کد خبر: ۳۶۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳ 16 January 2017
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی،چرام و لنده از صدور مجوز مطالعات تونل کوه خاییز خبر داد و گفت: با احداث این تونل محور دهدشت بهبهان ۳۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، عدل هاشمی‌پور در بازدید از پروژ ملی در دست اجرای دهدشت ـ پاتاوه اظهار داشت: در نشستی که در هفته گذشته با وزارت راه و شهرسازی داشتیم دستور مطالعات این تونل کوه خاییز از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی صادر شده و شرکت مهندسی مشاور اتحاد راه مطالعات این تونل را شروع می‌کند.

هاشمی‌پور با بیان اینکه با توجه به اینکه تونل کوه خائیز در محور دهدشت ـ پاتاوه تعریف و وصل شده خوشبختانه نیاز به ماده 215 ندارد، افزود: با احداث این تونل محور دهدشت بهبهان 30 کیلومتر کاهش و بسیاری از نقاط حادثه خیز در این محور که هم اکنون در منطقه خیر آباد وجود دارد حذف می‌شود.

وی وجود پل‌های خاص در محور دهدشت - پاتاوه را مهمترین دغدغه مسولان دانست و گفت: خوشبختانه برای اجرای پل‌های خاص تجهیز کارگاه خوبی شده و هم اکنون سه دهنه پل از این نوع پل‌ها فعال هستند در مجموع من امیدوارم تا پایان خرداد ماه سال مالی 96 که زمانبندی پروژه است به بهره‌برداری برسند .

هاشمی پور افزود: از وزارت راه و شهرسازی درخواست کردم که مشکل نقدینگی این پروژه را حل و امسال حدود 90 میلیارد تومان اوراق خزانه برای آن در نظر گرفتند که به زودی قابل پرداخت است و در صورتی که این نقدینگی و 100 میلیارد تومانی که برای سال آینده در نظر گرفته شده پرداخت شود این توانمندی در قرارگاه خاتم النبیاء وجود دارد که جبهه‌های کاری را بیشتر و تا پایان سال 96 ما شاهد به بهره‌برداری رسیدن این پروژه ملی باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار