کد خبر: ۳۶۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 19 January 2017
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از صدور مجوز فعالیت انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی ایران توسط وزارت علوم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام علی آل‌بویه ظهر امروز در نشست اعضاء انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی ایران با آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: وزارت علوم در زمینه صدور مجوزها سخت‌گیری می‌کند به طوری که برای تاسیس این انجمن روند سخت و مشکلی را طی کردیم.

وی عنوان کرد: آیت الله بجنوردی، آیت الله امام، علی آل بویه، علی اکبر ایزدی، طالقانی، علی اکبر گرجی، پژمان محمدی، جعفری، جمالزاده، سلمان پور و حسن جمشیدی از جمله اعضاء هیئت موسس انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی ایران هستند.

آل بویه ابراز کرد: این انجمن یک موسسه غیر انتفاعی و تشکل غیر سیاسی بوده و به منظور پیشبرد اهداف علمی فقه و حقوق شهروندی از کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم مجوز گرفت که از 400 واحد دانشگاه آزاد در کشور تنها دو نفر عضو اصلی آن هستند.

عضو هیئت موسس انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی ادامه داد: توسعه مباحث تخصصی فقه و حقوق، تقویت و گسترش نظریه پردازی، آزاداندیشی و ...با تاکید بر آموزه‌های دینی، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود و تقویت ارتباط بین حوزه و دانشگاه از جمله اهداف تشکیل انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی ایران است.

آل بویه اظهار داشت: ارائه برنامه راهبردی 3 ساله، نیازسنجی علمی در زمینه فقه و حقوق، تشکیل نشست‌ها و همایش‌های علمی، افزایش سطح دانش و مهارت اعضای انجمن، تجلیل از پژوهشگران، همکاری با انجمن ها و مراکز علمی و همکاری با نهادهای اجرایی از جمله مهم‌ترین وظایف انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی است.

وی از راه اندازی دبیرخانه دائمی همایش فقه و حقوق شهروندی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: بنا داریم این همایش را سالانه در نقاط مختلف کشور برگزار کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار