کد خبر: ۳۳۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 07 December 2016
به گزارش تسنیم ،مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های عشایر در قالب شبکه تعاونی است، عنوان کرد: این شبکه کاملا خصوصی بوده و اعضای هیئت مدیر و مدیرعامل آن نیز از بین خود جامعه عشایر انتخاب می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات این حوزه این است که ما فقط باید نظارت داشته و حق هیچ‌گونه دخل و تصرفی پیرامون ارتباط استخدامی نداریم و به طور قطع اگر در مورد رانندگان نیز این اداره کل نسبت به آزمون استخدامی اقدام کند یک تعهدی برای استخدام ایجاد می‌شود که بر‌خلاف قانون است.
پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به عشایر استان

علیپور با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دومین استان عشایری در کشور است اظهار داشت: استان ما نسبت به جامعه عشایری 9 استان کشور است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 85 درصد جمعیت استان در سال 42 عشایر بود، عنوان کرد: یک الگوی مهم برای معرفی استان همین جامعه عشایری است و باید این فرهنگ غنی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه از 685 هزارنفر جمعیت استان حدود 12 درصد را جامعه عشایری تشکیل می‌دهند، بیان کرد: برای ایجاد توریسم عشایر تلاش‌های لازم انجام شده است.

علیپور با اشاره به اینکه یک میلیون دام عشایر در استان وجود دارد، افزود: سالانه 7 هزار و 300 تن گوشت و 26 هزار تن شیر توسط عشایر استان تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه 90 درصد جامعه عشایری استان شاغل هستند، اظهار داشت : از کودکان 6 ساله تا افراد بزرگسال بیش از 50 هزار نفر از عشایر استان شاغل هستند.

علیپور با بیان اینکه عشایر استان با متوسط 85 راس دام سالانه حدود 45 میلیون تومان درآمد زایی دارند، افزود: سالانه حدود 38 میلیون تومان متوسط هزینه یک خانوار عشایری می‌شود که نسبت به خانوارهای شهری درآمد بهتری دارند.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید تدابیر خاصی را برای حمایت از جامعه عشایری داشته است، تصریح کرد: یک درصد از سهمیه صندوق توسعه ملی برای حمایت از جامعه عشایری اختصاص داده شده است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه در سند برنامه 6 توسعه6 بند مربوط به جامعه عشایری است، عنوان کرد: راه‌اندازی کارخانه دام و طیور، فعال شدن مجدد بخش شبکه تعاونی، تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی و بازسازی سیستم حمل و نقل شبکه تعاونی از جمله خدمات انجام شده در دولت تدبیر و امید در این استان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار