از بازارهای تاثیرپذیر از تحولات سیاسی آمریکا قابل پیش بینی است. سقوط شدید در بورس اکثر کشورهایی که اکنون عرضه سهام جریان دارد، رخ داده و این واکنش به توجه به برنامه اقتصادی ترامپ قابل انتظار بود.
 
 ***
 
9:20
 
اشک‌ها و لبخندها در ستاد دو کاندیدا، بهت و حیرت‌ها در گروه‌های مرجع طرفدار دو طرف اکنون در قاب عکس ثبت می‌شود. بسیاری از رهبران سیاسی دنیا و بسیاری از ستاره‌های مطرح آمریکا مواضع بسیار شدیدی علیه ترامپ اتخاذ کرده بودند و خواستار رای مردم آمریکا به کلینتون شده بودند. اکنون اکثریت رای دهندگان آمریکایی به این خواسته‌ها «نه» گفته‌اند و یک شگفتی رقم زده‌اند.
8:56
 
6 رای الکترال ایالت نوادا به سبد هیلاری کلینتون رسید و اکنون ترامپ با 244 رای در مقابل کلینتون با 215 رای قرار دارد. احتمال اینکه کلینتون بتواند فاصله آرایش را با ترامپ جبران کند، بسیار بعید است و اکثر تحلیل گران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تمام شده، قلمداد کرده ‌اند.
 
*** 
 
8:50
  
براساس جدیدترین نتایج اعلام شده ، دونالد ترامپ تاکنون توانسته است چهل و هشت ممیز سه دهم درصد از کل آرای مردم آمریکا  به دست بیاورد. این درحالی است که تعداد آرای هیلاری کلینتون چهل و هفت ممیز دو دهم درصد از کل آراء است. گری جانسون نامزد حزب لیبرترین نیز دو ممیز چهار دهم درصد از کل آرای مردمی را در آمریکا به دست آورده است.

***
 
7:27

55 رای ایالت کالیفرنیا و 4 رای ایالت هاوایی مطابق با پیش بینی‌ها به کلینتون رسید. 4 رای ایالت آیداهو نیز مطابق با پیش بینی و به صورت سنتی به دونالد ترامپ رسید.
***
 
7:38

دونالد ترامپ 15 رای ایالت کلیدی کارولینای شمالی را نیز برد. این ایالت جزو ایالت های کلیدی بود که آرای مردد داشت و کلینتون با شکست در این ایالت برای پیروزی کار دشواری خواهد داشت.
 
***
 
7:32
 
خبرگزاری فرانسه می‌گوید شاخص بازار سهام در هند 6 درصد افت کرده است. پیش بینی می‌شود با توجه به رویکردهای اقتصادی ترامپ، این سرنوشت تمامی بازارهای بورس دنیا از جمله بازار بورس آمریکا باشد.
 
*** 
 
 7:11
 
آرای ایالت‌های ویرجینیا (13 الکترال) و کلورادو (9 الکترال) به هیلاری کلینتون رسید اما هنوز برخی ایالت های کلیدی آمریکا باقی مانده است. تا بدین جا ترامپ با 168 رای الکترال در مقابل 131 رای کلینتون پیشتاز است، هرچند آرای ایالت های غربی نظیر کالیفرنیا به کمک کلینتون خواهد آمد.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 168، کلینتون 131 
*** 
 
 7:08
 
نیویورک تایمز همچنان در حال افزایش شانس پیروزی ترامپ است. بر اساس ارزیابی این روزنامه آمریکایی شانس پیروزی ترامپ 88 درصد است.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 167، کلینتون 122 
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 150، کلینتون 122 
 لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 150، کلینتون 122
 
*** 
 
6:59
 
پل رایان که از چهره های برجسته جمهوریخواه در مجلس نمایندگان ‌آمریکا است بار دیگر در ایالت  «ویسکانسن» رای آورد و دوره عضویت وی در مجلس نمایندگان آمریکا تمدید شد. بدین ترتیب رایان قادر خواهد بود بار دیگر بر خواسته خود مبنی بر حفظ سمت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا پافشاری کند. ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، عالی ترین سمت در کنگره این کشور است.  در صورتی که رایان با رای اعضای مجلس نمایندگان آمریکا دوباره به سمت ریاست این مجلس برگزیده شود، احتمالا اکثریت کوچکتری از نمایندگان جمهوریخواه را در اختیار خواهد داشت.  رایان که 46 سال سن دارد، از ماه اکتبر سال 2015 سمت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به عهده داشته است. 
 
*** 
 
6:56
 
طبق آخرین گزارشها دونالد ترامپ موفق شده است در ایالت مونتانا نیز پیروز انتخابات باشد و سه رای این ایالت را نیز به سبد رای خود اضافه کند. وی همچنین در ایالت یوتا از رقیب انتخاباتی خود پیش افتاده است که البته هنوز برای نتیجه گیری در مورد این ایالت کمی زود است زیرا همچنین احتمال پیروزی مک مولین در یوتا نیز متصور است. در حالی حاضر به جز فلوریدا دو ایالت دیگر تاثیر گذار در انتخابات وجود دارند که یکی آیوا است و دیگری نوادا. هر کدام از این ایالت ها 6 رای الکتورال دارند و هرچند دونالد ترامپ در هر دوی این ایالت ها پیش افتاده است اما هنوز احتمال تغییر آرا در این ایالت ها وجود دارد. 

*** 
 
6:53
 
آرای الکترال ایالت اوهایو به دونالد ترامپ رسید. در دهه‌های اخیر تمامی روئسای جمهور آمریکا با پیروزی در این ایالت، به کاخ سفید رفته‌اند و هیچ رئیس جمهوری بدون پیروزی در این ایالت به اتاق بیضی نرسیده است.



*** 
 
 6:50
 
سی ان ان گزارش کرده تاکنون بیش از چهل میلیون توییت در سراسر جهان درباره انتخابات آمریکا ثبت شده است. دنیا ناظر این انتخابات است و در نخستین واکنش ها به پیشتازی موقت ترامپ، بورس های آسیایی سقوط کرده است.

***

6:42
 
نیویورک تایمز همچنان شانس پیروزی ترامپ را افزایش میدهد؛ حالا 73 درصد. جان ساپل سردبیر بی‌بی‌سی آمریکا نوشته است که در ستاد مرکزی هیلاری کلینتون وضعیتی مثل مجلس ختم برقرار است.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 149، کلینتون 109 
 
 
***

6:25
 
رویترز گزارش کرد، حزب جمهوری‌خواه آمریکا کنترل مجلس نمایندگان این کشور را حفظ کرد.
 
***

6:22
 
تحلیل گر وب سایت تحلیل انتخابات Five Thirty Eight هری انتن، دقایقی قبل در صفحه توییتر خود نوشت: ترامپ در مناطقی در حال پیروز شدن است که پیش از این هیچ جمهوری خواهی در آن ها پیروز نبوده است.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 136، کلینتون 104
 
 *** 

 6:11
 
نیویورک تایمز، شانس پیروزی ترامپ را الان به 59 درصد افزایش داد.
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 136، کلینتون 104
 
 *** 

 6:08
 
در حالی که در ایالت فلوریدا تاکنون 94 درصد از آرا شمارش شده است، هنوز نتایج مربوط به سه منطقه پر جمعیت از این ایالت شمارش نشده است و اتفاقا این سه منطقه‌ای است که احتمالا رای آنها به نفع هیلاری کلینتون بود. چنانچه آرای این سه منطقه بتواند میزان کلی رای کلینتون را به ترامپ نزدیک کند، احتمال باخت ترامپ در این ایالت یا بازشماری اتوماتیک آرا بالا میرود. در صورت باخت در ایالت فلوریدا، ترامپ باید برای بردن در انتخابات، قطعا ایالت پنسیلوانیا را از آن خود کند. در غیر این صورت شانس وی برای برنده شدن در انتخابات بسیار اندک میشود. 
 
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 84، کلینتون 97 
 
***

5:56

در حالی که دونالد ترامپ تا کنون از رقیب انتخاباتی خود پیش افتاده است، اما هنوز نتایج رسمی آرا در بسیاری از ایالت های آبی اعلام نشده است. از جمله این ایالت ها ایالت کالیفرنیا است که با 55 رای الکتورال میتواند هیلاری کلینتون را از رقیب انتخاباتی خود پیش اندازد.

در حال حاضر دونالد ترامپ در فلوریدا با اختلاف بیش از 1 درصد از رقیب خود پیش است و کمتر از 7 درصد آرا در این ایالت برای شمارش باقی مانده است. در ایالت های دیگر از جمله میشیگان، جورجیا، کارولینای شمالی، ویرجینیا و اوهایو نیز دونالد ترامپ از رقیب خود پیش است.

در ایالت ویسکونسین در حالی که تاکنون تنها 1 درصد از آرا شمارش شده دونالد ترامپ پیش است و در ایالت نیوهمپشایر نیز تا کنون حدود 20 درصد از آرا شمارش شده و رقابت هر دو نامزد پایاپای است

 
 ***
 
5:35
 
هیلاری کلینتون با 97 رای الکترال در مقابل 84 رای ترامپ پیشتاز است. در ایالت های حساس، هنوز سرنوشت انتخابات مشخص نیست و کاندیداها شانه به شانه رقابت می کنند.
4:58
ترامپ با 68 رای در مقابل 66 رای کلینتون پیشتاز است. او ایالت آلاباما را نیز به خود اختصاص داده است.
***
4:32 بامداد چهارشنبه
دونالد ترامپ در ایالت‌های اوکلاهاما (7 الکترال)، می سی سی پی (6 الکترال) کارولینای جنوبی (9 الکترال) پیروز شد و مجموع آرایش به 48 رای رسید، هیلاری کلینتون در ایالت‌های مریلند (10 الکترال)، ماساچوست (11 الکترال)، رودآیلند (الکترال)، نیوجرسی (14 الکترال)، دلاور (3 الکترال)، واشنگتن (3 الکترال) و ایلینوی (20 الکترال) مجموع آرایش به 68 رای رسید.
***
4:00 بامداد چهارشنبه
سی ان ان گزارش کرده است، با شمارش ۳۰ درصد آرا در فلوریدا هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ رقابت شانه به شانه ای دارند. پیروزی در فلوریدا برای دونالد ترامپ بسیار اهمیت دارد.
***
3:59 بامداد چهارشنبه
دونالد ترامپ 5 رای از ایالت ویرجینیای غربی (ایالت سنتی جمهوری خواهان) را نیز به دست آورد و تاکنون با 24 رای در مقابل 3 رای کلینتون پیشتاز است. هر دو کاندیدا تاکنون رای ایالت های سنتی شان را گرفته‌اند و هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3
***
3:40 بامداد چهارشنبه
در انتخابات سنای آمریکا، دموکرات ها 37 کرسی در مقابل 33 کرسی جمهوری خواهان پیش است.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3
***
3:31 بامداد چهارشنبه
دونالد ترامپ با کسب آرای ایالت ایندیانا و کنتاکی (دو ایالت سنتی جمهوری خواه) 19 رای الکترال دارد و در مقابل هیلاری کلینتون با 3 رای الکترال ایالت ورمونت آغاز کرده است. عدد طلایی 270 است.
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 19، کلینتون 3لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا: ترامپ 24، کلینتون 3
***
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار