ژنرال محمد القبیان کارشناس سعودی مسائل نظامی : «بعد از بدست گرفتن "المخا" دومین بندر یمنی مشرف بر باب المندب توسط نیروهای این کشور، میان ائتلاف سعودی و ایران جنگ سخت و رو در رو در راه است.»
کد خبر: ۳۶۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 24 January 2017
نبرد نابرابر و تحمیلی عربستان و همپیمانان بر علیه مردم یمن و دفاع کمیته های مردمی و ارتش در برابر این تجاوز ها ، باعث طولانی شدن این جنگ و خسارات فراوانی به زیر ساخت های یمن شده است .
برخی گزارش ها نشان می دهد حملات زمینی و هوایی ائتلاف سعودی و عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن به بندر المخا در تعز طی 72 ساعت گذشته شدت یافته است.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از وبسایت یمنی"مصادر نت"، ژنرال محمد القبیان کارشناس سعودی مسائل نظامی به شبکه العربیه گفت: «بعد از بدست گرفتن "المخا" دومین بندر یمنی مشرف بر باب المندب توسط نیروهای این کشور، میان ائتلاف سعودی و ایران جنگ سخت و رو در رو در راه است.»

محمد القبیان در ادامه افزود: «عملیات آزادسازی شهر الحدیده در غرب یمن که در کنار المخا قرار گرفته است، به منزله قطع شدن دست های انقلابیون یمن از این شهر می باشد. به همین خاطر جنگ بر سر الحدیده سخت خواهد بود.»

خاطر نشان می شود که سرهنگ "شرف غالب لقمان" سخنگوی ارتش یمن درباره خبر مهم رسانه های عربستانی مبنی بر سیطره مزدوران ائتلاف سعودی بر بندر المخا گفت: «اعلام سیطره مزدوران ائتلاف بر بندر "المخا" توسط رسانه های عربستانی و حامی منصور هادی عاری از صحت است.»

وی افزود: «درگیری ها ادامه دارد و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی هنوز به بندر المخا نرسیده اند.»

گفتنی است که حملات زمینی و هوایی ائتلاف سعودی و عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن به بندر المخا در تعز طی 72 ساعت گذشته شدت یافته است.

شبکه المسیره یمن به نقل از منابع محلی یمن خبر داد که جنگنده‌های سعودی طی سه روز گذشته بیش از 100 بار المخا در جنوب غرب یمن را هدف قرار داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار