کد خبر: ۳۶۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 19 January 2017
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: صاحبان تالارهای عروسی این استان برای رعایت قوانین و مقررات بیش از پیش با ماموران انتظامی استان همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی انصاری عصر چهارشنبه در نشست تعاملی با صاحبان تالارهای عروسی شهرستان بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: فرهنگ‌های نادرست از جمله تیراندازی در مراسم‌های عروسی کنار گذاشته شده و سنت‌های صحیح نیز احیا شوند.
وی گفت: برخی اقدام‌های ناپسند در تالارهای عروسی کهگیلویه و بویراحمد شامل موسیقی ناپسند و رقص آثار زیانباری به دنبال دارد و باید با آن برخورد شود.
سرهنگ انصاری افزود: تالارهای عروسی ترویج دهنده سنت حسنه ازدواج هستند و نباید عده‌ای با انجام برخی اقدام‌های ناپسند رسالت مهم آنها را زیر سؤال ببرند.
وی بیان کرد: ترویج فرایض دینی امر به معروف و نهی از منکر از راهکارهای کاهش و یا رفع برخی اقدام‌های ناپسند در تالارهای عروسی کهگیلویه و بویراحمد است.
سرهنگ انصاری عنوان کرد: امنیت مهمترین نیاز جامعه است و چنانچه نباشد سایر امور نیز خدشه دار می‌شود.
وی ابراز داشت: رویکرد اصلی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پیشگیری از وقوع انواع جرائم همگانی و اجتماعی کردن آن و مشارکت دادن مردم است.
وی گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای تأمین امنیت در ایام نوروز و 13 فروردین /روز طبیعت/ سال 1396 انجام شده و پیگیری‌ها نیز در حال انجام است.
سرهنگ انصاری اظهار داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد نباید با سهل انگاری یا غفلت زمینه ارتکاب انواع جرائم توسط بزهکاران از جمله سرقت را فراهم کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اعتقادات دینی و بافت فرهنگی غنی مردم این استان سبب مصونیت آنان از برخی انحرافات شده که سرمایه‌ای مهم است و باید قدردان آن بود.
مهرداد کرمی اظهار داشت: همدلی، همراهی و همفکری متولیان امر برای ساماندهی هر چه مطلوب‌تر تالارهای عروسی شهرستان بویراحمد و پیشگیری از وقوع برخی جرائم در آنها ضروری است.
وی افزود: صاحبان تالارهای عروسی شهرستان بویراحمد خود را ملزم به رعایت قانون و مدیریت امور بدانند و هرگونه شانه خالی کردن در این زمینه پذیرفتنی نیست.
کرمی بیان کرد: باید صاحبان تالارهای عروسی شهرستان بویراحمد از تیراندازی و یا انجام امور خلاف شرع در تالارها جلوگیری کنند.
وی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از معضلات تالارهای عروسی شهرستان بویراحمد از جمله تیراندازی با تلاش و پیگیری متولیان امر و همکاری صاحبان تالارها برطرف شد و می‌توان سایر مشکلات را نیز حل کرد.
کرمی ابراز داشت: نیروهای خدماتی تالارهای عروسی شهرستان بویراحمد باید مورد تأیید پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد باشند.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 14 تالار عروسی در شهرستان بویراحمد وجود دارد که تاکنون در 12 مورد از آنها برای پیشگیری از وقوع انواع جرائم دوربین مداربسته نصب شده است.
سرهنگ علی کاشانی اظهار داشت: پس از برنامه ریزی‌های لازم، ارائه توجیهات به صاحبان تالارهای عروسی شهرستان بویراحمد و فعالیت گشت‌های نامحسوس معضل تیراندازی در تالارها کاهش یافت.
وی افزود: با همکاری صاحبان تالارهای عروسی شهرستان بویراحمد اقدام‌های مطلوبی برای تأمین امنیت هر چه بیشتر این تالارها انجام شده به طوری که رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از مشکلات اساسی در تأسیسات گردشگری استان دخالت امور صنفی است در حالی که متولی تمامی امور این تأسیسات نیز تنها اداره کل میراث فرهنگی خواهد بود.
الماس قبادی اظهار داشت: ساعت کار و نرخ نامه سال جاری تالارهای عروسی کهگیلویه و بویراحمد توسط اداره کل میراث فرهنگی این استان به صاحبان آنها ابلاغ شده و ملزم به رعایت آن هستند.
وی افزود: فیلم‌برداران، عکاسان و گروه‌های موسیقی مورد استفاده در تالارهای عروسی کهگیلویه و بویراحمد باید دارای مجوز از دستگاه‌های اجرایی مربوطه باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار