بر اساس توافق‌نامه اخیر که بین دو کشور منعقد شده 11 باب مدرسه در استان کهگیلویه و بویراحمد و 10 باب مدرسه در استان لرستان احداث می‌شود که عمدتاً در مناطق ییلاقی و مکان‌هایی که عشایر حداقل 6 ماه در آنجا سکونت داشته باشند، ساخته می‌شود.
کد خبر: ۳۸۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵ 20 February 2017
پس از کمک های خیرین مدسه ساز برای ساختن مدارس کانکسی در برخی مناطق استان ، حال خبرهایی از احداث مدارسی توسط ژاپنی ها در کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،علی‌نقی یزدان پناه با اشاره به امضای توافق نامه GGP بین ایران و ژاپن که با حضور سفیر ژاپن و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در اول اسفند ماه در ساختمان امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، گفت: GGP پروژه‌هایی هستند که از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و با هدف توسعه و تأمین امنیت انسانی در مناطق محروم کشورهای در حال توسعه اجرا می‌شود.
بنابر گفته ی مدیر کل آموزش و پرورش عشایری کشور ژاپنی ها احداث 21 واحد مدرسه را  در قالب  طرح GGP برعهده خواهند گرفت.

فارس از قول مدیرکل آموزش و پرورش عشایری کشور نوشت: این طرح از سال 1999 در ایران شروع به فعالیت کرده و تا سال 2014 با نهادها و دستگاه هایی غیر از آموزش و پرورش همکاری داشته است، اما از این سال با امضای توافق‌نامه با وزارت آموزش و پرورش اقدام به ساخت مدارس کانکسی در مناطق ییلاقی عشایر کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون هزینه احداث 15 مدرسه عشایری توسط ژاپنی پرداخت شده است که 8 باب آن در استان سیستان و بلوچستان و 7 باب نیز در استان خوزستان احداث شده است.
یزدان پناه افزود: بر اساس توافق‌نامه اخیر که بین دو کشور منعقد شده 11 باب مدرسه در استان کهگیلویه و بویراحمد و 10 باب مدرسه در استان لرستان احداث می‌شود که عمدتاً در مناطق ییلاقی و مکان‌هایی که عشایر حداقل 6 ماه در آنجا سکونت داشته باشند، ساخته می‌شود.

وی از آغاز ساخت این مدارس در فروردین ماه 96 خبر داد و افزود: حداکثر در مدت 4 ماه عملیات احداث این مدارس به پایان می‌رسد و در شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری کشور خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود میزان هزینه ساخت 21 باب مدرسه مذکور 400 میلیون تومان باشد که از محل اعتبارات بلاعوض کشور ژاپن به حساب استان‌های ذی نفع واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: طراحی و اجرای این پروژه‌ها توسط متخصصین داخلی انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کشور افزود: با اجرای این طرح بستر مناسبی برای آموزش با کیفیت در مناطق محروم فراهم می‌شود و گسترش عدالت آموزشی، توسعه پوشش تحصیلی و ایجاد فرصت برابر تحصیلی برای همه که از اهداف سند تحول بنیادین است نیز محقق خواهد شد.
فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
خدا کند که دوستان پول را از وسط راه هاپولی نکنند و بعد با اسامی الفبائی به ژاپنی ها نمیتوان توضیح داد.
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
از زمان کودکی و نوجوانی و تا همین الان ارزوی پیری و مردن داشتم که تا به حال به ان نرسیدم.جوانی برای من از عذاب جهنم هم بدتر است.
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
لعنت بر ما که خودمان باعث شدیم به فلاکت و گدایی بیافتیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
شرم اوره
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
آدم از خجالت نمیدونه چی بگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
دست گدایی جلوی ژاپنی‌ها بخاطر 400 میلیون تومان. پول یک آپارتمان 70-80 متری متوسط در تهران. خجالت بکشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار