کد خبر: ۳۶۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 17 January 2017
فرماندار چرام به ضرورت استفاده از برنامه‌های مشاوره اشاره کرد و گفت: جایگاه مشاور بسیار ممتاز بوده و یکی از جاهایی که مشاور می‌تواند کمک کند آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ابراهیم فتاح‌پور ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به هفته شورای آموزش و پرورش، زیربنای توسعه هر جامعه را آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در راستای تعلیم و تربیت نسل آینده بسیار مهم و ضروری است.

فرماندار چرام با اشاره به حوزه پرورشی آموزش و پرورش و با تاکید بر این مطلب که این حوزه می‌تواند برنامه‌های خوبی را با کیفیت عالی ارائه دهد، عنوان داشت: آموزش و پرورش متعلق به همه مردم و همه نهادهاست و به تنهایی راه به جایی نخواهد برد.

وی با تاکید بر مشارکت دستگاه‌ها در همه ابعاد، تعامل و همکاری آنان با آموزش و پرورش را جزء نیازمندی‌ها و اولویت‌های اساسی این سازمان برشمرد.

فتاح‌پور در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه چرام در حوزه فرهنگی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: اصل نهاد آموزش و پرورش، پرورش و آموزش بوده که متاسفانه در ایران گام اول آموزش منهای پرورش شکل گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: متاسفانه از ضعف‌های جدی نظام آموزشی در جهان سوم به ویژه ایران این است که بدون پرورش مستقیم به سراغ آموزش می‌رویم.

رئیس شورای اداری شهرستان چرام با متذکر شدن این مطلب که آموزش و پرورش نهاد تنهایی است، ابراز کرد: سرریز مشکلات جامعه به این حوزه وارد شده و نظام آموزش و پرورش باید در سطح کلان در این راستا برنامه‌ریزی کرده و این نهاد را نهاد اولی قرار دهند که همه ما مدیون آن هستیم.

وی در بخش بعدی از صحبت‌های خود با تاکید بر بازدید از مدارس، به ضرورت استفاده از برنامه‌های مشاوره اشاره داشت و خاطرنشان کرد: جایگاه مشاور بسیار ممتاز بوده و یکی از جاهایی که مشاور می‌تواند کمک کند آموزش و پرورش است.

فتاح‌پور همچنین از طرح سنجش سلامت در مدارس سخن گفت و متذکر شد: بسیار غم‌انگیز است اگر این طرح به صورت سوری شکل گیرد، بنابراین ارتباط مداومی باید بین بهداشت و آموزش و پرورش ایجاد شود چرا که اگر این کج‌روی‌ها و ناهنجاری‌ها در مدارس اصلاح شود کار بهداشت ساده‌تر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار