معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز گفت: با هدف ترويج دوچرخه‌سواري، پاركينگ‌هاي شيراز براي توقف دوچرخه خدمات رايگان به شهروندان ارائه مي‌دهند.
کد خبر: ۳۲۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 14 November 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:ناصر شمس دوشنبه 24 آبان در جمع خبرنگاران گفت: يكي از راهكارهاي مقابله با ترافيك و عوارض ترافيك خودرو در كلان‌شهرها، ترويج فرهنگ استفاده از دوچرخه بين شهروندان است.

او با اشاره به اينكه شهرداري شيراز براي كاهش عوارض ترافيك و گسترش استفاده از خودروهاي شخصي، برنامه سه‌شنبه بدون خودرو را طي هفته‌هاي گذشته اجرايي كرده است، يكي ديگر از اقدامات شهرداري را، ارائه خدمات رايگان پاركينگي به دوچرخه‌سواران اعلام كرد.

شمس با بيان اينكه از پیشنهادات شهروندان براي فراگیر شدن سه‌شنبه‌های بدون خودرو استقبال می‌كنيم، اين طرح را زمينه‌ساز نتايجي مثبت ارزيابي و اضافه كرد: ما اميدواريم بتوانيم شيراز را به‌عنوان الگوي يك كلانشهر كه فرهنگ استفاده از دوچرخه در آن ايجاد شده است، معرفي كنيم.

او شهرهاي بزرگي نظير آمستردام و پكن را از شهرهاي مهم جهان برشمرد كه دوچرخه‌سواري در آنها يك فرهنگ شده است و گفت: آمستردام هم زماني از ترافيك رنج مي‌برد اما امروز يكي از شهرهاي دوستدار دوچرخه معرفي مي‌شود كه بيش از 50 درصد حمل و نقل درون‌شهري با دوچرخه انجام مي‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار