چند مدتی است که استان کهگیلویه و بویراحمد بصورت هفتگی و پی در پی میزبان این دست از مسئولین رده بالای کشوری است که امیدواری برای تغییرات اساسی دروضعیت اسفبار بیکاری و دیگر مشکلات استان زیاد شده است.
کد خبر: ۳۷۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ 16 February 2017
برای استان محرومی مثل کهگیلویه و بویراحمد ، حضور وزرا در استان ، می تواند بسیار مفید باشد به همین دلیل معمولا از طرف همه ی جناح ها و رسانه ها با هر دیدگاهی مورد تایید و حمایت قرار می گیرد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند مدتی است که استان کهگیلویه و بویراحمد بصورت هفتگی و پی در پی میزبان این دست از مسئولین رده بالای کشوری است که امیدواری برای تغییرات اساسی دروضعیت اسفبار بیکاری و دیگر مشکلات استان زیاد شده است.
اما در این بین صحبت هایی در جلسات شورای اداری از طرف این وزرا می شود که برای مخاطبان اینگونه تداعی می شود که اولا وزیر امور خارجه برای توضیح مسائل سیاسی کشور و روابط بین الملل به استان آمده و دوما مردم و مسئولین و رسانه های استان هیچ اطلاعی از مسائل حوزه ی سیاست خارجی ندارند و فقط برای پی بردن به وضعیت سیاسی کشور به جلسه وزیر آمده اند!
در نشست هیئت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد در حالی که بسیاری از روسای هیئت ها از نبود وقت و اجازه ندادن به آن ها برای گفتن مشکلات خود گلایه مند بودند ، وزیر ورزش بخش زیادی از وقت خود را صرف گفتن خاطرات سیاسی و سفر رئیس جمهور به فرانسه و صحبت های اولاند پرداخت! که حتی نتیجه گری هم از آن صحبت ها در زمینه ورزش نشد(اینجا)
 
آقای استاندار آش حضور وزرا در کهگیلویه و بویراحمد کمی شور شده است 
 
امروز هم مهمترین بخش صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع سیاست خارجی و ارتباط آن با وضعیت اقتصادی دولت پرداخت که بیشتر به توضیحات یکی از مسئولین وزارت امور خارجه در توضیح یک معاهده ی بین المللی شباهت دارد تا سفر یک وزیر فرهنگی به یکی از محروم ترین نقاط کشور!
در این سفر و در نشست شورای اداری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که دولت تدبیر و امید، کشور را در شرایط سختی تحویل گرفت، اظهار کرد: مجموع  شرایطی که در آن زمان وجود داشت، قطعنامه‌های ظالمانه توسط غرب و آمریکا در قرار گرفتن در فصل هفت منشور سازمان ملل، تورم بیش از ۴۳ درصدی، رشد منفی ۶، گرانی ۳۰۰ درصدی، بیکاری بیش از ۱۳ درصدی و تنش و مناقشه بین نهادهای رسمی و نوعی اختشاش در فضای سیاسی کشور بود که برای عبور از این وضعیت نیازمند یک‌سری اقدامات بودیم. همچنین صادرات نفت کشور در گذشته زیر یک میلیون بشکه بوده و پول‌های فروش نفت کشور بلوکه بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جنگ محصول شکست مذاکرات است، خاطر نشان کرد: از این منظر مذاکرات را دولت یازدهم آغاز کرد، چرا که راهی جز مذاکره برای کشور نبود. هم‌اکنون نگرش دولت ها نسبت به ایران تغییر کرده و ایران‌هراسی که وجود داشت از بین رفت. در دولت گذشته مقامات ما از سفر به خارج از کشور محروم بودند و حساب‌های بانکی ما مسدود شده بودند و ایران اسلامی در تحقیر به سر می‌برد که در دولت تدبیر و امید زنجیر تحقیر پاره شده است، به طوریکه بیش از یکصد مقام رده بالای خارجی به ایران سفر کردند و هر روز این سفرها را داریم که نشان‌دهنده پاره شدن زنجیر تحقیر و تحریم است. در مذاکرات هسته‌ای  توانسته‌ایم بین آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی شکاف ایجاد کنیم.

صالحی امیری تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۱.۳ میلیارد دلار سرمایه خارجی وارد کشور شد و با توجه به اینکه با منابع داخلی امکان رشد وجود ندارد ۱۰۰ میلیارد دلار برای رسیدن به رشد مطلوب نیاز داریم که از طریق سرمایه‌گذاری خارجی امکانپذیر خواهد شد. برای اولین‌بار در کشور میزان برداشت نفت با کشورهای همسایه به صورت مشترک برابر شده است. چند میلیارد دلار در گذشته در این زمینه به این کشور ضرر وارد شده و این زیان‌های مشهودی است که کسی نمی‌بیند و برخی‌ها این زیان‌ها را ۹۰۰ میلیارد دلار عنوان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشور ما برای صادرات نفت به هر کجای دنیا محدودیتی ندارند و بعد از ۶۰ سال با دخالت ایران کاهش تولید نفت را در بین کشورهای اوپک داشته‌ایم. اجماع جهانی اوپک شکل گرفت که تصمیم گیرنده اصلی آن ایران بود.
 
آقای استاندار آش حضور وزرا در کهگیلویه و بویراحمد کمی شور شده است
 

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه هیچ جای دنیا امن نیست، اما جمهوری اسلامی ایران در امن‌ترین نقطه دنیا قرار دارد، گفت: این مسئله مرهون تدابیر مقام معظم رهبری، ‌قدرت نظامی نیروهای مسلح از جمله ارتش، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی است که محصول تدابیر دولت یازدهم بوده که از دام افتادن ایران در یک جنگ جلوگیری شده و امروزه کلید حل مسائل خاورمیانه در دست ایران است و در همه مناقشات منطقه ایران اسلامی حضور دارد و  امروزه ما تعیین می‌کنیم که چه کشوری در مذاکرات موضوعات مختلف باشد یا نباشد و این همان عزت، حکمت و مصلحت است که در سیاست خارجی داریم و باید قدردان این مسئله باشیم و فراتر از همه این اقدامات ما مدیون خون شهدای  انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم و خانواده شهدا و جانبازان هستیم.

وی اظهار کرد: ما در مذاکرات هسته‌ای چیزی از دست نداده‌ایم و چیزهای زیادی به دست آورده‌ایم که یکی از آن‌ها خریداری و وارد کردن ۲۴۰ تن کیک زرد بوده است. در آژانس هسته‌ای به رسمیت شناخته شده‌ایم و امروزه ایران در حال فروش تولیدات خود به دنیا است و همه امکانات لازم را از جمله مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و بیمارستان‌ها را برای یک جهش هسته‌ای فراهم کرده‌ایم. اگر دشمن قاعده بازی را برهم بزند، خودش بازنده است. در سال ۹۱، ۱۴۳ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم که این میزان در سال ۹۵ به ۳۳ میلیارد دلار رسیده و این نقطه بسیار مهمی است که کشور را در شرایط بحرانی مدیریت کنیم. ۱۵ هزار کارگاه کوچک فعال شد، ‌به همه اعتبارات تملک دارایی‌ها تخصیص داده شده، 10 میلیون نفر فاقد بیمه در کشور بیمه شدند و یارانه قطع نشده است و همچنان پرداخت می‌شود. در دولت تدبیر و امید ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده، البته دغدغه اصلی کشور بیکاری است که سالانه نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار هستیم تا بتوانیم برای ۵۰۰ هزار نفر هر سال شغل ایجاد کنیم.
به نظر می رسد این گونه سخنان از وزرای دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد ، چندان سودی برای رونق بخشیدن به اقتصاد ، ورزش ، فرهنگ و اشتغال استان ، نداشته باشد.
حال آقای استاندار به نظر می رسد این آش حضور وزرا در استان کمی مزه ی شوری به خود گرفته است ! چرا که مسئولین روابط عمومی استانداری دلیل انحصاری کردن دعوت از خبرنگاران را تعدد رسانه های استان می دانند و این خودنشان دهنده ی این موضوع است که در این استان به وفور در خصوص مسائل سیاسی کشور ، از طرف موافقان و مخالفان توضیح داده می شود و لزومی ندارد وزیر فرهنگ را به استان بیاورید تا در خصوص سیاست خارجی ایران برای متولیان فرهنگی استان توضیح دهد!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
حالا منظورتون چیه از این مقاله . یک شبه که نمیشه ویرانه را اباد کرد . دست بردارید از این سیاسی بازی ها فقط مردم را بیچاره کرده این بازی های سیاسی . بسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
به این آقای وزیر وسخنگوی دولت بگوییداین هفته آش سبزی خریدیدیانه آش کیلویی 3000تومان به لطف سخنگوشده 4000تومان گوشت 17500شده25000تومان قند13000شده20000تومان کام 250تومانی شده 350تومان حالااین سخنگوووزیراقتصادکه که نمره آماروریاضی شون همیشه _+20هست هی نرخ تورم را1رقمی بگن وباپتک وگرزبزنن سردولت قبلی که تورم بالای 40درصدراماتکرقمی کردیم تودفترچه خریدویادداشت خانگی وشخصی شون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار