مهمترین خبرهای استان
مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۳۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 04 December 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به استخدام‌های غیراصولی
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در واکنش به استخدام های اخیر در دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: در زمان مناسبت تری نسبت به این موضوع صحبت می‌شود.
سید موسی خادمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یاسوج پیرامون مسئله استخدام‌های فامیلی و غیرقانونی در دستگاه‌های اجرایی این استان، اظهار داشت: در این مورد در زمان بهتری به صورت مفصل و کلی صحبت می‌کنم.
 چند هفته‌ای بحث استخدام‌های غیرقانونی و خارج از برگزاری آزمون استخدامی در این استان  و در رسانه‌های محلی و بین افکار عمومی عنوان شده و این مسئله نگرانی و بی‌اعتمادی مردم را در پی داشته است.
شواهد حاکی از آن است که برخی از مدیران کل در این استان نسبت به جذب و استخدام  بستگان خود به صورت شرکتی، حجمی و قرادادی اقدام کرده‌اند و انتظار می‌رود در جذب این نیروها نیز عدالت استخدامی رعایت شود و نیروهای شرکتی هم تنها از بین بستگان مدیران کل انتخاب نشوند چرا که سایر مردم نیز در این بین حقی دارند.
پاسخ رئیس آموزش و پرورش چاروسا به انتقادات هاشمی از مدیر کل آموزش و پرورش
وضعیت مدارس روستای «دلی مهتاب»، انتقاد شدید نماینده کهگیلویه بزرگ را به همراه داشت که برخی از مسئولان «چاروسا» تلویحاً پاسخی به اظهارات این نماینده مجلس دادند.
«محمد شکوهی»  رئیس آموزش و پرورش بخش «چاروسا» استان «کهگیلویه و بویراحمد» از استقرار دانش آموزان روستای «دلی مهتاب» این بخش در مدرسه پیش ساخته (کانکس) خبر داد.
شکوهی در ادامه گفت: در محدوده تنگ «مهلاب» بخش «چاروسا» چهار مدرسه در فواصل سه تا ۶ کیلومتری با مجموع ۲۵ دانش آموز از سه سال قبل تاکنون راه اندازی شده‌اند که همگی در مدارس پیش ساخته (کانکس) تحصیل می‌کنند.
وی با بیان اینکه مدرسه روستای «دلی مهتاب» با پنج دانش آموز از ابتدای مهرماه امسال مجوز فعالیت گرفته است؛ افزود: با توجه به زمان اندک فاصله صدور مجوز فعالیت تا شروع بکار این مدرسه؛ در ابتدای سال تحصیلی دانش آموزان در فضای نامناسبی تحصیل خود را شروع کردند ولی تلاش‌ها برای تهیه مدرسه پیش ساخته از سوی مدیریت ارشد آموزش و پرورش استان با همکاری سایر مسولان آغاز گردید.
رئیس آموزش و پرورش «چاروسا» با تقدیر از خدمات انجام شده برای حل مشکل مدرسه روستای «دلی مهتاب» ادامه داد: هم اکنون دانش آموزان این مدرسه همانند سایر مدارس دیگر این محدوده در کانکس درس می‌خوانند با ذکر این نکته که کتب؛ لوازم التحریر و سایر ملزومات مورد نیاز دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش استان بصورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار گرفت.
شکوهی با اشاره به اینکه آقای زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش با دلسوزی و حساسیت ویژه‌ای همواره پیگیر رفع مشکلات روستای دلی مهتاب بودند و هستند خاطرنشان کرد: مردم این منطقه تقدیر خود را از آموزش و پرورش بصورت کتبا اعلام کرده‌اند.
وی با اشاره به انتقاد نماینده «کهگیلویه بزرگ» در خصوص روستای «دلی مهتاب» گفت: در خصوص وضعیت مدارس دلی مهتاب، دلی مهتاب یک منطقه سردسیری با فاصله ۱۳۰ کیلومتر تا مرکز بخش چاروسا شهر قلعه رییسی می‌باشد که از قبل دارای دو مدرسه بوده که فاقد فضای آموزشی بوده که جدیدا به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید از شهریور ماه امسال از نعمت برق برخوردار شده وتعداد بیشتری از مردم آن منطقه به همین دلیل در آن منطقه ماندگار شدند./کبنانیوز
مدیر کلی که جواب تلفن استاندار را نمیدهد
اواسط آذرماه جلسه شورای برنامه ریزی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.
در این جلسه که استاندار، رئیس سازمان مدیریت و سایر روسای سازمان ها بودند، مانند همیشه خبری از مدیرکل ورزش و جوانان استان نبود.
در ادامه این جلسه  استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار گزارش اداره‌کل ورزش و جوانان استان شد که مدیرکل مربوطه در نشست حضور نداشت و شاکری معاون ورزش و جوانان در این خصوص گفت: جهانبخش ایزدپور به دلیل چند مزایده در نشست حضور پیدا نکرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ معاون ورزش و جوانان گفت: مدیرکل ورزش و جوانان نسبت به جلسات شورای برنامه‌ریزی بی‌توجه است و از حضور وی در نشست‌های بعدی جلوگیری می‌شود.
 استانداری در نشست شورای ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد میزان قهرمان المپیک ریو بود، بی تردید مدیرکل ورزش استان باید یکی از میزبانان اصلی این دعوت باشد
در کمال تعجب باز هم خبری از ایزدپور در این جلسه نبود، بطوری که رسانه ها در این زمینه نوشتند، در نشست شورای ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهم‌ترین اتفاقات عدم حضور مدیرکل ورزش استان در این نشست بود.
نکته جالب و تاسف اور البته این بود که در پایان این جلسه معاون ورزش و جوانان استان در گفت‌وگو با خبرنگاران علت عدم حضور مدیرکل ورزش و جوانان را مشکلات بین مدیرکل و مجموعه استانداری عنوان کرد و گفت: استاندار خواستار حضور مدیرکل در نشست بود و حتی با وی هم تماس گرفته شد که جوابی داده نشد.
جای سوال است که چرا مدیرکل ورزش و جوانان به هیچ کس در استان پاسخگو نیست و حتی تماس استانداری را هم بی پاسخ می گذارد!
تا کی استان باید هزینه این ناهماهنگی را بپردازد و کجای دنیا مدیرکل استانی از استاندار حساب نمی برد!/بویر نیوز
اخرین آمار جمعیت استان بر اساس سرشماری اخیر
علی شهابی‌نسب اظهار کرد: بر اساس آخرین شمارش هشتمین سرشماری نفوس و مسکن جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد 677 هزار و 458 نفر در قالب 175 هزار و 776 خانوار است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در هشتمین مرحله سرشماری نفوس و مسکن 80 درصد خانوارها غایب بودند و در این سرشماری شرکت نکردند، گفت: یک هزار و  161 خانوار در مراحل سرشماری غایب بودند.
وی مشارکت مردم استان در سرشماری نفوس و مسکن را 95 درصد عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی و برآورد مرکز آمار ایران برای جمعیت استان 716 هزار و 614 نفر در سال جاری است که بر اساس برآورد مرکز آمار ایران 95 درصد جمعیت استان شمارش شده است.
این مسؤول بیان کرد: نتیجه سرشماری با محاسبه خانوارهای غایب و خانوارهایی که همکاری نکردند و آمار زندانیان به تفکیک شهرستان در اوایل بهمن ماه از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود.
شهابی‌نسب با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود جمعیت استان به 700 هزار نفر برسد، افزود: بر اساس سرشماری صورت گرفته بیشترین جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در بویراحمد در شهرستان بویراحمد ساکن بوده و جمعیت این شهرستان بالغ بر 280 هزار نفر است.
وی تصریح کرد: کمترین جمعیت استان مربوط به شهرستان باشت با 21 هزار و 126 نفر است، ضمن اینکه این آمار تقریبی است و آمار جمعیتی شهرستان‌ها توسط مرکز آمار ایران در اوایل بهمن ماه اعلام می‌شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تمامی جمعیت استان شمارش شده، عنوان کرد: مسؤولان استان به ویژه شهرستان بویراحمد هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند، چراکه صد درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج سرشماری شده‌اند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرهای یاسوج و گچساران بیشترین خانوار غایب را داشتند، خانوارهای غایب این شهرهای بر اساس بعد خانوار محاسبه و به جمعیت استان افزوده می‌شود.
عصر دنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار