بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«کویت برگفتگوی سازنده بین ایران وکشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد »،« هشدار چین به آمریکا در مورد ایران » و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۳۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 07 December 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
حلب در آستانه فتح کامل،تروریست ها خواستار اجازه فرار شدند
اخبار رسیده از شهر حلب در سوریه حاکی از آن است که گروه‌های تروریستی خواستار مذاکره نمایندگانشان در ترکیه شده‌اند تا با کمک سازمان ملل از محاصره شرق حلب خارج شوند و فرار کنند.
همزمان با پیش‌روی‌های سریع ارتش سوریه در مناطق اشغالی شهر «حلب» اخبار رسیده حکایت از آن دارد که معارضان، خواستار مذاکره نمایندگانشان در ترکیه شده‌اند تا با کمک سازمان ملل از محاصره شرق حلب خارج شوند و فرار کنند.
منابع میدانی در شهر «حلب» می‌گویند 300 فرد مسلح با خانواده‌هایشان از محله «میسلون» فرار کردند.
برخی منابع سوری هم می‌گویند پیشروی سریع ارتش در شرق حلب ادامه دارد و به زودی ارتش بر کل محلات شرق شهر مسلط می‌شود.
گزارش‌های دریافتی همچنین حاکی است افراد مسلح در دو محله «أغیور» و «باب الحدید» نیز خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.
گفته می‌شود ارتش سوریه شماری از عناصر گروه موسوم به  «أحرار سوریة» را به اسارت گرفته‌اند.
 منابع میدانی تصریح می‌کنند افراد مسلح در شرق حلب، مساحتی کمتر از 10 کیلومتر مربع را در اختیار دارند و به همین دلیل خواستار خروج از حلب به شکل نهایی شده‌اند.
سرکرده‌های گروه‌های تروریستی پیش از این تأکید کرده بودند حاضر به خروج از شهر حلب نیستند، اما اکنون صفحات منتسب به مخالفان در فضای مجازی از اعتراف گروه‌های مسلح به شکست و تصمیم جمعی آنها برای خروج از شرق حلب خبر می‌دهند.
منابع میدانی می‌گویند گروه‌های مسلح در «حلب القدیمه» به صورت جمعی در حال عقب نشینی هستند و سلاح های سنگین را جای گذاشته‌اند.
ارتش سوریه، همچنین امشب وارد «مسجد اموی» در حلب قدیم شد، جایی که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در ابتدای بحران سوریه گفته بود «به زودی در آن نماز میخوانیم».
سایت سوری «الاعلام الحربی»، با ترسیم نقشه‌ زیر مسیر فرار و عقب‌نشینی جمعی تروریست‌ها به سمت محلات جنوبی در بخش شرقی حلب را مشخص کرده است.
این گزارش همچنین حاکی از وجود اختلافاتی در صفوف تروریست‌ها بین پیکارجویان خارجی غیرسوری و گروه‌های مسلح سوری است. در حالی که تروریست‌ها غیر سوری خواستار ادامه جنگ هستند، گروه‌های مسلح سوری بر مذاکره جهت خروج نهایی از حلب تأکید می‌کنند./فارس
هشدار چین به آمریکا در مورد ایران
پس از اظهار نظر وزیر امور خارجه چین در رابطه با لزوم پایبندی آمریکا به توافق هسته ای، رسانه های آمریکایی با عناوین مختلف به انعکاس این موضوع پرداخته اند و این واکنش ها همچنان ادامه دارد.
پایگاه آمریکایی "بریت بارت" (Breitbart) اظهارات "وانگ ئی" را هشدار چین به ترامپ خوانده و در گزارشی تحت عنوان "چین به ترامپ هشدار داد: توافق هسته ای ایران باید به قدرت خود باقی باشد" به انعکاس اظهارات وزیر امور خارجه چین پرداخته است.
در این گزارش آمده است: «وزیر امور خارجه چین در واکنش به تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره ترک توافق هسته ای روز دوشنبه هشدار داد که اجرای توافق هسته ای ایران نباید با تغییر شرایط داخلی کشورها تحت تاثیر قرار گیرد. "وانگ ئی" وزیر امور خارجه چین گفت: اجرای توافق هسته ای ایران مسئولیتی مشترک و وظیفه تمامی طرف های توافق است و نباید به واسطه شرایط داخلی کشورهای حاضر در امضای این توافقنامه تحت تاثیر قرار بگیرد. آنچه مهم است احترام به تعهدات و تاکید بر داشتن حسن نیت در هنگام مواجهه با اختلافات است.»
در ادامه این گزارش آمده است: «یکی دیگر از مسائلی که این روزها می تواند به عنوان مانعی بر سر راه توافق هسته ای ظاهر شود، تصویب قانون تحریم های ایران توسط مجلس سنا برای مدت 10 سال دیگر است. واشنگتن می گوید این تحریم ها مربوط به آزمایش های موشکی ایران و مسئله حقوق بشر است و هیچ ربطی به توافق هسته ای ندارد اما ایران می گوید که ادامه محدودیت ها ناقض توافق هسته ای است. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این رابطه می گوید: "ما به آن ها اجازه نخواهیم داد که به صورت یکجانبه اقدامی را انجام دهند که ناقض توافق هسته ای است."
رئیس جمهور چین در ماه ژانویه به ایران سفر کرد؛ سفری که وزاری خارجه دو کشور آن را تاریخی خوانده و ستودند. در این سفر یک رشته توافقات با هدف ایجاد روابط اقتصادی به ارزش 600 میلیارد دلار و با مدت 10 سال بین دو کشور به امضا رسید که اولین سفر اینچنینی روسای جمهور چین به ایران در 14 سال گذشته به حساب می آید. چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، به شدت به نفت و گاز خاورمیانه وابسته است.»
روز گذشته نیز نشریه آمریکایی نیویورک تایمز (NYtimes) در گزارشی عنوان کرده بود که پیام وزیر امور خارجه چین در حمایت از توافق هسته‌ای پیامی برای دونالد ترامپ است./ جام نیوز
کویت برگفتگوی سازنده بین ایران وکشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد
امیر کویت طی سخنانی در سی و هفتمین نشست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در بحرین بر اهمیت گفتگوی سازنده بین این کشورها و ایران تاکید کرد.
 شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت بر اهمیت گفتگوی سازنده بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران تاکید کرد.
امیر کویت که روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در بحرین سخنرانی می کرد، افزود که موفقیت این گفتگو نیازمند تکیه بر مبانی قوانین بین المللی در رابطه با مناسبات بین کشورها است که بر احترام به حاکمیت کشورها، حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها تاکید دارد.
امیر کویت در خصوص اوضاع سوریه نیز بر حمایت از تلاش ها برای دستیابی به راهکار سیاسی که موجب حفظ جان مردم سوریه و تمامیت ارضی این کشور می شود تاکید کرد.
شیخ صباح همچنین نسبت به پیشرفت نیروهای عراقی در رویارویی با گروه تروریستی داعش ابراز خرسندی نموده و نسبت به اینکه این دستاوردها موجب تقویت تحقق آشتی ملی و مشارکت تمام گروه های مردم عراق در تعیین آینده این کشور شود ابراز امیدواری کرد.
گفتنی است، سی و هفتمین دوره نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس روز سه شنبه در منامه پایتخت بحرین آغاز به کار کرد و پادشاه عربستان و بحرین، امیر کویت و قطر به همراه نخست وزیر انگلیس در آن سخنرانی کردند.
 تایید و تکذیب نامه آمریکا به ایران
میخائيل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت که روسیه پیشنهادات آمریکا برای حل نزاع در سوریه را به ایران منتقل کرد.
رویترز به نقل از آژانس رسانه ای روسیه این خبر را منتشر کرده است.
بوگدانوف به تهران سفر و با همتای ایرانی اش حسین جابری انصاری معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
هم اکنون در نزاع سوریه، مهمترین مسئله وضعیت حلب است. در این شهر مخالفان مسلح مناطقی را در دست دارند اما در محاصره کامل ارتش سوریه هستند.
حسین جابری انصاری معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه ایران اعلام کرد هیچ پیامی از سوی روسیه به ایران منتقل نشد.
جابری انصاری با اشاره به سفر بوگدانوف همتای روس خود به تهران تاکید کرد: هیچ پیامی از هیچ طرفی منتقل نشده است.
وی توضیح داد: آنچه انجام شد تبادل نظرات و رایزنی درباره تحولات منطقه و سوریه و مواضع بازیگران مختلف بود.
یاوه گویی مجدد وزیر سعودی بر علیه ایران
«ثامر السبهان» وزير سعودي در امور خليج فارس در جديدترين سخنان خود بار ديگر به ياوه گويي عليه جمهوري اسلامي ايران پرداخته است.به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه لبناني النشره، ثامر السبهان وزير سعودي در امور خليج فارس بار ديگر به تکرار ياوه گويي هاي پيشين خود عليه ايران پرداخت.بر اساس اين گزارش، وي در اين اظهارات، مدعي شده است: ايران تلاش مي کند تا مشکلات خود را به خارج از مرزهاي کشورش منتقل کند.اين ادعاي مضحک در حالي است که سياست هاي فرقه گرايانه و خصمانه خاندان سعودي در قبال ملت هاي مسلمان منطقه طي سالهاي گذشته موجب ايجاد مشکلات داخلي فراواني در عربستان شده است که مواجهه با بحران مالي و کسري بودجه تنها گوشه اي از اين مشکلات محسوب مي شوند.وي همچنين گفت: دولت هاي حاشيه خليج فارس با چالش هاي زيادي به ويژه در سوريه، عراق و يمن مواجه هستند.اين اظهار نظر در حالي صورت مي گيرد که خاندان رژيم سعودي طي سالهاي گذشته با حمايت از تروريست هاي تکفيري در سوريه و عراق موجبات کشتار شمار زيادي از مردم بي گناه در اين کشور را فراهم آوردند. در يمن نيز از حدود 20 ماه پيش، زنان و کودکان اين کشور تحت شديدترين حملات جنگنده ها و توپخانه هاي سعودي قرار دارند.گفتني است ثامر السبهان سفير پيشين سعودي در عراق است که به دليل دخالت هاي مکرر و بدون توجيه در امور داخلي اين کشور، سرانجام به دنبال درخواست رسمي دولت بغداد، از عراق خارج شد.
رقص، دهن کجی پادشاه سعودی به مصر
روز گذشته پادشاه عربستان در بدو ورود به قطر مورد استقبال «تمیم بن حمد» امیر قطر قرار گرفت و در جریان استقبال از او رقص سنتی العرضه [نوعی رقص عربی با شمشیر] اجرا شد که پادشاه عربستان هم از جایگاه خود با رقصنده‌ها همراهی کرد.
با توجه به اینکه رابطه مصر و قطر بعد از برکناری «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر بد شده برخی رسانه‌های مصری اعلام کردند پادشاه عربستان که حالا کشور او نیز با مصر رابطه خوبی ندارد برای دهن کجی به مصری‌ها در مراسم رقص امیر قطر با رقصنده‌ها همراهی کرده است.
در این راستا روزنامه الدستور مصر گزارشی با عنوان «راز اقدامات اخیر ملک سلمان» به سفر پادشاه عربستان به امارات بعد از اینکه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر ابوظبی را ترک کرده بود اشاره کرده و اعلام کرده که ملک سلمان بعد از انتشار فیلم ضد مصری «نظامی‌ها» در قطر به این کشور هم سفر کرده است.
روزنامه الوفد هم مقاله‌ای از «محمد امین» تحلیلگر مصری نزدیک به السیسی منتشر کرده کرده که امین در آن معتقد است حالا بازی قاهره و ریاض علنی شده و اگر پادشاه عربستان به دنبال برانگیختن کشورهای عربی علیه مصر است ما به او می‌گوییم که مصر هرگز محتاج نخواهد بود و از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کند.
نشریه المصور اما به «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد عربستان توصیه کرده بهتر است جاه‌طلبی‌هایش در محدوده خاک عربستان خلاصه شود و به قیمت عزت و استقلال مواضع مصر تمام نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار