کد خبر: ۳۶۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 22 January 2017
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تسهیلات کم بهره برای ذخیره سازی میوه تولیدی استان و ساخت سرخانه به باغداران کهگیلویه وبویراحمد پرداخت می شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای بازاریابی محصولات کشاورزی، می بایست باغداران استان با تشکیل اتحادیه در زمینه بازاریابی، ذخیره سازی و نگه داری در فصل برداشت مشارکت کنند.

جعفر گوهرگانی افزود: در فصل های برداشت بازار استان توانایی فروش محصولات را ندارد و می بایست از طریق اتحادیه ها و شرکت های تعاونی از سوی باغداران ساماندهی، و به دیگر شهرستانهای استان و حتی خارج از استان و کشور ارسال شود.

وی با بیان اینکه دولت نمی تواند خریدار تضمینی میوه باشد، گفت: در طرح خرید تضمینی محصولات استراتژیک از جمله گندم، دانه های روغنی و ذرت دانه ای که به صورت انبوه در استان تولید می شود محصولات خریداری و بهای آن به صورت تضمینی نیز پرداخت می شود.

گوهرگانی، نبود زیرساخت ها از جمله انبار سرد برای ذخیره سازی و همچنین نبود صنایع تبدیلی بسته بندی را مهمترین مشکلات باغداران استان در مناطق سردسیری و گرمسیری نام برد.

گوهرگانی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق سردسری قطب تولید سیب درختی و در مناطق گرمسیری قطب تولید مرکبات است، افزود: متاسفانه تا کنون تجار، بازگانان و حتی باغداران برای ساخت زیرساخت های مورد نیاز محصولات باغی از جمله ساخت انبار سردخانه و صنایع تبدیلی و بسته بندی مشارکت نکرده اند.

وی گفت: برای ساخت انبار سرد و ذخیره سازی میوه به 3 میلیارد ریال و برای ساخت ساختمان پیشرفته برای صادرات میوه به خارج از کشور به 50 میلیارد ریال نیاز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار