کد خبر: ۳۶۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 20 January 2017
شهرهای کهگیلویه وبویراحمد جوان هستن به لحاظ تاریخی! و پیر هستن به دلیل ساختار معماری !

حاکمیت روابط فامیلی بر قوانین شهرسازی باعث شده است که عرض خیابان غیر واقعی وجوابگوی حجم ترافیک نباشد ، سومدیریت ازیک سو و قانون گریزی شهروندان از سوی دیگر باعث حذف پارکینگ از ساختمانهای تجاری ،اداری ،مسکونی ،اموزشی ،حتی درمانی شد .

عدم رعایت عدالت و توزیع به موقع امکانات در روستاها نرخ مهاجرت بی رویه را به شهرها افزایش داده و به مرز بحران رسانده است .

ضعف بنیه مالی مالکان دروهله اول ونگاه حریصانه و غیر تخصصی پیمانکاران در وهله دوم و مهمتر از همه ضعف آشکار سیستم های نظارتی و بازرسی در اجرای پروژهای ساختمانی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد باعث شد که زنگ خطر شنیده شود .

پیوستگی اغلب ساختمانها به هم ،ضمن آنکه منجر به کاهش جلوه های بصری شهرگردید،قدرت مانور مالکان این بناها را برای زیبا سازی و نما کاری کم کرده است .

اگر منصفانه نگاه کنید عدم تخصیص فضای مناسب به مشاء ساختمانها و راهروی های تنگ به هنگام بروز حوادث مشکلات را صدچندان نمودار خواهد کرد .

اینجا کهگیلویه و بویراحمد ،دیاری که با اعمال نفوذ شخصیتهای سیاسی به راحتی روستایی تبدیل به شهر میشود ! و مهاجرت و گسترش خانه سازی نه براساس طرح هادی و طرحهای جامع و تفصیلی ، چهره ای نازیبا را نمایان میکند .( البته طرح هست اما کامل اجرا نمیشود.)

اینجا کهگیلویه و بویراحمد هست با مردمانی که بزرگترین خصلتشان مهربانی است و قانع بودن .شهرداری و دهیاری های فاقد هرگونه امکانات ، وبه جرات میتوان ادعا کرد که آمادگی و توان تجهیزاتی برای مقابله با هیچ بحرانی را نخواهند داشت .خداکند که هیچ بحرانی پیش نیاید .در حوزه آموزش شهرنشینی برای شهروندان نه آنگونه که شایسته و بایسته است کاری شد و نه برنامه متقن و مدونی اجرا شده است .هرچه بود پراکنده و سرسری گرفته شد از طرف مدیریت ها یا احساسی یا صرفا تکمیل گزارش برای مافوق و از طرف شهروندان هم حضوری برای رفع تکلیف .

خطر بیخ گوش ماست !!اینجا نه تهران است و نه پلاسکو !اینجا کهگیلویه و بویراحمد است .کوچکترین مشکل شاید موجی از همدلی را ایجاد کند اما با وضع موجود مطمعن باشید روند باسازی خدای نکرده در صورت رخداد حادثه هرچند کوچک عمری به درازی تشکیل این استان را میطلبد . لطفا در آستانه انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا آگاهانه ،مدبرانه ،مسئولانه .مطالبه گر انتخاب کنید!

حق شما ،سهم شما بیش از این است !!

لطفا قانون را رعایت کنید .قانون را دوست بدارید و قانون گرا باشید !!!!!!

سید عنایت عباسی-مجري ومفسر رسانه
منبع :راک نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار