نامه ای به آیت الله ملک حسینی
آیا امروز اگر کمپین های مردمی و گروههای مردمی برای جدایی از کهگیلویه و بویراحمد و پیوستن به بوشهر و خوزستان در گچساران و باشت شکل بگیرد ، جای شماتت و نکوهش دارد؟
کد خبر: ۳۳۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 05 December 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در پی صحبت ها و تنش های تغییر نام استان، و پس از اینکه غلام رضا تاجگردون در آخرین صحبت های خود دراین زمینه ،نقش خود را آنگونه که برخی منتقدان می گویند رد کرد، نامه ای به آیت الله ملک حسینی از طرف جمعی از دانشگاهیان و فرهنگیان شهرستان های باشت و گچساران منتشر شد که بنا به محتویات نامه خواستار حمایت از عزت و آبروی ایل و طایفه ی خود شدند.
در این نامه که زاگرونا آن را منتشر کرده است ، آمده است:
محضر مبارک حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان و وکیل منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری

سلام

سلامی به صلابت کوه خامی و سلسه جبال الورز کوه

سلامی به خروشانی رود خانه های زهره ، خیرآباد ، شابهرام ، شور و ….

سلامی به قدمت پل بریم و چهار طاقی خیرآباد

سلامی به عظلمت و مظلومیت حضرت بی بی حکیمه (س)

سلامی به استواری چاههای نفت گره ، نرگسی و سه قلاطون و …

سلامی به عزت و شور انقلابی شهیدان ۱۹ آبان ۱۳۵۷ مسجد شهیدان گچساران

سلامی به صمیمیت نسیم پاییزی کوه کبگان ، کوه شهرو و کوه عنا

سلامی به زلالی باران های دیارمان گچساران و باشت

سلامی به بلندای تاریخ و تمدن باوی

سلامی به گرمی دستان پینه بسته عشایر ترک و لر گچساران و باشت

سلامی به شکوه و اصالت ایل قشقایی و سیاه چادر های ایل باوی

سلامی به نجابت شیرزنان دیارم

سلامی به همه امام زادگان (ع) حوزه گچساران و باشت

حضرت آیت الله ملک حسینی (دامه توفیقات)

همانگونه که مستحضرید در دو هفته اخیر که بحث تغییر نام استان در شورای فرهنگ عمومی مطرح گردید و موافقان و مخالفان نیز مطالب خود را ، هر چند بعضا با تعصبات کور و آمیخته با عرق قبیله ای و طایفه ای بیان داشتند.

در این بین نیز ، وکیل محترم مردم شریف گچساران و باشت – علیرغم اینکه نه طراح و نه پیشنهاد دهنده موضوع بودند – نظرات کارشناسی و تحلیلی خود را البته فارغ از نگاههای قومی و منطقه ای و با تاکید بر اصالت تاریخ و هویت تاریخی مردم استان بیان فرمودند.

متاسفانه پس از این اظهار نظر نماینده محترم گچساران و باشت هجمه های عظیمی علیه ایل باوی ، مردم گچساران و این نماینده محبوب مردم در مجلس شورای اسلامی در فضای های مجازی و سایتها گسیل گشت…

در میان این اظهارات و مطالب ، توهین هایی بس سخیف و دون شان انسانی به مردم و تاریخ گچساران ، قشقایی و باوی صورت پذیرفته است.

بطوری که دامنه و عمق این اهانت ها و هتاکی ها در شکلی بسیار گسترده روح ، روان و ذهن بیدار جوانان و دانشگاهیان حوزه انتخابیه گچساران و باشت را بشدت آزرده است.

مردمان ایل باوی ، ایل قشقایی ، ایل بویراحمد گرمسیر و ساکنان متمدن گچساران و باشت در دو انتخابات اخیر خبرگان رهبری ، برای حضرتعالی ، سنگ تمام گذاشتند و هیچ کوتاهی نکردند ، زیرا شما را از خودشان می دانستند و نه مختص به ایل بویراحمد!!

حضرت آیت الله

شما قانونا و شرعا وکیل مردم همه نقاط استان اید و نه فقط مرکز استان و در برابر رای ی که به شما اعتماد کرده اند ، مسئول هستید.

حضرتعالی شرعا و قانونا پاسبان حرمت ، آبرو و حثیت همه ایلات و شهرستانهای استان می بوده و سکوت شما در برابر اینهمه اهانت به ایل باوی ، مردم گچساران و نماینده محبوب این مردم در مجلس شورای اسلامی علامت سوالی است در ذهن همه ما که خالصانه و آگاهانه اسم مبارکتان را در برگه رای (هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری ) نوشیتم.

حضرت آیت الله ملک حسینی

آیا مردم این حوزه انتخابیه حق ندارند در این استان شریک باشند؟

آیا مردم این حوزه انتخابیه فاقد اصالت دینی ، ایلی و تاریخی پر افتخار اند؟

آیا مردم حوزه انتخابیه گچساران و باشت ، نباید در کنار سایر ایلات و شهرستانهای استان احساس مشارکت و امنیت روانی و ذهنی داشته باشند؟

آیا تقدیم اینهمه شهید والامقام در عرصه های مبارزات انقلابی و جنگ تحمیلی و اینهمه جانباز و ایثارگر و آزاده نباید در نگاه توهین کنندگان و اهانت کنندگان به مردم این خطه لحاظ می شد؟

آیا مشارکت حدکثری مردم ولایتمدار این خطه ، در انتخابات های مختلف و رای مثبت به تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، نباید مورد توجه قرار گیرد؟

آیا مردم گچساران که سالها از نفت (این طلای سیاه) جز دود و آلودگی های محیط زیستی را میخورند نباید طعم خدمت و محبت را بچشند؟

آیا امروز اگر کمپین های مردمی و گروههای مردمی برای جدایی از کهگیلویه و بویراحمد و پیوستن به بوشهر و خوزستان در گچساران و باشت شکل بگیرد ، جای شماتت و نکوهش دارد؟

حضرت آقا

وقتی مردم در مشارکت ناعادانه با دیگر ایلات و شهرستانها علیرغم داشتن بهترین سرمایه های انسانی و منابع ملی چون نفت و منابع معنوی همچون هویت اسلامی و انقلابی اینگونه مورد تهمت ، تهدید و تحقیر قرار گیرند ، پس باید به آنها حق بدهیم که در اندیشه تشکیل استانی جدید و یا جدا شدن از برادرانی باشند که حرمت ایشان را ندارند..

حضرت آیت الله ملک حسینی

از حضرتعالی که فرزند خلف مجاهد نستوه و عالم ربانی و مصلح بزرگ مرحوم حضرت آیت الله عظمی سید کرامت الله ملک حسینی (رحمت الله علیه) و همچنین نمایند مقام عظمای ولایت و نماینده ما در مجلس خبرگان رهبری هستید انتظار جدی داریم با اقدامی شجاعانه و قاطعانه از حثیت و اعتبار و هویت تاریخی و دینی و آبروی این مردم که شما را وکیل خود انتخاب کرده اند ، دفاع نموده و زمینه همبستگی و اتحاد مردمان استان در تمامی شهرستانها و ایلات را فراهم آورید.

با آرزوی توفیق و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و حضرتعالی

جمعی از دانشجویان ، دانشگاهیان و فرهنگیان حوزه انتخابیه گچساران و باشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار