کد خبر: ۳۵۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 30 December 2016
آقای زارعی انتخابات تمام شده است!
علی رغم اینکه نزدیک به یکسال از انتخابات مجلس می گذرد اما این روزها مصاحبه هایی از نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی منتشر می‌شود که بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی دارد و انگار آقای نماینده که حالا باید نماینده کل مردم باشد، دوست ندارد که این انتخابات را پس از گذشت این همه مدت تمام کند.
به گزارش پیشتاز خبر، بالاخره پس از کش و قوس های فراوان پرونده انتخابات بویراحمد و دنا توسط شورای نگهبان بسته و غلام محمد زارعی پیروز این کارزار اعلام شد امید می رفت که با این اعلام آبی بر آتش دوران تبلیغات انتخاباتی ریخته شود و از این پس زارعی نماینده کل مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی باشد.
چند هفته پیش بود که رسانه ها مصاحبه ای را از نماینده بویراحمد و دنا منتشر کردند که هر کس آن را بخواند، فکر می‌کند که انتخابات مجلس اسفند امسال قرار است برگزار شود. زارعی در این مصاحبه برای خود دشمن تراشی کرده بود و از کسانی حرف زده که می خواهند او را پایین بکشند تا رقیبش بالا بیاید.
این سخنان در حالی از سوی غلام محمد زارعی مطرح می شود که با توجه به اتمام انتخابات و باقی ماندن حدود سه سال از نمایندگی وی، رقیب داشتن بی معناست و طنزگونه است که اگر کسی فکر کند که زارعی امروز در کسوت نمایندگی هم در حال رقابت با فرد یا افرادی است که کارهای خوب زارعی را به نام خودشان ثبت می‌کنند. زارعی در همان مصاحبه می گوید که اهل رسانه نیستم و چند جمله بعد از آن اظهار می کند که برخی خلاف واقعیت را به مردم می‌گویند که البته علت این خلاف واقع گویی – اگر باشد- هم خود آقای زارعی به آن اشاره کرده و علت آن همان عدم ارتباط با رسانه است.
از موضوع علل عدم ارتباط ایشان با رسانه می گذریم که خود مجالی فراخ تر می‌طلبد و به بحث ادامه رقابت انتخاباتی می پردازیم که آقای زارعی قصد تصویر کردن آن را دارد. رقابتی که زارعی از آن به عنوان «فضاسازی برای تخریب خود» یاد میکند و از عده ای حرف می زند که قصد دارند وی را پایین بکشند، حال از کجا پایین بکشند؟ سوالی اساسی است که آقای نماینده به آن پاسخ نداده چرا که انتخابات قبلی قریب به یکسال است که به پایان رسیده و تا انتخابات بعدی نیز سه سال فرصت هست و قطعا در این مدت زمان، رقابت انتخاباتی بی نتیجه و ابتر است.
زارعی در ادامه می گوید که «سرنوشتی که بنده با آن دست و پنجه نرم می کنم سرنوشتی مشابه به قومی است (قوم یهود) که چیزها را وارونه جلوه می دهد.»، این مثال آقای نماینده و تشبیه به قوم یهود در فضای مجازی و حتی میان سیاسیون نیز واکنش هایی به راه انداخت و حتی کاربران فضای مجازی پیام هایی را مبنی بر لزوم عذرخواهی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.
نماینده بویراحمد و دنا بر چند مساله در صحبت هایش تاکید دارد، اولین موضوع وجود عده‌ای برای پایین کشیدن وی و دوم مظلومیت است. زارعی در گفته‌هایش بسیار بر مظلوم بودنش تاکید می کند اما چرا؟
آقای نماینده حتی می گوید که از مظلوم بودنش ناراحت نیست و کار باید برای رضای خدا باشد نه برای خودنمایی اما این مظلوم بودن را چند دقیقه بعد به رخ رسانه ها می کشد و از آنها گلایه می کند که چرا کنارش نبوده‌اند. زارعی از به کار بردن واژه مظلوم شاید دو هدف داشته باشد اول اینکه فضا را از منتقدان گرفته و مظلومیت را همچون پتک بر سر آنها بزند و تا نقدی از رسانه ای بر عملکرد وی وارد شد، واژه مظلومیت مقابل این نقد قرار بگیرد و دومین هدف هم شاید توجیه عملکرد ضعیف باشد چرا که اگر عملکردی وجود داشته باشد، به جای انتقاد از زمین و زمان، رسانه و دشمن فرضی که قصد تخریب دارد، عملکردها بیان می شود و قضاوت به موکلان وی واگذار می گردد.
آناز عماد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار