کد خبر: ۳۶۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴ 14 January 2017
پیام دکتر دارا کریمی نژاد سرپرست فرمانداری لنده به مناسبت سالروز تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش
بسم الله الرحمن الرحیم
در آغاز کلام گرامی می داریم یاد و خاطره ی چهره ماندگار حوزه تعلیم و تربیت مرحوم دکتر علی شریعتمداری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی را که این روزها به دیدار معبود شتافتند .
نیک میدانیم در دنیای امروز پرداختن به آموزش و پرورش به عنوان خاستگاه انتقال فرهنگ و تبدیل جامعه ی نامتجانس به جامعه ای یگانه و یکپارچه در قالب فراگرد انسانی تعلیم و تربیت نیازی اساسی و حیاتی است .
از سوی دیگر کارکردهای مستقیم و غیر مستقیم آموزش و پرورش در توسعه ی متوازن لزوم توجه جدی به این ساختار اجتماعی را دو چندان نموده است .
در سالهای اخیر اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت در ایران اسلامی همگام با پدیده گریزناپذیر جهانی شدن با تجدید نظر در ساز و کارهای آموزش و پرورش و با پالایش و والایش عناصر بنیادین آن و البته با صافی قرار دادن اهداف اسناد فرادستی همچون سند چشم انداز بیست ساله کشور نقشه راهی را با عنوان " سند تحول بنیادین آموزش و پرورش " ترسیم کرده اند که ارکان آن یعنی حیات طیبه ، جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی ایرانی بر پایه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بنا شده است .
یکی از الزامات دستیابی به اهداف بلند مطمح نظر ؛ تحقق نظام جامع مشارکتی در آموزش و پرورش است که این مهم در قالب شوراهای آموزش و پرورش میسور خواهد بود .
در روزشمار تاریخ ما ؛ بیست و ششم دی ماه بعنوان روز شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است ضمن عرض تبریک به مجموعه خدوم شوراهای آموزش و پرورش؛ همگان را به تلاش و عزم جدی برای تحقق اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت دعوت می نماییم .
دارا کریمی نژاد
سرپرست فرمانداری لنده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار