سید مرتضی السندی از رهبران جریان الوفاء الاسلامی با اعلام این خبر گفت: مرحلۀ انقلاب مسالمت آمیز برای مردم بحرین جز ظلم بیشتر، دستاوردی نداشت و اعضای این جریان از اکنون در عرصه اقدام مسلحانه خواهند بود.
کد خبر: ۳۶۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 19 January 2017
به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، دکتر "هاشم التوبلانی" از فعالان سیاسی بحرین اعلام کرد که اعدام‌ سه جوان بحرینی بدست رژیم آل خلیفه باعث شد که اعتراضات مردم از حالت مسالمت‌آمیز خارج شود.

رژیم آل‌ خلیفه اخیرا سه جوان معترض بحرینی را به اتهام دخالت در یک بمب‌گذاری که در سال 2014 میلادی در یک روستا در نزدیکی منامه روی داده بود، تیرباران کرد. این اقدام موجی از اعتراضات مردمی را در این کشور به راه انداخت.

مردم بحرین طی روزهای اخیر در بخش‌های مختلف این کشور از جمله مناطق و شهرک‌های القدیم، المصلی، ستره، الدیه، المعامیر، العکر، کرزکان، المرخ، ابوقوه، الدراز، سار، جدحفص، السنابس و المالکیه تظاهرات کردند.

بحرینی‌‏ها خواستار قصاص عاملان جنایت صورت گرفته علیه جوانان معترضِ این کشور هستند و هزاران بحرینی شامگاه دیروز در بزرگداشت یاد سه شهید و همچنین در اعتراض به این جنایت، در منطقه السنابس تظاهرات گسترده‌ای را برپا کردند.

موج گستردۀ سرکوب مخالفان و عدم تمایل رژیم آل‌خلیفه به هرگونه مذاکره و اعطای امتیاز به انقلابیون، برخی از گروه‌های انقلابی را واداشته است که برای دستیابی به خواسته‌های خود دست به سلاح ببرند.

سید مرتضی السندی از رهبران جریان الوفاء الاسلامی با اعلام این خبر گفت: مرحلۀ انقلاب مسالمت آمیز برای مردم بحرین جز ظلم بیشتر، دستاوردی نداشت و اعضای این جریان از اکنون در عرصه اقدام مسلحانه خواهند بود.

در این رابطه وبسایت یمنی"الحدث 21" ادعا کرد: «"سید مرتضی السندی" سخنگوی جنبش "الوفاء الاسلامی" بحرین و از رهبران این جنبش طی اعلان نظامی از شهر قم، مبارزه مسلحانه علیه نظام بحرین را مرحله جدید مبارزه علیه منامه عنوان کرد.»

این وبسایت هوادار سعودی در ادامه مدعی شد: «ایران با اجازه دادن به اعلام مبارزه مسلحانه علیه اولین کشور عضو شورای همکاری، کشورهای حوزه خلیج [فارس] را غافلگیر کرد.»

شبکه الجزیره هم در این ارتباط به نقل از رییس انجمن امنیت و صلح کشورهای حوزه خلیج فارس ادعا کرد: «اعلام مبارزه مسلحانه توسط الوفا الاسلامی بحرین با حمایت ایران است و هر اقدام نظامی این جنبش، پاسخ نظامی قوی تری به دنبال خواهد داشت.»

خاطر نشان می شود که بحرین از سال 2011 میلادی صحنۀ اعتراضات ضد دولتی است که رژیم آل‌خلیفه به‌شدت آن‌ها را سرکوب می‌کند. معترضان بحرینی خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

منامه از هیچ تلاشی برای سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر فروگذار نکرده است. در تاریخ 23 اسفند 1389، نیروهایی از عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی برای کمک به منامه در سرکوب تظاهرات مسالمت‎آمیزِ مردم، به بحرین اعزام شدند.

از آن زمان تاکنون بسیاری از مخالفان رژیم آل خلیفه جان خود را ازدست‌داده‌اند، در جریان تظاهرات علیه این رژیم زخمی شده‎اند یا در بازداشت به سر می‎برند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار