قرار بود در روز پنجشنبه، مسائل فوق برنامه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود؛ مانند کارهای تربیتی، حضور اولیا و دانش‌‌آموزان در مدرسه، حضور معلمان، مربیان، دانش‌آموزان و اولیا در محله، مسجد محله و ارتباط با محله و ارتباطات اینچنینی اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۳۶۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 19 January 2017
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تعطیلی روز پنجشنبه دانش‌آموزان در روز پنجشنبه انتقاد و تصریح کرد: هرگز چنین مصوبه‌ای برای تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه نداریم.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، محمدمهدی زاهدی با اشاره به تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه گفت: بحثی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به دنبال آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد روز پنجشنبه مدارس مطرح شده بود و در نهایت به شورای عالی آموزش و پرورش رفت و به صورت مصوبه آمد، هیچگاه به این نکته اشاره نداشت که روز پنجشنبه تعطیل رسمی مدارس باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ها در مدارس اظهار کرد: قرار بود در روز پنجشنبه، مسائل فوق برنامه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود؛ مانند کارهای تربیتی، حضور اولیا و دانش‌‌آموزان در مدرسه، حضور معلمان، مربیان، دانش‌آموزان و اولیا در محله، مسجد محله و ارتباط با محله و ارتباطات اینچنینی اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: متاسفانه آموزش و پرورش در یک تسامح جدی در این زمینه، در مدارس را در روز پنجشنبه بست درحالیکه هرگز چنین مصوبه‌ای برای تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه نداریم.

زاهدی ضمن گلایه از آموزش و پرورش در مورد تعطیلی روز پنجشنبه مدارس افزود: آموزش و پرورش روزهای پنجشنبه باید به فوق‌برنامه‌ها بپردازد و زمانی که گفته می‌شود مدرسه یا مسجد، این دو باید ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و به عنوان کانون‌های فرهنگی محله تلقی شوند و این موضوع در سند تحول آموزش و پرورش نیز آمده است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوارض تعطیلی روز پنجشنبه مدارس در آموزش دانش‌آموزان این است که در طول هفته به دانش‌آموزان فشار آورده می‌شود یا سرفصل تعریف‌شده برخی از دروس در ایام عادی به پایان نمی‌رسد که چنین موضوعی از نظر کیفیت آموزشی و تربیتی به ضرر نظام تعلیم و تربیت کشور تمام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار