مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۳۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 07 December 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
کمک ویژه شهرداری مشهد به زائران کهگیلویه و بویراحمدی
شهردار مشهد از کمک 7 میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای ساخت زائرسرای کهگیلویه و بویراحمد در این شهر مقدس خبر داد.
سید صولت مرتضوی در برنامه شبکه استانی دنا که با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مدیرعامل بنیاد زائر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با بیان اینکه همه مردم ایران به خصوص مردم محروم باید بتوانند برای زیارت امام هشتم(ع) به شهر مقدس مشهد سفر کنند، اظهار کرد: برای همین زائرسراها و ساخت آن‌ها برای اسکان مردم محروم با قوت و جدیت در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز در این زمینه اقدامات مؤثری را در دستور کار قرار داده است، افزود: کار ساخت یک زائرشهر و یک زائرسرا توسط استان قدس رضوی در دستور کار قرار گرفته است.
این مسؤول گفت: همه استان‌های کشور و به خصوص استان‌های محروم را مورد توجه قرار داده‌ایم و با ‌آن‌ها همکاری در راستای ساخت زائرسرا داریم.
مرتضوی گفت: تا به امروز چندین هکتار زمین در اختیار استان‌های کشور قرار گرفته است و برای تعداد 38 سازمان ملی و استان تاکنون واگذاری زمین داشته‌ایم.
شهردار شهر مقدس مشهد در ادامه گفت: متراژ این زمین‌ها از 500 تا هزار و 200 متر مربع بوده که پروانه آن‌ها هم صادر شده است.
مرتضوی بیان کرد: زمینی و پروانه‌ای که در اختیار مردم استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته ارزشی معادل 7 میلیارد تومان دارد که برای ساخت این زائرسرا مردم استان همت لازم را خواهند داشت و با کمک‌های خود به تسریع در ساخت آن کمک خواهند کرد./فارس
روایت نقوی حسینی از فرار مسئولان دانشگاه فرهنگیان یاسوج
دکتر سید حسین نقوی حسینی نماینده شهرستان های قرچک, ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی تهران گفت: صحبت های مختلفی از سوی رئیس جمهور در مناظره ها و گفت گوها شنیده شده است که از جمله آنها می توان به انقلابی های نفهم, بی سواد, این افراد باید به جهنم بروند و دیگر موارد نام برد.
وی ضمن اشاره به سفر روز گذشته خود به یاسوج گفت: پیش بینی می کردیم که سخنرانی را به بهانه های مختلف لغو کنند به همین دلیل به مسئولین اجرای نشست اعلام کردیم که تمام مجوزها را دریافت کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از شورای تامین یاسوج, معاون سیاسی استاندار, رئیس دانشگاه یاسوج نیز موافقت ها گرفته شده و تاییدیه اجرای نشست را امضا کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: ساعت ۱۴ روز گذشته و در حالی که قرار بود ساعت ۱۹ این نشست برگزار شود, اعلام شد که سخنرانی لغو شده و نقوی حسینی اجازه ندارد که داخل دانشگاه فرهنگیان یاسوج حضور پیدا کند و به همین منظور نیز درب دانشگاه و سالن جلسه که از قبل پیش بینی شده را بستند.
نقوی ضمن بیان اینکه آقایی از تهران تماس گرفت و اعلام کرد که نقوی نباید در دانشگاه فرهنگیان حضور پیدا کند بیان کرد: از ما ایراد می گیرند و اعلام می کنند چرا نقوی در صحن مجلس به وزیر به آن شکل سخنرانی کرده است.
نماینده شهرستان های قرچک, ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار بود در آن سالن حدود ۴۰۰ دانشجو حضور پیدا کنند ولی این سخنرانی لغو شد و این مطلب در کل شهرستان پیچید.
وی ادامه داد: نشستی که در دانشگاه فرهنگیان یاسوج لغو شده بود در سالن دیگری برگزار شد و بالغ بر ۲۰۰۰ نفر در آن نشست حضور پیدا کردند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسئولین لغو سخنرانی در دانشگاه فرهنگیان یاسوج برای عذرخواهی می خواستند وارد سالن ۲۰۰۰ نفری شوند ولی با شعارهای بسیار زیاد مردم روبرو شده و از ترسشان فرار کرند.
نقوی که در بین دانشجویان تربیت معلم تهران سخنرانی می کرد گفت: معلم در اولین جلسه معلمی وقتی از درب کلاس وارد می شود مورد آزمون دانش آموزان قرار می گرد.
وی ضمن بیان اینکه قبل از اینکه شما به دانش آموزی نمره بدهید دانش آموزان به شما نمره می دهند گفت: خوش به حال معلمی که در اولین ورودش به کلاس از دانش آموزانش نمره ۲۰ می گیرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معلمی که می خواهد نمره ۲۰ بگیرد باید بداند که معلمی عشق است و باید دانش آموزان را دوست داشته باشید و عاشقشان شود.
نماینده شهرستان های قرچک, ورامین و پیشوا ضمن بیان اینکه باید علم معلمی را بیاموزید بیان کرد: کسی که علم معلمی را داشته باشد, چشم بسته می تواند به معلمی خود بپردازد و مدیریت کند.وی در پایان خاطر نشان کرد: باید معلمان روش معلمی را در دانشگاه تربیت معلم بیاموزند در غیر اینصورت نمی توانند به درستی ادامه فعالیت دهند./ورامین ما
 اطلاعیه مهم برای پیمانکاران
بخشنامه ای برای تهاتر مطالبات پیمانکاران راهسازی و بدهی هایشان به بانک های کهگیلویه و بویراحمد مصوب و عملیاتی شد.
رئیس سندیکای پیمانکاری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پيمانكارانی كه بابت پروژه هاي راهسازي استان مطالبات تاييد شده داشته و از طرفي بدهكاري بانكي دارند باید مستندات خود را به سندیکای پیمانکاری تحویل دهند.
شفیع رحیمی پور بیان داشت: بخشنامه اي برای تهاتر مطالبات پیمانکاران راهسازی و بدهی هایشان به بانک های استان ابلاغ شده که می تواند تا حدودی از بار مشکلات آنها بکاهد.
وی تصریح کرد: پیمانکاران باید حداكثر تا تاريخ هفدهم آذر مستندات خود را به انجمن صنفی پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد واقع در یاسوج باهنر 9 ارائه دهند./بویر نیوز
روند معکوس مهاجرت به زندگی عشایری
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: سالیان متمادی همواره جمعیت عشایری مناطق مختلف این استان مهاجرت بی رویه داشته اما در 2سال گذشته افزون بر 625خانوار به زندگی عشایری بازگشته است.
سالهای 42 و 43 و پیش از انجام اصلاحات ارضی و فرمانداری کل در استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از 70 درصد از جمعیت این استان عشایری بودند اما اکنون تنها 12درصد معادل 70 هزار نفر از جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهند.
این میزان جمعیت عشایری در کهگیلویه و بویر احمد از 6 ایل بومی، 2 طایفه قشقایی ، 16 تیره، 181 طایفه و بیش از یکهزار و 110تش(اولاد) شکل گرفته است.
وی ابراز داشت: افزون بر 68 کیلومتر جاده عشایری در سه سال دولت تدبیر و امید برای رفاه حال این قشر زحمت کشیده در سطح استان بهسازی شده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار