در پی گزارش های ضد و نقیض هواشناسی:
به هر جهت به نظر می رسد باید منتظر آخرین گزارش امشب کارشناسان هواشناسی بود تا معلوم شود که آیا این سردرگمی و اطلاعات ضد و نقیض دقیق تر می شود یا نه؟
کد خبر: ۳۶۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 14 January 2017
در حالی که برخی کارشناسان هواشناسی خبر از بارش های خوبی در نیمه ی دوم دی ماه  می دادند و اعلام می کردند با بارش های خوب دی ماه و بهمن ماه جبران بی بارشی های ماه های گذشته محقق خواهد شد، حال خبرهایی متفاوت از زمان بارش ها منتشر می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آخرین گزارش سازمان هواشناسی ، خبر از آغاز بارش هایی در 8 استان کشور خبر می دهد.
بنابر این گزارش ، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور عنوان کرد: در روز یکشنبه ابرناکی در نیمه غربی کشور افزایش پیدا می‌کند و بارش پراکنده در غرب کشور آغاز خواهد شد.

احد وظیفه عنوان کرد: بارش برف و باران در روز یکشنبه برای استانهای کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، ارتفاعات البرز و سپس تهران رخ می‌دهد.

وظیفه افزود: صبح روز دوشنبه نیز بارش خفیف برف در ارتفاعات تهران، غرب سمنان و مناطق مرکزی خراسان رضوی و بارش باران و برف خفیف در جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی‌ پیش‌بینی می‌شود که رانندگان باید در زمان عبور و مرور از جاده‌های کوهستانی ایمنی لازم را رعایت کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،صبح امروز کارشناس هواشناسی استان در گفتگو با رادیو دنا در برنامه سلام بامدادی اعلام کرد که بارش های قابل توجهی را طی روزهای باقی مانده از دی ماه در استان نخواهیم داشت.
اما عصر امروز برخی رسانه ها از قول کارشناس هواشناسی استان نوشتند: بارش‌های زمستانی در کهگیلویه وبویراحمد به زودی آغاز می‌شود.
بنا بر این گزارش ، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس پیش‌بینی ‌های هواشناسی ، سامانه های باران ‌زا از روز دوشنبه وارد‌ استان می شوند و در مناطق سردسیری استان بارندگی به صورت برف خواهد بود.
ولی بهره مند افزود: پیش‌بینی می‌شود در دو ماه پایانی بهمن و اسفند در استان ، بارندگی های خوبی داشته باشیم و امیدواریم میزان بارش‌ها ، کمبود ‌بارش در دی‌ ماه را جبران کند.
وی گفت: میزان بارندگی شهرستان های هشت گانه این استان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است ، به طوری که یاسوج در سال جاری تاکنون ۱۳۹/۷ میلیمتر بارندگی داشته که این میزان در سال گذشته بیش از ۳۵۶ میلیمتر بوده است.
حال این سئوال مطرح می شود که این اطلاعات مخشوش و ضد و نقیض کارشناسان هواشناسی از چه منبعی به دست می آید که در گزارش کارشناس هواشناسی کشوری خبری از بارش روز دوشنبه در کهگیلویه و بویراحمد نمی دهد ولی کارشناس هواشناسی استانی خبر از بارش های خوب در این روز می دهد ؟
البته کارشناسان هواشناسی بر این نکته تاکید دارند که الگوهای هواشناسی می توانند بصورت آنی تغییر کرده و چیزی متفاوت از پیش بینی های قبلی را بوجود آورند. 
به هر جهت به نظر می رسد باید منتظر آخرین گزارش امشب کارشناسان هواشناسی بود تا معلوم شود که آیا این سردرگمی و اطلاعات ضد و نقیض دقیق تر می شود یا نه؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار