هاشمی در کلام خطیبان نمازهای جمعه ی کهگیلویه و بویراحمد
امام جمعه قلعه رئیسی : مقایسه هاشمی با امیرکبیر جفا به هاشمی است زیرا هاشمی یک روحانی مجاهد انقلابی، شاگرد حوزه و مرجعیت و بر اساس تکلیف دینی پای در میدان مبارزه گذاشت و باید گفت هاشمی اسرائیل‌ستیز بود.
کد خبر: ۳۵۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴ 13 January 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ائمه ی جمعه استان در خطبه های نماز جمعه مناطق مختلف استان به موضوع درگذشت آیت الله هاشمی اشاره کردند و امام جمعه شهرستان چرام ، آیت الله هاشمی را به عنوان فردی که هیچ گاه موضع منفی در مقابل رهبری نگرفت ، معرفی کرد.
دو ویژگی برجسته آیت الله هاشمی
 حجت الاسلام افشار خطیب نماز جمعه چرام در بخشی از سخنانش به شخصیت و ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت:آیت الله هاشمی رفسنجانی دو ویژگی شاخص داشتند که به تعبیر بنده شامل عدم موضع گیری منفی درخصوص مقام معظم رهبری در تمام عمرشان است که این عمل بسیار قابل تقدیر است.
وی به ویژگی دوم آیت الله هاشمی  اشاره کرد و افزود:دومین ویژگی بسیار خوب وی روحیه ی جهادی است که همواره مقابل آمریکا و استکبار جهانی مقابله می کرد.
شخصیتی که هم قبل و هم بعد از انقلاب ، انقلابی بود
حجة الاسلام والمسلمین بلادی امام جمعه موقت باشت گفت: مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی،یار دیرین انقلاب وامام وهمسنگر مقام معظم رهبری بود.
وی گفت: از همه کسانی که در محفل ومجلس ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در شهر باشت برگزار  شد و  سنگ تمام گذاشتند تقدیر و تشکر می شود .
امام جمعه موقت باشت افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رحمت الله علیه شخصیتی بود که هم قبل از انقلاب وهم بعداز انقلاب انقلابی بودند.
وی افزود: نقشه راه ما مشخص است و همه درگرو حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه است نباید بگذاریم عده ای از این موضوعات سوء استفاده کنند و فساد و فتنه را در کشور ترویج دهند. 
هاشمی لحظه ای نشکست و عقب ننشست
امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر با گرامیداشت یاد و تاسف بار بودن رحلت هاشمی برای کشورخاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی وی را یکی از مبارزان اولیه انقلاب ، یار دیرین امام راحل در پیش و کوران انقلاب و همسنگر رهبر معظم انقلاب در دوران پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت :مجاهد و مبارزی نستوه و خستگی ناپذیر که علاوه بر زندان رفتنها ، تحمل سختیها و شکنجه ها برای سربلندی انقلاب اسلامی بارها تا مرز شهادت پیش رفت و لحظه ای نشکست و عقب ننشست.
حجه الاسلام والمسلمین حسینی ، هاشمی رفسنجانی را مردی شجاع ،باهوش،سیاستمدار و با تدبیر برشمرد و افزود:مردان بزرگ همانطوریکه وجودشان برای جامعه،کشور و مسلمانان موثر و نافع است رحلتشان هم برای انان مایه خیر و برکت است.
خطیب جمعه یاسوج با اشاره به حضور باشکوه مردم ایران در مراسم تشییع،تدفین این عالم ربانی گفت: مردم شریف ایران اسلامی از لحظات اولیه فوت تا تشییع و تدفین پیکر مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی با حضور حماسی خود هم وحدت و یکپارچگی خود را به جهانیان نشان دادند و هم قدرشناسی و دلدادگی خود را به مسئولان دلسوز و خدوم نظام و انقلاب به اثبات رساندند.
وی افزود: مردم شریف استان نیز همانند سایر استانهای کشور با حضور باشکوه خود در مراسم بزرگداشت ارتحال این عالم بزرگوار در جای جای استان نشان دادند که زحمات و خدمات ایشان را از یاد نبرده و قدردان آن هستند.
 پیام سید حسن نصراله نشان از حمایت هاشمی از مقاومت بود
امام جمعه لنده در بخشی از خطبه های نماز جمعه لنده به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و افزود: این روحانی مجاهد و مبارز شخصیت بی‌نظیری داشت داشته و در تمام دوران قبل، حین و بعد از انقلاب در عرصه‌های مبارزه و سیاست و ... تلاش‌های بسیاری داشته است.
محمودی‌اصل به روحیه استکبارستیزی آیت الله هاشمی اشاره و گفت: این مجاهد و یار دیرین انقلاب، امام و رهبری در طول دوران عمر خود مواضع صریح روشنی در خصوص اسرائیل و صهیونیسم و استکبار جهانی داشته و نمونه بار آن را در تحریر کتاب فلسطین به نظاره نشست.
 امام جمعه لنده به وحشت صهیونیسم از اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: پیام سید حسن نصرالله و تقدیر او از آیت الله هاشمی نشان از همراهی آن روحانی برجسته با کشورهای مظلوم و جبهه مقاومت بوده است.
وی ادامه داد: حضور مردم در مراسم تشییع این روحانی مجاهد نشان از آن بوده که مردم قدردان خدمت مسؤولان هستند و آنها را فراموش نمی‌کنند؛ هرچند رسانه‌های معاند و مخالف به دنبال فضاسازی و تبدیل مراسم تشییع به صحنه تعارض و درگیری سیاسی بودند ولی بصیرت و هوشیاری رهبری و ملت و خانواده مرحوم هاشمی همه نقشه‌های شوم آنها را خنثی کرد.
تعبیر کامل رهبری از هاشمی رفسنجانی
امام جمعه شهر دوگنبدان امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر  تعلق آیت الله هاشمی به نظام و رهبری گفت: پیام رهبر معظم انقلاب در فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی جامع و کامل بود و ایشان تعبیر کاملی را از وی داشتند.
حجت الاسلام حجازی با بیان اینکه رهبری شخصیت آیت الله هاشمی را آن گونه ای که بود بیان کرد افزود:رهبری در بیان خود به اختلاف نظرها اشاره کرد و فرمودند که دو برادر و دو انسان دیدگاه و اختلاف نظر های متفاوتی دارند اما این اختلاف نظرها نتوانست مانع ارتباطی شود که شروع آن از بین‌الحرمین بود.
امام جمعه دوگنبدان افزود: عده ای منافق در کشور به دنبال ایجاد فتنه و تحقق اهداف خود هستند مسلما این عده از بیرون دستور می گیرند وبه دنبال دو قطبی کردن کشور هستند.
وی با بیان اینکه تضعیف ولایت از دیگر اهداف منافقان و دشمنان قسم خورده نظام است افزود: تعداد زیادی از این افراد حتی در مراسم های ترحیم به دنبال اهداف خود هستند.
حجت الاسلام حجازی با بیان اینکه بدترین دشمنان خدا انسان‌های هستند که قلب آنها با خدا نیست گفت: امیرالمومنین(ع) درباره این افراد می‌فرماید، چنین انسان‌هایی دروغ‌هایشان را چنان مطرح می‌کنند که آن را راست جلوه دهند و اما مومن باید مواظب باشد و با منافقین ارتباط نداشته باشد.
امام جمعه دوگنبدان افزود: انسان های دو رو و منافق از خدا هم نمی ترسند و تنها هدف آنها ایجاد فتنه و نفاق است و گاهی به ظاهر از اسم مردم استفاده می کنند. 
 هاشمی فرزند انقلاب و شاگرد امام بود
حجت الاسلام افروغی ، امام جمعه شهر لیکک با عرض تسلیت به مناسبت ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی از شخصیت های مهم و تاثیر گذار دوران مختلف انقلاب اسلامی ایران، فرزند انقلاب، شاگرد امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بود که ملت ایران با شرکت با شکوه در مراسم خاکسپاری ایشان وفاداری خود را به نظام ثابت کردند.
از قدیس سازی پرهیز شود/خداوند هاشمی را ببخشد و بیامرزد
امام جمعه قلعه رئیسی با تسلیت درگذشت هاشمی آیت‌الله رفسنجانی در این خصوص عنوان کرد: آقای هاشمی رفسنجانی از برجستگان انقلاب، یک روحانی معمم، از مبارزین جدی و پیگیر انقلاب، بعد از پیروزی انقلاب از موثرترین شخصیت‌ها بود که بارها تا مرز شهادت پیش رفت.
وی گفت: در موارد متعددی با رهبر معظم انقلاب اختلاف نظر داشتند اما حرمت هاشمی برای همگان لازم است ولی باید از قدیس‌سازی هم پرهیز شود.
صلواتی خاطرنشان کرد: مقایسه هاشمی با امیرکبیر جفا به هاشمی است زیرا هاشمی یک روحانی مجاهد انقلابی، شاگرد حوزه و مرجعیت و بر اساس تکلیف دینی پای در میدان مبارزه گذاشت و باید گفت هاشمی اسرائیل‌ستیز بود.
وی گفت: مواضع تریبون نماز جمعه مواضع ولایت فقیه بوده و شاخص برای ائمه جمعه ولایت‌فقیه است و هر شخصی هر مقدار با ولایت زاویه داشته باشد امت انقلابی هم با او زاویه دارد.
صلواتی گفت: دشمن برنامه دارد و همه باید به هوش باشند و با مدیریت امام‌المسلمین و بصیرت امت انقلابی نقشه شوم آمریکا و اسرائیل و فتنه‌گران نقش بر آب می‌شود.
امام جمعه قلعه‌رئیسی با تقدیر از خانواده آیت‌الله هاشمی که همکاری خوبی در تشییع باشکوه و وحدت‌آفرین داشتند تصریح کرد: امت انقلابی در تشییع او شهادتین می‌گفتند و امیدواریم به حق پروردگار هاشمی را ببخشد و بیامرزد.
مردم مواظب سوءاستفاده خناسان باشند
امام جمعه سرفاریاب رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را ناگهانی و مصیبتی سخت دانست که موجب ناراحتی تمامی ملت ایران شد.
وی به 59 سال رفاقت آیت‌الله هاشمی با مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: مرحوم هاشمی در تمامی دوران انقلاب یار امام و رهبری بود و هیچگاه از این دو بزرگوار فاصله نگرفت.
پژمان تصریح کرد: خناسان دنبال فتنه‌انگیزی هستند و مردم باید هوشیار باشند و می‌خواهند حتی پس از رحلت ایشان آن مرحوم را به نفع خودشان مصادره کنند.
امام جمعه سرفاریاب به پیام امام خامنه‌ای در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی اشاره کرد و گفت: در پیام مقام معظم رهبری آمده است که هاشمی نمونه کم نظیری از نسل اول انقلاب بوده است و وسوسه خناسان نتوانست کاری کند که  هاشمی را از انقلاب جدا کند.
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
کر تو را به خدا اگر راهی داره ازای صلواتی نون به نرخ منبر خور ...... دیه چی نفرستید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار