مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت:طبیعت گرد سی سختی از یک قلاده پلنگ در دشت بازار سی سخت فیلمبرداری کرده است.
کد خبر: ۳۷۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 13 February 2017
فیلمبرداری از یک قلاده پلنک در مناطق حفاظت شده کهگیلویه وبویر احمد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت:طبیعت گرد سی سختی از یک قلاده پلنگ در دشت بازار سی سخت فیلمبرداری کرده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زسیت استان در بیست و چهارمین روز از بهمن ماه 95 در این خصوص گفت: کریم علیزاه از طبیعت گردان سی سخت در بیستمین روز از بهمن ماه حین گشت در طبیعت دشت بازار سی سخت واقع در منطقه حفاظت شده دنای شرقی و نزدیک جاده سی سخت به یاسوج با مشاهده یک قلاده پلنگ , از آن فیلمبرداری کرده و مستندا" تحویل مسئولین محیط زیست استان و شهرستان داده است.
پلنگ ایرانی دست و پاهای بلند، بدنى باریک و کشیده، سینه فراخ و شکم بالای او شبیه تازی است ولی بر خلاف سگ سانان سر کوچک و گرد، پوزه ای کوتاه و گوش هایی کوچک و گرد دارد. به طور کلی می توان آن را به" سگی با کله گربه" تشبیه نمود. رنگ پشت زرد کمرنگ تا زرد متمایل به قرمز و زیر بدن سفید است.
.. خالهایى گرد، سیاه و توپر وموهایىزبر و نسبتا کوتاه دارد بالغین خال های روی دم تدریجا در نیمه انتهایی به حلقه هایی بدل می شود که سیاه رنگ اند و آخرین حلقه پهن تر است.
خصوصیات برخوردارى از ستون فقرات انعطاف پذیر، کبد و قلب بزرگ، سوراخ بینى گشاد، ظرفیت بالاى ریه، بدن عضلانى و باریک، ازخصوصیات بارز پلنگ است که آنها قادرساخته است با سرعتی معادل 110 کیلومتر در ساعت بدوند.
 
دانلود
حجم3.5 m
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محیطی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
پلنگ بیچاره دیگه حیوانی در کوه نمی بینه به دشت بازار رو آورده ببینه مگه حیوان اهلی یا مرداری اطراف روستا گیرش میاد یا نه......
عماری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
مدیر محیط زیست 2 قلاده پلنگ که در لنده شکار شده بود را پنهان کرد تا دادسرا ان را پیگیری کردند و بعدش برا حق الکشف ان تشکیل پرونده میده که این حق الکشف پیگیری حق دادسرای شهرستان لنده هست نه پرسنل محیط زیست که پنهان کردند
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
حیف است پلنگ که جز میراث ملی ومنابع ملی به همین راحتی از بین بره ودوست مونه دربالا اشاره کردن دوقلاده پلنگ در لنده ازبین رفت تاجای که ما شنیدم محیط زیست یه قلاده بیشتر نیاورده واگر پلنگ دومی شکار بودچرا اون نشان نمیدادن انصفاف داشته باشیم تا چیزی به یقین نرسیم عنوان نکنیم چون فردا در برابر خدا باید جوابگوی باشیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار