کد خبر: ۳۶۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 22 January 2017
کارگاه آموزشی طرح ملی آدرس استاندارد مکان محور( GNAF ) و استعلامات میان دستگاهی همزمان با سراسر کشور در یاسوج برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرگز کهگیلویه وبویراحمد،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: در کارگاه آموزشی طرح ملی آدرس استاندارد مکان محور(GNAF)دریاسوجاین جلسه روند پیشرفت و نقش و جایگاه و اهمیت این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

مجید محنائی افزود: در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس بود، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست و دبیر این طرح، سامانه جی نف را یک حلقه ارتباطی عنوان کرد و گفت: در بعد کلان هویت مکانی در کشور پیش نیاز اجرای دولت الکترونیک و ارائه بسیاری از خدمات الکترونیک مانند کد ملی، کد کالا و خدمات و شناسنامه ملی محسوب می شود.

وی افزود: در زمینه جمع آوری دیتاها باید دستگاه ها و سازمان هایی که اطلاعات مرتبط با این طرح را در اختیار دارند مشارکت فعال داشته باشند تا در یک دیتا بیس جمع آوری و ارائه شوند.

مقیمی قائم مقام وزیر کشور و دکتر پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت این طرح خواستار اجرایی شدن این طرح مهم با جدیت بیشتری در استانها شدند و اظهار امیدواری کردند: با مشارکت بهینه میان دستگاهی این طرح با دقت و سرعت در کشور اجرا و شاهد مزایای آن باشیم.

مجید محنایی رئیس کارگروه استانی GNAF هم ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه این طرح در اقتصاد مقاومتی، دستگاه های اجرایی این استان را ملزم کرد، نهایت همکاری و مشارکت در این طرح را داشته باشند.

وی ادامه داد: طرح آدرس استاندارد مکان محور (GNAF ) یا اطلاعات هویتی مکان به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی و در راستای توسعه دولت الکترونیک بوده که به همراه اطلاعات هویتی افراد و همچنین اطلاعات مبادلات پولی و بانکی به عنوان سه لایه استراتژیک و زیرساخت اصلی توسعه دولت الکترونیک محسوب شده است.

محنایی گفت: این طرح در زمینه های مختلفی از جمله: مدیریت مکان یابی بهینه در مدیریت بحران، اورژانس و آتش نشانی، مدیریت بهینه شهری، توسعه دولت الکترونیک و بهبود ارائه خدمات و امنیت اجتماعی، تجارت هوشمند، بهبود کارایی فرآیند تحویل کالا و کاهش زمان عملیات امدادرسانی و مدیریت بهینه زیرساخت های شهری مفید و موثر است.

وی ادامه داد: طرح آدرس استاندارد مکان محور (GNAF ) برای دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز نیز مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

به گفته محنایی، وحدت رویه آدرس دهی، کاهش هزینه ها و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از آدرس استاندارد ملی یکی از اهداف پایه در این طرح است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار