در هفته پنجم رقابت های لیگ برتر والیبال شاهد اتفاقات عجیب و غریبی بودیم!
کد خبر: ۳۲۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۳ 12 November 2016
وکیل ملت:  تیم های والیبال پیکان تهران، صالحین ورامین، شهرداری ساری، هاوش گنبد، شهرداری ارومیه و کاله مازندران موفق شدند به ترتیب با غلبه بر سایپا تهران، بانک سرمایه، شهرداری تبریز، شهرداری اراک، پارسه تهران و خاتم اردکان فاتحان هفته پنجم لقب بگیرند.
 
 
 
اولین ها؛ شکست بانک سرمایه و پیروزی گنبد وکاله
 
در این هفته صدرنشین باخت و قعرنشین پیروز شد. هفته پنجم را می توان هفته اولین ها نامید چون در این هفته بانک سرمایه تیم مدعی قهرمانی اولین باخت خود را در این فصل تجربه کرد. دو تیم هاوش گنبد و کاله آمل نیز که با 4 باخت در ته جدول نشسته بودند بالاخره برای اولین بار طعم پیروزی را چشیدند.
 
 
 
سخت ترین دیدار؛ پیکان-سایپا
 
سخت ترین دیدار اما از آن پیکانی ها شد و جدال یاران اکبری با سایپا تا ست پنجم مشخص نبود کدام تیم برنده خواهد شد.جدال حساس و دیدنی این دو تیم در نهایت به کام پیکانی ها شد. سایپایی ها شکست مقابل پیکان را از چشم داور می دیدند و باخت خود را به گردن داور انداختند. فرهاد شاهمیری داور بازی هم در جواب آنها گفت:" انداختن باخت به گردن داور، مدیرعامل سیاه کن است"
 
 
 
اتفاق بد هفته؛ اعتراض به داوری ها
 
اما اتفاق بد هفته پنجم اعتراض به داوری ها بود. برای اولین بار بود که شاید حتی تیم های برنده هم به داوری اعتراض داشتند! اینجا بود که جای خالی ویدیو چک در رقابت های لیگ برتر احساس شد! از مصطفی کارخانه گرفته تا احسن شیرکوند و مسعود آرمات همه به داوری ها معترض بودند!
 
 
والیبال
 
 
 
اتفاق بدتر؛رفتار و الفاظ زشت ستاره های والیبال
 
اتفاق بدتر از اعتراض به داوری، برخوردها و رفتار نامناسب بازیکنان ملی پوش و ستاره ها بود آنجا که فرهاد ظریف با صدای بلند به داور بازی فحش داد و شهرام محمودی با حالت عصبانیت و فریاد به سمت کمک داور و ناظر بازی رفت. آنجا که مسعود آرمات به سمت پیمان اکبری رفت و به رفتار سعید معروف اعتراض کرد.کل کل های زیر تور که دیگر روی اعصاب همه رفته است.  
 
 
 
بدی داستان؛ سن بالا و نشنیدن ناظر
 
هفته پنجم صحنه های منشوری زیاد داشت و اگر قرار بود صدای بازیکنان از تلویزیون پخش شود بدون شک باید بازی دو تیم بانک سرمایه و ورامین صالحین بدون صدا پخش می شد چراکه الفاظ به کاربرده به هیچ عنوان در شان یک بازیکن حرفه ای نبود اما این اتفاق ها افتاد و بدی داستان جایی بود که ناطر بازی گفت:" من اصلا چیزی نشنیدم. من پیر هستم و مطمئنا اگر چیزی شنیده بودم گزارش می کردم!" در اینکه آقای کاشفی سن شان بالاست و احترام او به همه واجب است شکی نیست اما چطور می شود فریادهای بازیکنان بانک سرمایه را ناظر بازی نشنیده باشد؟! به نظر می رسید که بیشتر دلشان می خواست خودشان را به نشنیدن بزنند وگرنه چطور ما از جایگاه خبرنگاران شنیدیم اما آنها که کنار زمین بودند نشنیدند؟!
 
 
 
عامل حاشیه ها؛ گزارش ندادن ناظرها
 
توصیه ای برای سازمان لیگ و شخص رئیس فدراسیون داریم و آنهم اینکه یا دور ناظران سن بالا را خط قرمز بکشند و از ناظران جوانتر استفاده کنند که قدرت شنوایی و بینایی داشته باشند و یا اینکه برای آنها سمعک بخرند! نمی شود که در تمام بازی ها ناظران ما هیچ اتفاقی را نبینند و گزارش نکنند یا اینکه بشنوند و بگویند که بی شرف فحش نیست! در حال حاضر به نظر می رسد که تا هفته پنجم ناظران بازی ها عامل اصلی ادامه یافتن حاشیه ها هستند آنهم بخاطر اینکه قدرت و جسارت گزارش دادن را ندارند و برای همین هم بازیکنان، مربیان و تماشاگران به خود اجازه می دهند که هر هفته رفتار بدتری از خود به نمایش بگذارند.
 
بازیکنان تیم ملی می گویند چطور ما تا کوچکترین خطایی می کنیم جریمه و محروم می شویم اما چرا داوران و ناظران به کمیته انضباطی فراخوانده نمی شوند و در برابر اشتباهات و کوتاهی های صورت گرفته جریمه نمی شوند؟
 
حق هم دارند اگر قرار است برخوردی صورت بگیرد باید با تمام کسانی که مقصر هستند برخورد شود فرق نمی کند بازیکن است یا داور و یا ناظر اگر کوتاهی از سمت هر کسی صورت گرفته باید توبیخ شود و به نظر می رسد فدراسیون باید در این بخش حساسیت بیشتری به خرج دهد.
 
 
 
اتفاق خوب؛ رو سفیدی تماشاگران
 
اما از اتفاق های خوب هفته می توان به رفتار درست و شایسته تماشاگران اشاره کرد.در سالن غدیر ارومیه تیم های پارسه تهران و شهرداری ارومیه به مصاف یکدیگر رفتند که تیم میزبان سه بر صفر به پیروزی رسید. بنابر گزارش ناظر این دیدار، رفتار و عملکرد شایسته تماشاگران فهیم ارومیه ای در این مسابقه بسیار شایسته و حرفه ای بود و به همین دلیل سازمان لیگ فدراسیون والیبال در اطلاعیه ای از تماشاگران ارومیه قدردانی کرد.
 
در واقع در روزی که تماشاگران سربلند بیرون آمدند ملی پوشان ما رد شدند و ناظران و داوران هم زیر سئوال رفتند.
 
 
 
خوشحالی هفته؛پیروزی ورامین، آمل و گنبد
 
هفته پنجم هفته ورامینی ها، آملی ها و گنبدی ها بود چراکه در این هفته تیم های آنها دست به کار بزرگی زدند بخصوص ورامینی ها که شاخ غول را شکستند و با نتیجه 3 بر یک از سد مدعی اصلی قهرمانی گذشتند. دو تیم هاوش گنبد و کاله هم با بازی خوب خود توانستند با پیروزی بر شهرداری اراک و خاتم اردکان  شادی را به هواداران خود تقدیم کنند. اینکه والیبال در شهرها و استانهای کشور جریان دارد اتفاق خوبی است. اینکه نمی توان از کنار هیچ تیمی به سادگی رد شد جای خوشحالی دارد هرچه لیگ و تیم های حاضر در آن قوی تر باشند مطمئنا تیم ملی و در نهایت آینده والیبال تضمین خواهد شد. امیدواریم حاشیه ها از لیگ کنار رود و شاهد رقابت سالم تیم ها بدون جنجال و درگیری باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار