مرحوم سلامی پس از یک سال بیماری عصر امروز در بیمارستان ام آر آی شیراز دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۳۷۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷ 17 February 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد نورالله سلامی به عنوان یکی از چهره های فرهنگی و ماندگار استان کهگیلویه و بویراحمد ساعاتی پیش دار فانی را وداع گفت.
استاد نورالله سلامی,چهره ی ماندگار فرهنگ و ادب استان,قریب به یکسال بابیماری مبارزه می کرد و در حدود چهل روز پیش , به منظور ادامه ی مداوا , در بیمارستان ام,آر,آی شیراز بستری شد.
یکی از بستگان مرحوم سلامی در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ضمن تایید خبر فوت وی گفت : مرحوم سلامی پس از یک سال بیماری عصر امروز در بیمارستان ام آر آی شیراز دار فانی را وداع گفت.
لازم به توضیح است بنابر گفته ی بستگان وی زمان تشییع جنازه ی این چهره ی فرهنگی استان روز یکشنبه ، 1 اسفند ماه در شهر یاسوج برگزار خواهد شد.
 
چهره ماندگار فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد نقاب در خاک کشید
 
 استاد نورالله سلامی,در مهرماه ۱۳۱۷ در خانواده ی عشایری,در منطقه ی بویراحمد,متولد شد.ایشان دو سال اول مقطع ابتدایی را در دبستان سعدی روستای نره گاه , به علم آموزی سپری کرده و برای ادامه ی تحصیل به شهر بهبهان عزیمت نمود و مقطع ابتدایی را با نمره ی عالی به پایان رسانید .
استاد سلامی به سال ۱۳۳۷،در دانشسرای عشایری بهبهان با نمره ی ممتاز پذیرفته شد و به تاریخ ۱۳۳۸،به استخدام اداره ی فرهنگ درآمد . ایشان , برای نخستین بار در بخش سرفاریاب شهرستان چرام , اولین مدرسه و کلاس درس را در روستای تلوندی دایر کرد .
استاد همچنین برای مدتی در روستای اسپر شهرستان گچساران و قریب به ۲۰سال در شهر چرام , برای فرزندان میهنش ، خالصانه و صادقانه معلمی نمود و بعد از سالها , برای ادامه ی خدمت معلمی خویش , به زادگاهش بویراحمد بازگشت  و در سال ۱۳۷۳ بعد از ۳۶سال خدمت معلمی ، که همه اش را از جان و دل مایه گذاشت ، به افتخار بازنشستگی نایل گردید .
 
چهره ماندگار فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد نقاب در خاک کشید 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
علی رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
روحش شاد رحمت وغفران الهی برایش طالبم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
به راستی که بهمن بیگی کهگیلویه و بویراحمد برازنده ی وی است . خدایش بیامرزد
سعیده جاویدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
درگذشت"استاد سلامی"چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می نشیند،ولی در برابر تقدیر الهی چاره ای جز تسلیم و رضا نیست.روحش شاد ویادش گرامی.
ایرج جایمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
روحش شاد ،ودرجنت مکان الله موردرحمت قرار گیرد. حاشا که لایقشان است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
او ، پاک زیست و پاک بدرود حیات گفت. منش و روش پاک زیستن آن روان آمرزیده فراموش ناشدنی است.، من واژگان دانش اندوزی و چگونه زیستن را از او آموختم ، زیرا ، دانش آموز کلاس اولی او در سال 1353 بودم و تا پایان ابتدایی ، مدیر مدرسه رودکی ما بود.
او آزادمردی از سلسله جنبان تعلیم و تربیت و پیکارگر مصمم برای زدودن بی سوادی از چهره استان بود.
نبودن سلامی ، جانکاه است و غم سوز و طاقت فرسا . در تماس تلفنی 2 ماه پیش با آن روان آمرزیده که قرار بود پس از 38 سال و در ایام نوروز به دیدارش بروم ، گویا تقدیر نبوده است که چنین شود.
خدایش بیامرزاد و روانش شادبادا.
کاظم کره
|
United Kingdom
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
عشایر و مردمان استان کهگیلویه و بویر احمد دیگر سلامی ندارند...
چه فخری می فروشد خاک بر خود
در آغوشش دری، چون شیخ سلامی
....
خداوند روح استاد سلامی را شاد نگه بدارد...و همین طور استاد بهمن بیگی را ...
استاد سلامی، بهمن بیگی استان نیستند، ایشان سلامی استان هستند...خدای بیامرزد هر دو استاد عزیز را که از جان و دل به کودکان و مردمان این سرزمین عشق اموختند...روحشان شاد...یادشان گرامی...
هوشنگ کره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
ما یتیم شدیم...روحت شاد استاد عزیز...اگرچه بین ما نیستی ولی همیشه زنده هستی و خواهی ماند...بویراحمد و کهگیلویه دلشان برای سلامی تنگ شده... خدایا کمک کن و صبری عطا. بفرما که بسی فراغ استاد سخت است و غیر قابل تحمل...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار