امسال گونه های جانوری در یکی از مهمترین ذخیره گاه های زیست کره جهان ، زمستان را به شیوه های مختلف پشت سر می گذارند.
کد خبر: ۳۶۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 23 January 2017
گونه های وحشی جانوران همیشه در فصل زمستان با مشکلات متعددی خصوصا در خصوص تهیه غذا مواجه می شوند. برخی از گونه های در معرض خطر انقراض ، با توجه به محدودیت محیط زیست خود خصوصا برای کوچ به محل هایی که در زمستان بتوانند زندگی خود را در این فصل سر کنند ، همواره دچار مشکلاتی می شوند که گاها به قیمت شکارشان بدست شکارچیان و سوء استفاده کنندگان ، تمام می شود.
 
 بارش برف و جانورانی که در معرض شکار قرار دارند
 
امسال گونه های جانوری در یکی از مهمترین ذخیره گاه های زیست کره جهان ، زمستان را به شیوه های مختلف پشت سر می گذارند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در این استان 324 گونه جانوری زندگی می کنند که با بارش برف در زمستان با کمبود غذا مواجه می شوند.
اسدالله هاشمی پور افزود:برخی از گونه های جانوری مانند خفاش و خرس، زمستان را با خواب زمستانی می گذرانند و برخی دیگر از گونه ها مانند پرندگان شکاری،کمبود غذا و گرسنگی را با شکار گونه های کوچک تر رفع می کنند.
هاشمی در گفتگو با سیمای دنا گفت: گونه هایی مثل کل و بز وقتی گیاهان با برف پوشیده می شوند و غذایی برای خوردن پیدا نمی کنند از ارتفاعات پایین می آیند و در معرض شکار قرار می گیرند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد افزود: سالانه حدود 10 تن علوفه برای رفع کمبود غذای کل و بزها، خریداری و در انبارهای موجود در مناطق حفاظت شده این استان ذخیره می شود.
اسدالله هاشمی پور گفت: حدود 80 محیط بان به صورت شبانه روز از گونه های جانوری در 120 هزار هکتار مناطق حفاظت شده کهگیلویه وبویراحمد محفاظت می کنند.
در این استان 312 هزار هکتار مناطق حفاظت شده وجود دارد و منطقه حفاظت شده دنا در سال 1390 ،به عنوان پانصد وپنجاهمین ذخیره گاه زیست کره جهان در سازمان یونسکو ثبت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار