نیمی از تیر آهنی را که با جرثقیل های غول پیکر بالا می کِشند در زیر زمین به صورت گداخته و قرمز است و کهنه سوزی داخل زیاد است و دمای زیر زمین بیش از 400 درجه سانتی گراد است.
کد خبر: ۳۶۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 23 January 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حادثه آتش سوزی و فروپاشی ساختمان پلاسکو چنان هولناک و تاثربرانگیز بود که به علت حجم بالای آوار و لزوم استفاده حداکثری از زمان ، برخی امدادگران و آتش نشانان استان های مختلف را به محل حادثه کشاند بلکه بتوانند در این زمینه کمک کار همکاران خود در تهران باشند.
یکی از آتشنشانان کهگیلویه و بویراحمدی که به محل حادثه رفته است ، به تشریح وضعیت منطقه پرداخته است .
مهران عباسیان آتش نشان اعزامی به محل حادثه پلاسکو در تهران با بیان اینکه از تیم امداد ونجات کوهستان،غارنوردی و چاه نوردی از استان کهگیلویه و بویراحمد به محل حادثه اعزام شده ایم گفت: از روز جمعه تا کنون مشغول به حفر تونل هستیم و دو تونل مثلثی شکل با بیل تجسس حفر کرده ایم.

وی افزود: در حین تجسس در تونل های حفر شده شب گذشته 4 جسد سوخته کشف شده است که 100 در صد سوختگی دارند و برای مشخص شدن هویت به پزشکی قانونی انتقال داده شدند.

عباسیان با اشاره به اینکه حرارت در زیر زمین بسیار بالا است گفت: متخصصین قرارگاه خاتم النبیاء گفته اند که باید آوار برداری از بالا صورت گیرد.

پایگاه خبری چهار فصل از زبان عباسیان نوشت : نیمی از تیر آهنی را که با جرثقیل های غول پیکر بالا می کِشند در زیر زمین به صورت گداخته و قرمز است و کهنه سوزی داخل زیاد است و دمای زیر زمین بیش از 400 درجه سانتی گراد است.

آتش نشان یاسوجی افزود: با توجه به اینکه تمامی امکانات برای امداد رسانی در محل حادثه وجود داشت ما فقط یکدستگاه زنده یاب و تجهیزات شخصی خود را به پلاسکو آورده ایم.

عباسیان با بیان اینکه وضعیت امنیتی بالایی در پلاسکو وجود دارد گفت: هیچ شخصی اجازه نزدیک شدن به محل حادثه پلاسکو را ندارد جز امدادگران و هرگونه اشیاء قیمتی و گاوصندوقی پیدا شود بلافاصله صورتجلسه و انتقال داده می شود.

این آتش نشان هم استانی با اشاره به اینکه انواع و اقسام تصادفات زیادی را دیده ام و جنازه هایی که متلاشی شده اند مثل حادثه اتوبوس زائرین کربلا، اما این حادثه روحیه آتش نشانان تهرانی را بسیار ضعیف کرده است و اکثراَ آتش نشانان شهرستانی مشغول امدادرسانی هستند.

وی در پایان به تجهیزات ضعیف آتش نشانی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با وجود همکاری های شهرداری، اگر ساختمان 6 یا 7 طبقه ای در شهر آتش بگیرد تجهیزات و امکانات کافی برای امداد رسانی نداریم و حتی آتش نشانان ما لباس عملیاتی ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار