ائمه جمعه استان در خطبه ها چه گفتند؟
امام جمعه باشت :شما استاندار نظام جمهوری اسلامی،یک فرد مسلمان و شیعه هستید،مصلی محل اقامه نماز مردم است،این هم یک پروژه است،چرا به آن سر نمی زنید؟؟شما اشتباه میکنید این پروژه مال عبودی نیست،این پروژه مال مردم باشت و عمومی است.
کد خبر: ۳۶۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 20 January 2017
خطیبان جمعه مناطق مختلف استان ، امروز در خطبه های نماز جمعه به مهمترین مسائل روز استان ، کشور و جهان پرداختند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از مهمترین نکاتی که همه ی ائمه ی جمعه به آن پرداختند ، حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو و مدفون شدن آتشنشانان در زیر آوار بود.
انتقاد از تجمع گسترده مردم در محل حادثه
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تسلیت شهادت آتش نشانان در این حادثه افزود: آتش نشانان افراد خدومی بودند که باید قدردان اقدام ارزشمند و مهم آنها باشیم.

وی همچنین با انتقاد از تجمع گسترده افراد در کنار مکان وقوع این حادثه گفت: انتظار می‌رود ملت ایران در هر نقطه‌ای از این کشور در هنگام بروز حادثه با هم همکاری کنند و با سد معبر شدن مانع از حضور به موقع نیروهای امداد و نجات در محل حادثه نشوند چرا که یک ثانیه تاخیر سبب مرگ یک انسان می‌شود.
کوله باری که اوباما با خود برد
امام جمعه یاسوج همچنین با اشاره به آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ، اظهار کرد: روسای جمهور آمریکا هیچکدام با هم تفاوت ندارند و همگی جنایتکار و دشمن اسلام هستند.

وی افزود: اوباما در دوران ریاست جمهوری خود به طور مستقیم و یا با حمایت از گروهک تروریستی داعش و با تشویق کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی جنایات‌های متعددی را در کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، افغانستان و لبنان مرتکب شد.

حسینی بیان کرد: امروز او با کوله‌باری از خیانت‌ها کاخ سیاه را ترک می کند تا جنایت کاری دیگر جای او را بگیرد.
رسم بدی که در دیشموک رواج دارد
خطیب موقت شهر دیشموک گفت: متاسفانه در منطقه دیشموک رسم بدی وجود دارد و این رسم برای مردم این منطقه یک سنت شده که در هنگام مرگ و میر و فوت بستگان خود از خوانندگانی همراه با نوازندگان نی استفاده می‌کنند که کار خیلی اشتباه و بدی است.
وی تشریح کرد: ما باید بدانیم این سنت یک سنت خیلی بی‌ارزش و بیهوده است و این رسم بد باید توسط مسؤولان این منطقه برداشته و فرهنگ‌سازی شود.
عبدالپور در ادامه افزود : به جای این همه نوازندگی و خوانندگی آن هم بیش از دو خواننده در مراسمات عزاداری خواندن قرآن و ادعیه و روضه‌خوانی بسیار تاثر گذار خواهد بود.
وی گفت: هزینه‌ کردن میلیون‌ تومانی در جهت استفاده از این خوانندگانی که یک برنامه‌ اضافی و هزینه‌بر است کاری ناپسند و ضربه زدن به خانواده‌های عزادار است.
عبدالپور گفت: این روش و سیره که ما در مراسمات داریم استفاده می‌کنیم به روش و سیره امامان معصوم مطابقت ندارد که باید چیزی را که روح میت را تسکین می‌دهد و عذاب قبر را کمتر می‌کند عملی کنیم.
وی متذکر شد: استفاده از خواندن قرآن، روضه‌خوانی، مداحی و سینه‌زنی بر حسنات میت اضافه خواهد کرد و اجرا کردن این برنامه‌ها در مراسمات عزاداری ذخیره‌ قیامت است.
 آمریکا صدهزار نفر در هیروشیما را کشت و منزوی نشد
امام جمعه چرام در بخشی از سخنانش به سالروز قرارداد هسته ای اشاره کرد و گفت: یکسال است که از قرارداد هسته ای یا همان برجام می گذرد.در این قرارداد توافقی صورت گرفت که عمل کشور ایران و عمل نکردن آمریکا به مفاد این قرارداد را به دنبال داشت.
افشار افزود:قرار بود در این قرارداد همه ی تحریم ها برداشته شود درصورتی که چندین تحریم جدید اضافه شد؛قرار بود تحریم های بانکی برداشته شود اما بانک هایی همچون بانک کانادا را بدلیل ارتباط با ایران جریمه کردند.
رئیس شورای هماهنگی چرام در ادامه به قانون ((ایسا)) اشاره کرد و گفت: با توجه به گفته های آقای ظریف در مجلس شورای اسلامی،قانون ایسا نقض برجام است درصورتی که کنگره ی آمریکا این قانون را تمدید کرد.
وی اضافه کرد:آقای جان کری نیز بیان کردند که اگر این قانون را کنگره تصویب کنند، آقای اوباما لغو خواهد کرد که بازهم اینگونه نشد.
خطیب جمعه چرام خطاب به بعضی از افراد که می گویند برجام با مشورت مقام معظم رهبری جلو رفت،گفت:اگر همه ی توافق هسته ای به تعبیر بعضی از دوستان با مشورت رهبر معظم انقلاب پیش رفت،پس چرا رهبری فرمودند که برجام خسارت محض بود؟ با بیان این سخن رهبری،چرا بعضی افراد می گویند برجام برای ما فواید زیادی داشت؟
افشار اضافه کرد :این افراد قبل از توافق بیان می کردند که با اجرای برجام رونق اقتصادی شکل می گیرد و مردم از این وضعیت بیرون می آیند؛ اما رونق اقتصادی که صورت نگرفت،جیب مردم نیز خالی گشت.
امام جمعه چرام ادامه داد:این افراد می گفتند که با این توافق آمریکا را به منزوی کشیدیم.درصورتی که آمریکا صدها هزار نفر را در بمب اندازی به هیروشیما از بین برد و هواپیمای ما را در خلیج فارس سرنگون کرد اما منزوی نشد. حال آمریکا با یک قرارداد عمل نکرده منزوی می شود؟
پیام رهبری به 51 اتحادیه انجمن‌های اسلامی در اروپا
امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز گفت: مقام معظم رهبری پیامی به 51 اتحادیه انجمن‌های اسلامی در اروپا دادند. مخاطب پیام معظم رهبری به دانشجویان ایرانی است که در اروپا هستند اما شامل ما و تمام آحاد جامعه نیز می‌شود.
وی تصریح کرد: ایشان فرمودند، انتظار این است که در محیط پیرامونی خود اثر بگذارید و بر رهروان راه خدا با عمل خود بیفزاید.
امام جمعه گچساران گفت: ایشان در این پیام توحید و مبانی توحیدی را ملاک قرار داده و به دانشجویان توصیه کرده‌اند که نسل جوان ما باید در محیط اطراف خودش اثرگذار باشد.
حجازی با بیان اینکه ما همه یک هدف داریم و آن هم بندگی خداوند است، اذعان کرد: باید سعی کنیم پیام مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم و دانشجویان در این امر وظیفه سنگینی دارند.
 لزوم توجه به مشکلات شهرکهای اطراف لنده
امام جمعه موقت لنده به مشکلات شهرک‌های اطراف لنده اشاره و افزود: خیابان‌ها و معابر این شهرک‌ها در شأن مردم این شهرستان نبوده و باید با تلاش و جدیت در جهت بهسازی آن‌ها گام برداریم.
الهی‌نیا با اشاره به نگرانی و گلایه‌های ساکنان شهرک‌های اطراف لنده گفت‌: رسیدگی به مشکلات شهرک‌های لنده اولویت اصلی مسؤولان شهرستان باشد.
انتقاد تند از استاندار: مارا بیگانه می دانید
حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه های نماز جمعه این هفته باشت گفت: دیروز آقای استاندار به شهرستان باشت سفر داشته اند و از پروژه ها بازدید کردند،خوش آمد می گوییم،آقای استاندار که به ما کاری ندارند و مارا بیگانه می دانند،اما جمله ای خطاب به استاندار میگویم تابه حال ۳مرتبه به باشت سفر داشته اید شما استاندار هستید و باید همه پروژه ها را ببینید.
عبودی گفت:شما از بیمارستان بازدید داشته اید که هم از شما،نماینده محترم و پیمانکار پروژه تشکر میکنیم بخاطر پیشرفت سریع آن و از این بابت خیلی خوشحال هستیم،ولی یک پروژه دیگر هم در این شهرستان به اسم مصلی نماز جمعه است،اگر یادتان رفته میخواهم یادتان بیاورم ،یاهم شاید مسئولین فراموش کرده اند،انسان تا کی میتواند خوش بین باشد و مسائل را خوش بینانه ببیند.
امام جمعه باشت اظهار کرد:شما استاندار نظام جمهوری اسلامی،یک فرد مسلمان و شیعه هستید،مصلی محل اقامه نماز مردم است،این هم یک پروژه است،چرا به آن سر نمی زنید؟؟شما اشتباه میکنید این پروژه مال عبودی نیست،این پروژه مال مردم باشت و عمومی است.
وی افزود؛پروژه ای ۸۰درصد پیشرفت داشته است،و شعار شما این بوده که پروژه هایی که ۶۰-۷۰درصد پیشرفت دارند باید تکمیل شوند،از مسئول بسیج سازندگی استان گزارش گرفته ام،از بهمن سال۹۴تا کنون حتی یک ریال بودجه برای تکمیل مصلی نداده اید.
عبودی اظهار کرد:چون شما با امام جمعه خوب نیستید پروژه مردم را زمین میگذارید،ولی برادر من ما دشمنی شخصی باهم نداریم،مصلی نماز جمعه برای مردم است و وظیفه شمااست آن را تکمیل کنید،بنده حرفم را رک میزنم و ترسی از کسی ندارم.
امام جمعه باشت گفت:اگر شما بخشی از هزینه کرایه اتوبوس هایی که برای جمع کردن مسئولان کردید برای استقبال از رئیس جمهور آن را خرج مصلی ها میکردید خیلی از آن ها الان تکمیل بودند.این بی تفاوتی ها تا کی ادامه دارد،ما حرف زیاد داریم ولی حرمت نگه میداریم.
وی افزود:شما به گلزار شهدا رفتید ولی باید تفکر شهدا را در پیش بگیرید تفکر شهدا نماز بوده است،مصلی نماز جمعه را باید بسازید و وظیفه تان هم است. /باشت نیوز
تقدیر از عدل هاشمی و انتقاد از خواب مسئولان
امام جمعه قلعه رئیسی با تقدیر از زحمات نماینده شهرستان کهگیلویه در جهت حل مشکلات منطقه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در سطح منطقه مسؤولان در خواب هستند با تلاش‌ها و زحمات نماینده محترم خبرهای امیدوار کننده از گاز، راه و ورزشگاه است که مردم باید امیدوار باشند که کل پروژه گاز با اعتبار اختصاص یافته به مناقصه رفت.
وی گفت: در خصوص جاده با پیگیری انجام شده روند پروژه رو به ملی شدن است و در خصوص ورزشگاه با اعزام کارشناسانی به منطقه باید امیدوار به ساخت این ورزشگاه در آینده نزدیک باشیم که به نیابت از مردم منطقه از زحمات شبانه‌روزی نماینده محترم شهرستان کهگیلویه بزرگ در مجلس تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین از زحمات فرماندار و استاندار به خاطر داشتن چنین دغدغه‌هایی تشکر می‌کنم.
 اعتمادی به مراکز علمی دنیا نیست
 خطیب جمعه سی سخت به فاجعه انسانی در کشور یمن و بحرین به علت حمله ال سعود که موجب قحطی و آوارگی مردم این کشورها شده پرداخت و تصریح کرد:امروز وظیفه حق طلبان و رسانه های حامی جهان اسلام روشنگری برای نجات این ملتهای مسلمان است.
وی تصریح:هیچ اعتباری و اعتمادی به مراکز علمی دنیا برای نجات مظلومان جهان نیست./سفیر دنا
لزوم برخورد قوه ی قضائیه با دانه درشت ها
امام جمعه بهمئی در بخش دیگری از خطبه های امروز به هجمه های اخیر علیه دستگاه قضا اشاره کرد و  گفت: در شرایط کنونی باید دستگاه قضا حمایت شود و نباید بعضی از دیگر قوا به قوه قضائیه حمله کنند.
افروغی در ادامه گفت:یکی از عواملی که منجربه هجمه علیه دستگاه قضا شد، پیگیری جدی پرونده های فساد مالی در کشور است که دانه درشتها دارند مقاومت می کنند و به همین خاطر دستگاه قضا را تحت فشار قرار می دهند.
وی افزود:همانطور که در برهه ای از زمان هجمه های زیادی علیه شورای نگهبان و خبرگان رهبری و دیگر نهادهای انقلابی وارد شد، اکنون قوه قضائیه مورد هجمه قرار گرفت که باید مسئولان کشور مراقب باشند.
افروغی هجمه ها و نقد های غیر منصفانه علیه دستگاه قضا را منافقانه دانست و گفت:باید مراقب باشیم که دشمن از این هجمه ها علیه ما سوء استفاده می کند. / آوای ماغر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار