کد خبر: ۳۶۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 17 January 2017
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ؛ سالهاست که اهالی شهرکهای مهاجرنشین حاشیه لنده با چالشی بزرگ به نام صدور سند دست و پنجه نرم می کردند .شهرکهای فجر ؛ شهید رجایی ؛ سرآسیاب سه شهرک کناری لنده که با طرح تفصیلی جدید به شهر ملحق شدند . سرگذشت این شهرکها شبیه ضرب المثل شترمرغ شده است . روستاهایی که عنوان شهر را یدک می کشند اما نه این هستند و نه آن . شهرداری علیرغم تلاشهای ستودنی در ارائه خدمات شهری بنا به محدودیتهای اعتباری قادر به ارائه سرویسهای بهتر نیست .

از سوی دیگر برای هزینه های صدور سند معادل شهر باید هزینه پرداخت کنند . بدلیل آنکه اکثر زمینهای واگذاری به اهالی این سه شهرک از سوی بنیاد مسکن بوده این نهاد برای صدور سند کل ارزش زمین واگذاری را مطالبه میکرد غالب اهالی این شهرکها از قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند و توان پرداخت این هزینه سنگین را نداشتند . کمتر روز کاری یا جلسات شورای اداری بود که بخشی از آن به حل این معضل اختصاص نیافته باشد .گذشته از آنکه این موضوع پیوست قانونی داشته یا خیر این بحران امروز پایانی خوش داشت .حل این مناقشه ی دامنه دار با شروع دوره کاری دکتر کریمی نژاد در اولویت قرار گرفت .

با دعوت از جناب آقای فرزانه مدیر کل بنیاد و حضور ایشان در لنده موضوع در دستور کار قرار گرفت . خروجی جلسه ی اضطراری امروز حدود ساعت سه تفاهم نامه ای بود که پایانی خوش را برای این بحران نفس گیر و طاقت فرسا رقم زد.

برونداد جلسه:
۱- مقرر گردید بخشودگی ۷۰ درصد از مجموع هزینه های مطالبه شده توسط بنیاد مسکن برای هر پلاک واگذاری که براساس متراژ زمین به نرخ روز محاسبه میشود .سی درصد باقیمانده توسط مالک پرداخت خواهد شد . البته برای کسانی که تا پایان اسفند ۹۵ نسبت به تسویه برای صدور سند ملک خود اقدام نمایند .

۲- مقرر گردید هفتاد درصد از سی درصد اخذ شده از مالکین اراضی واگذاری برای توسعه زیرساختهای اقتصادی ؛ اداری؛ رفاهی و اجتماعی همین شهرکها اختصاص یابد .

۳- فرمانداری لنده برای رفاه حال مردم لنده نسبت به تامین مکان اداری برای استقرار نمایندگی بنیاد مسکن اقدام نماید .

کریمی نژاد سرپرست فرمانداری لنده در پایان این نشست ضمن تشکر بابت همراهی و همکاری مدیر کل محترم بنیاد مسکن گفت: امیدواریم این دست اقدامات که ما آن را وظیفه خود میدانیم گوارای وجود مردم فهیم این شهرستان باشد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار