رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه:اخیراً خبری کارمندان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی را نگران کرده است مبنی بر اینکه برخی قوانین وجود داشت که حقوق‌ها براساس میانگین 5 ساله پایان خدمت محاسبه شود.
کد خبر: ۳۳۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵ 04 December 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اخیرا برخی خبرهای منتشره ، در خصوص چگونگی محاسبه پاداش پایان خدمت ، کارکنان دولت ، حکایت از محاسبه حقوق بر اساس میانگین 5 سال آخر داشت.
در خبری دیگر از زبان رئیس کمیسیون تلفیق ، بیان شد: کمیسیون تلفیق مصوب کرده بود تا حداقل این پاداش، پنج برابر حداقل حقوق باشد اما این فکر زیاد منصفانه نبود زیرا حقوق برخی تضییع می شد، به این منظور، فکر کردیم که اگر 10 برابر شود بهتر است اما در نهایت کمیسیون تلفیق به 7 برابر رضایت داد و این رقم از سال 96 اجرایی خواهد شد.
در جدیدترین گفته ی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه بیان شد: حقوق تمامی کارمندان و کارگران براساس ۲ سال آخر خدمت محاسبه می‌شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوعش اظهار داشت: اخیراً خبری کارمندان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی را نگران کرده است مبنی بر اینکه برخی قوانین وجود داشت که حقوق‌ها براساس میانگین 5 ساله پایان خدمت محاسبه شود.

وی افزود: امروز کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن در صورتی که نرخ رشد حقوق و دستمزد اعلام شده بیمه‌پردازان صندوق‌های تأمین اجتماعی لشکری و کشوری در دو سال آخر خدمت آنها بیش از نرخ رشد طبیعی دستمزد بوده و با سال‌های قبل سازگار نباشد، مشروط به آنکه افزایش دستمزد به دلیل ارتقای شغل و تغییر کارگاه نباشد، صندوق‌های مذکور علاوه بر دریافت مابه‌التفاوت میزان کسور سهم کارفرما و کارگر به نسبت دستمزد واقعی و دستمزد اعلام‌شده سال‌های قبل از کارفرمای دیگر خسارت وارده به صندوق‌ها را بر اساس آیین‌نامه‌ای که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد،‌ از کارفرمایان اخذ خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار