کد خبر: ۳۶۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 17 January 2017
وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که دولت آینده آمریکا خواهد کوشید نفوذ آمریکا در جهان را بار دیگر برقرار سازد و عربستان با این امر موافق است.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که دولت آینده آمریکا خواهد کوشید نفوذ آمریکا در جهان را بار دیگر برقرار سازد و عربستان با این امر موافق است.

به گزارش وب سایت دویچه وله، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در یک مصاحبه مطبوعاتی در پاریس همچنین از ایالات متحده آمریکا خواست سخت‌گیری بیشتری نسبت به ایران برقرار کند و این کشور را مهار کرده و مبارزه با جمهوری اسلامی را افزایش دهد.

عربستان برنامه هسته‌ای ایران را از ابتدا با نگرانی دنبال کرده و آن را محملی برای برهم خوردن توازن قوا به ضرر خود دیده است. توافق برجام در بهار سال ۲۰۱۵ این نگرانی را تداوم بخشیده است.

عادل الجبیر مذاکرات سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان را مثبت ارزیابی کرد و آن را اقدامی با هدف رسیدن به یک آتش‌بس در این کشور خواند. او اما هشدار داد که تنش‌ها همچنان برقرار هستند و تنها در صورتی کاهش می یابند که "اقدامات تهاجمی" از طرف ایران متوقف شوند.

وب سایت دویچه وله در ادامه می افزاید: عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، همچنین درباره تصمیم بریتانیا به ترک اتحادیه اروپا گفت: این اقدام بریتانیا تاثیری بر روابط این کشور با عربستان سعودی نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار