کد خبر: ۳۳۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 05 December 2016
کشورهای حاشیه خلیج فارس 90 درصد نفت صادراتی خود را از طریق نفکتش هایی منتقل می کنند که از تنگه هرمز عبور می کنند.
حاکم منطقه فجیره امارات با اشاره به راه اندازی خط لوله این کشور برای دور زدن تنگه هرمز گفت که تهدید به بستن تنگه هرمز به تاریخ پیوست.

به گزارش عصرایران، مقامات نظامی ایران بارها تهدید کرده بودند در واکنش به اقدامات خصمانه طرف های خارجی تنگه هرمز را خواهد بست.

شیخ حمد بن محمد الشرقی حاکم امارت (منطقه) فجیره امارات با اشاره به ایران ادامه داد: تهدید به بستن تنگه هرمز دیگر مربوط به گذشته است. ما از این تهدید عبور کرده ایم و اهمیتی به آن نمی دهیم.

امارات: تهدید بستن تنگه هرمز به تاریخ پیوست/

حاکم فجیره در مصاحبه با خبرگزاری رسمی امارات (وام) گفت: خط لوله نفت که به تازگی عملیاتی شد و می تواند 70 درصد از تولید نفت امارات را بدون نیاز به تنگه هرمز به بازارهای بین المللی منتقل می کند. یک برنامه ریزی برای اینده میان مدت و طولانی مدت است. این به این معنی است که تهدید به بستن تنگه هرمز به تاریخ پیوست و اهمیت زیادی به آن نمی دهیم.

رسانه ها این مطلب را در واکنش به خبرهایی می دانند که به تازگی از سوی مقامات ایرانی درباره حاکمیت و سیطره آنها بر تنگه هرمز منتشر شده است.

وی افزود: ما با پیشرفت هایمان جواب می دهیم. این خط لوله هم اکنون وجود دارد. این خط لوله، میدان های نفتی در حبشان ابوظبی را به بندر فجیره امارات متصل می کند و عملا انتقال نفت امارات را به دریای آزاد بدون نیاز به عبور از تنگه هرمز ممکن می سازد.

حاکم فجیره افزود:‌ هنگامی که پیشنهاد می کنند ما برنامه ریزی می کنیم هنگامی که جهان سخن می گوید ما کار می کنیم و هنگامی که آنها به اختلاف می خورند ما توافق می کنیم.

کشورهای حاشیه خلیج فارس 90 درصد نفت صادراتی خود را از طریق نفکتش هایی منتقل می کنند که از تنگه هرمز عبور می کنند. همچنین کالاهای مورد نیاز کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به وسیله کشتی های منتقل می شود که از تنگه هرمز عبور می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار