خوانده می شوید
اما در این بین یک لقب جالب به عدل هاشمی داده شد که با توجه به پوستر های تبلیغاتی وی ، کاملا مشخص بود که با هماهنگی خود وی صورت گرفته است. لقب " امیرکبیر کهگیلویه" واژه ی ترکیبی جدیدی بود که برای عدل هاشمی انتخاب شد
کد خبر: ۳۸۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 25 February 2017
سال گذشته در چنین روزی پس از چندین ماه تبلیغات گسترده ، مردم پای صندوق های رای رفتند و اهالی چهار شهرستان ، کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده با انتخاب خود ، عدل هاشمی پور را به عنوان نماینده شهرستان های مذکور در مجلس شورای اسلامی راهی بهارستان کردند.
حال به بهانه ی سالگرد این انتخاب ، تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عملکرد 9 ماهه ی ( با توجه به اینکه کار نمایندگان جدید سه ماه پس از انتخاب آغاز شد)مهندس هاشمی پور را در معرض قضاوت مخاطبان خود قرار می دهد که مخاطبان می توانند نظرات خود را به صورت نقد ،تایید یا پیشنهاد در خصوص این 9 ماه فعالیت وی بیان کنند.
در این گزارش سعی می شود عملکرد این نماینده ی استان در مجلس شورای اسلامی در چند بخش مجزا و بصورت مختصر بیان شود اما خود مخاطبان چه موافقان و چه منتقدین می توانند مهمترین عملکردها و عمل نکردن های وی را بصورت کامل و بدون از جانبداری یا کینه ورزی مطرح کنند.
 
 آیا عدل هاشمی امیر کبیر کهگیلویه است؟ نگاهی به عملکرد 9 ماهه ی نماینده شهرستان های چهار گانه
 
نگاهی به تبلیغات عدل هاشمی
با نگاهی به زمان تبلیغات رسمی و غیر رسمی عدل هاشمی قبل از انتخابات به خوبی متوجه می شویم که وی از شهرت قبلی خود به نحو احسن استفاده کرد و از خلأ موجود در میان اصلاح طلبان و همچنین وضعیت مبهم سید محمد موحد نهایت بهره برداری را ببرد و حداکثر رای ممکنه را در سبد خود بریزد تا نامی که از صندوق های رای چهار شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده بیرون می آید نام وی باشد.
اما در این بین یک لقب جالب به عدل هاشمی داده شد که با توجه به پوستر های تبلیغاتی وی ، کاملا مشخص بود که با هماهنگی خود وی صورت گرفته است. لقب " امیرکبیر کهگیلویه" واژه ی ترکیبی جدیدی بود که برای عدل هاشمی انتخاب شد که البته با توجه به عملکرد های عدل هاشمی در منطقه ی کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده ، باید مخاطبین اعلام کنند که آیا این لقب مناسب عدل هاشمی بوده است یا نه ؟
نگاهی به عملکرد اقتصادی عدل هاشمی 
عدل هاشمی از لحظه شروع تبلیغات غیر قانونی معمول ! که در کل کشور وجود دارد ، در جلسات خصوصی و عمومی خود صحبت از مشکلات اقتصادی و فرهنگی منطقه می کرد و به قول خودش برای سد کردن سونامی بی کاری و مهاجرت مردم از منطقه به میدان آمده است.
شعارهایی که در سخنرانی های تبلیغاتی خود از آن ها استفاده می کرد حول محور اقتصاد و بحث توسعه بود. وی تکیه کلام های جالبی داشت مانند : سیمان سپو آماده باش ، پتروشیمی دهدشت آماده باش ، فسفات چرام آماده باش ، .... من آمده ام با شما کشتی بگیرم. 
اینگونه ادبیات و شعارهای وی هر چند تقریبا در همه ی سخنرانی هایش تکرار می شد، اما به راحتی می شد تاثیر آن ها را در مردم منطقه سخنرانی ، پس از اتمام سخنرانی دید. به واقع می توان گفت خود هاشمی سونامی بزرگی بود که بر سر رقبایش خراب شد و یکی از قدرترین سیاسیون منطقه را با اختلاف فاحشی از پیش پا بردارد.
 
آیا عدل هاشمی امیر کبیر کهگیلویه است؟ نگاهی به عملکرد 9 ماهه ی نماینده شهرستان های چهار گانه 
 
حال پس از گذشت یک سال از انتخابات و البته حدود 9 ماه از آغاز کار عدل هاشمی مهمترین وعده های انتخاباتی وی در معرض دید عموم قرار دارد . مهمترین موضوعات مطرح شده ی وی ، پروژه ی پتروشیمی دهدشت ، سیمان سپو ، گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک، فسفات چرام ، جاده ی پاتاوه به دهدشت ، برداشت و انتقال آب از سد کوثر ، خروج شهرستان لنده از بن بست جاده ای و ... چندین طرح و پروژه دیگر بود . با نگاهی به عملکرد 9 ماهه ی وی باید گفت بجز موضوع فسفات چرام که در هاله ای از ابهام مانده است ، تقزیبا بقیه طرح ها و پروژه ها در دست اقدام و پیگیری قرار دارد و می توان امیدوار بود این پروژه ها به سرانجام برسند.
یکی دیگر از موضوعاتی که عدل هاشمی مطرح کرد عدم توانایی دولت در تزریق بودجه های لازم برای پیگیری و رفع مشکلات نقدینگی پروژه های تعریف شده در منطقه بود که در این مدت به نظر می رسد در این خصوص توانسته هم با خیرین هماهنگ شود و هم سرمایه گذارانی را در خصوص پروژه های موجود متقاعد کند که وارد کار شوند.
فسفات چرام پاشنه ی آشیل برای عدل هاشمی!
اما یکی از موضوعاتی که می تواند به پاشنه ی آشیلی برای عدل هاشمی تبدیل شود ، طرح بهره برداری از معدن فسفات چرام است که به یک قصه هزار و یک شب تبدیل شده است و در حالی که با اقدامات و پیگیری های عدل هاشمی امیدواری ها زیاد شده بود به ناگاه خبر غیر اقتصادی بودن از طرف وزارت صنعت فرستاده شد تا در کشوی میز مجید محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار کهگیلویه و بویر احمد رونمایی شود! که البته شعار عدل هاشمی در این زمینه این بود که این پروژه باید یکبار برای همیشه تعیین تکلیف شود و به قول خودش یا کاملا بسته شود و یا به بهره برداری برسد و وعده های الکی داده نشود. حال باید دید این موضوع با فرصت یک ساله خواسته شده به کجا خواهد رسید.
 
 آیا عدل هاشمی امیر کبیر کهگیلویه است؟ نگاهی به عملکرد 9 ماهه ی نماینده شهرستان های چهار گانه
 
یکی دیگر از موضوعات مطرح شده پیگیری کارهای موردی خصوصا در زمینه اشتغال است که خود عدل هاشمی معتقد است با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان برای کار، هر چند با تلاش، تعدادی را این طرف و آنطرف معرفی می کند اما واقعیت این است که اینگونه شغل پیدا کردن جوابگوی سونامی بیکاری نیست و باید دل به بهره برداری پروژه های کلان در منطقه بست.
بطور کلی کارنامه عدل هاشمی در این مدت در برگیرنده ی پروژه های متعدد و مهم دیگری است که مجال پرداختن آن در این گزارش نیست اما بطور کلی می توان گفت : عدل هاشمی لحظه ای آسایش را در این مدت به خود ندیده است و مطمئنا نخواهد دید تا اینکه این وضعیت تغییر پیدا کند.
عملکرد سیاسی
یکی از مسائلی که می توان از آن به عنوان نقطه ی ضعف و قوت همزمان برای عدل هاشمی عنوان کرد ، نوع برخورد وی با مسائل سیاسی معمول در میان نمایندگان منتخب است که پس از پیروزی سریعا به تغییرات دست می زنند ، بوده است.
عدل هاشمی ، از همان ابتدا دندان ورود به مسائل سیاسی چپ و راست را کشید و اعلام کرد چندان علاقه ای به این مسائل ندارد و مهمترین اولویتش تغییر در وضعیت اقتصادی و توسعه نیافتگی منطقه است.در همین راستا نمی توان چندان تغییر مدیریتی در حوزه ی انتخابی وی مشاهده کرد و یا چیزی به نام جنجال سیاسی نمی توان در این مدت از طرف وی عنوان کرد. که این موضع باعث شد فضای معمول تغییرات در جامعه نباشد و جامعه به شدت دچار بحران عدم توسعه یافتگی به سمت عامل اصلی این توسعه نیافتگی یعنی منازعات سیاسی نرود و از طرف دیگر نقطه ی ضعفی باشد ! چون که بخشی از طرفداران وی به دنبال گرفتن پست و منصب بوده اند و قاعدتا ناراضی خواهند بود.
عملکرد در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی و رسانه ای
در حوزه های اجتماعی چندان ملاکی برای تعیین میزان موفقیت یا عدم موفقیت وی وجود ندارد اما در مجموع می توان گفت فعالیت های وی نوعی امید و آرامش را دل اجتماع به وجود آورده است که همه امیدوارند این امیدواری عملا تعریف شود و نوعی آرامش و امنیت در منطقه حاکم شود چرا که وضعیت مهاجرت از منطقه به مناطق دیگر از جمله مرکز استان بسیار نگران کننده است.
در حوزه ی مسائل فرهنگی هم برخی پروژه های فرهنگی در مناطق مختلف شهرستان های چهار گانه مطرح است که با مقایسه ی آن ها با مناطقی مثل بویراحمد و گچساران قابلیت دفاع ندارند و البته نمی توان مقصر این موضوع را عدم توانایی عدل هاشمی عنوان کرد بلکه خیلی از مسائل از جمله موضوع مهم مهاجرت به مرکز استان عامل اصلی به نظر می رسد که خود باعث سرازیر شدن بودجه های هنگفت برای ساماندهی موضوعات فرهنگی خیل عظیم جمعیت در مرکز استان شده است.
در حوزه ی ورزش ، بانوان و همچنین رسانه هم برخی اقدامات از جمله تعیین مشاوران و سپردن کارها به دست آن ها صورت گرفته است که باید دید در ادامه چه موفقیت هایی خواهند داشت یا اینکه عدل هاشمی مجبور به بازنگری در این حوزه ها خواهد شد.
در مجموع می توان گفت عدل هاشمی کار بسیار سختی را پیش رو دارد و البته نباید تلاش های 9 ماهه ی وی را نادیده گرفت .
به هر جهت مخاطبان می توانند نظرات خود را در خصوص فعالیت های 9 ماهه ی عدل هاشمی پور بیان کنند و در معرض دید عموم قرار دهند و از طرف سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد هم سعی می شود انتقادات و پیشنهادات و نکته نظرات در معرض دید و احتمالا پاسخگویی نماینده مردم شریف کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده قرار گیرد.
مخاطبان می توانند به صورت اظهار نظر در بخش نظرشما در پایین خبر یا تماس با ما در نوار بالای سایت نظر خود را در نقد یا تایید عملکرد عدل هاشمی بیان کنند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
عدل هاشمی ........... به حرفاش عمل نمیکنه
هاشمی مثل روحانی است که قرار بود 100 روزه مشکلات رو حل کنه اما هیچ کاری نکرد و وضعیت بیکاری و بدبختی مردم بیشتر هم شد
مدیر پایگاه مخاطب عزیز لطفا در خصوص انتقادات کلی گویی نشود و سعی شد مصداق عمل نکردن به وعده ها بیان شود و مشخص شود منظور کدام وعده است که به آن عمل نشده است. با تشکر مدیریت سایت
محمدی از چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
عدل هاشمی با شعار های ظاهرفریبی پا به عرصه انتخابات مجلس گذاشت مردم هم به خیال خام خود چشم بسته پذیر فتند. اکنون بعد از یک سال متوجه شدند که هیچ اتفاقی نیفتاده و یقین دارند که کار خاصی هم صورت نخواهد گرفت. در عرصه سیاسی هم نمود خاصی از خودش نشان نداد ودر مجلس هم شاگردی مودب بود وساکت نشسته بود. در رشد و ارتقاء نیروی انسانی هم حرفی برای گفتن ندارد. پیشنهاد میکنم که عملکرد ایشان را در سایت به نظر سنجی بگذارید تا قضاوت مردم را ببینید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
باید منصف بود حقیقتا عدل هاشمی در موضوعات اقتصادی کارهایی در این مدت انجام داد که اگر عملکرد همه ی نمایندگان ادوار گذشته مجلس را کنار هم بگذاریم به اندازه ی عملکرد 9 ماهه ی عدل هاشمی نخواهد شد.
پتروشیمی دهدشت را اگر همه ی نمایندگان ادوار گذشته روی هم می گذاشتند در همین حد هم پیشرفت نمی کردند بقیه پروژه ها را هم در نظر داشته باشید ضمن اینکه به اعتراف مسئولین استانی که دل خوشی هم از وی ندارند در وارد کردن خیرین مدرسه ساز به منطقه انقلاب کرده
از طرف دیگر در نظر داشته باشید که دولت موافق وی نیست.
مکی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
همه می دانستند شعارفسفات چرام اماده باش حرفی بیش نبود،جاده چاسخار اماده باش،فقط شعاربود،فسفات و چاده ی چاسخار اماده هست خبری ازعدل نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
فعلا اردیبهشت نزدیکه وانتخابات ماشین های عدل هم تو‌جاده لیکک بهبهان خوب دارند به جیب میزنند

یه لودر وگریدر هم گذاشتند تو جاده ممبی و سراسیاب دارند فاکتور سازی میکنند بنام زیر سازی و‌هپکو و......مردم حقشان همین است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
اگه نمایندگان مجلس بگذارند دولت خودش در امور اجرایی دخالت کند خیلی بهتره وظیفه نمایندگان قانون گذاری است نه کلنگ زنی و افتتاح پروژه ها
خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
عدل حبابی بیش نیست االکی اومد بالا به همین داحتی و به امید خدا .........
سید مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
واقعا پشیمانم که به آقای هاشمی پور رای دادم و این به چند دلیل است یکی اینکه هرچه نگاه میکنم ایشان فقط تو جراید و مطبوعات و فضای مجازی خود را نشان داده‌اند و هیچگونه اقدام اساسی که با دخالت مستقیم او باشد نمیبینم...
دوم اینکه نه در سطح ملی محلی از اعراب از خود نشان دادند و نه در سطح استانی چون عملا حرف ایشان خریداری ندارد ...
سوم اینکه از روی تحقیق و شایستگی به ایشان رای ندادم فقط عشقم این بود که موحد قبول نشود ولی حالا متوجه میشم که نباید هنگام عصبانیت تصمیم گرفت...
آقای هاشمی نه کلاس آکادمیک و دانشگاهی دیده و رفته تا همانند تاجگردون عمل کند و نه در مباحث حوزوی و حوزه علمیه رفته که مثل موحد و بزرگواری سیاست باز ی کنه و از این طریق کمکی به توسعه نماید حرف خالی و قسم و سوگند و سیاه نمایی و بزرگ نمایی هیچ دردی را دوا نخواهد کرد....
چهارم اینکه هاشمی بصیرت سیاسی هم نداره کسی که مرتب میگه من کاری با چپ و راست ندارم معنیش اینه که یا قدرت تحلیل نداره و یا از هر دو جناح ضعف داره که نمیتونه علیه آنها موضعگیری کنه....
پنجم اینکه برادران سپاهی هم هر چه عملیات ها و روزهای سخت جنگ را ورق میزنند حاج اضغر حبیبی و وهابی و روستا و....در راس هستند ولی رد پایی از سردار خود نمیبینند به قول بزرگواری برخی تو آشپزخانه ها و تدارکات بودند حالا سردار شدند...
ششم اینکه کسی که توان دفاع از نیروهای خود را ندارد و مرتب میگوید در انتصابات دخالت نمیکنم معنیش ناتوانی خودش هست و اینکه بگوید با دولت همراه نیستم هم ضعف هست و هم دروغ چون بزرگواری و موحد هم بعضا در مقاطعی با دولت ناهماهنگ بودند اما از نیروهای انسانی کهگیلویه به خوبی دفاع کردند...
هفتم اینکه با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشه چرا این همه شعار بدون عمل؟ این اقدامات کجا انجام شدند که ما نمیبینم والله چشم بینا هم داریم اما فقط تو مطبوعات و فضای مجازی میبینیم...
نهم اینکه مشاورانش هم مثل خودش ضعیف هستند جناب مهندس این همه دکتر و استاد دانشگاه و معماران و مهندسین را ول کردی چسپیدی به دو تا فوق دیپلم و معلم بازنشسته واقعا خنده داره...
دهم اینکه واقعا متأسفم که این همه برایت تلاش کردم و نمیدانستم طبل توخالی هستید...
میر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
عدل بکارهایی ازپیش رایزنی های شده بود الان داره پی گیری میکنه ام هیچ کاری را پیش نمی بره وتاکنون نتوانسته یک نفر را جابجا کنه تا تاجگردون هست عدل جایگاهی ومعنایی نداره اگه راست میگه یه مدیر جابجا کنه رای به عدل یعنی بدبختی این چند شهرستان برا خودم متاسفم که رای بهش دادم
تراب علیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
اینکه بیاید کارهایی که زمان بزرگواری تمام شده را بنام خود افتتاح کند ناجوانمردی است ومصداق همان ........... اگه میبینید لودرها وبیلها توجاده ها مشغول بکارند همش شانتاژهای قبل از انتخابات 96است وگرنه بعدازانتخابات اینا هم میرن. سوم هم اینکه ایقد شعار میداد بیکاری آماده باش کی رو تاحالا گذاشته سرکار دریغ از یکنفر. ................
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
من با با مصطفی موافقم
ازتراب علیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
خداوکیلی اسم امیر کبیر رو نبرید اگه بفهمه که با چه کسایی مقایسه میشه سرشو میکوبه به سقف گور
عبدیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
سلام وخسته نباشید خدمت سردار سازندگی
دوستان یکم فقط فکر کنید که نمایندگان قبلی چ کاری برای مردم و منطقه کردند؟انصافم خوب چیزی هست ... کسانی که 8 سال و 16 سال رفتن چه کاری کردن ؟؟؟؟؟؟ حاجی توی 9 ماه میخواستین چیکار کنه !!! تا همین الانم به اندازه تمام نمایندگان قبلی بیشتر کار کرده خودتونم میدونید ... پتروشیمی دهدشت که به فراموشی سپرده شده بود با همت سردار عزیز خاک برداری ان شروع شد ، پروژه آب شرب بهمیی با همت حاجی به سرانجام رسید ، سیمان سپو با تلاش حاجی فاز دوم آن شروع شد ، گاز رسانی به دیشموک وقله رئیسی با درایت سردار به به سرانجام رسید وکلنگ زنی و شروع ب کار شد ، جاده پاتاوه دهدشت که خوده سردار از اول بانی این کار بودن زمانی که اصلا سمتی در این استان نداشتن حتی دیدین وقتی از قرار گاه رفتن همین پروزه جاده پاتاوه دهدشت راکد وتعطیل شد ولی با اومدن سردار سرافراز این پروژه دوباره جان گرفت و ایشالله تا آخر سال 96 به بهره برداری میرسد ،جاده لیکک به جایزان هم با تلاش سردار عزیز بودن ... فاز دوم کارخانه آجر دهدشتم با همت سردار سازندگی بود ... سردار تا الان بیشتر از تمام نمایندگان ادوار گذشته تلاش و کار کرده و اینایی که هم منتقد هستن طرفدارای نمایندگان سابق هستن ک الان منافعی بهشون نمیرسه !!!
از همین جا میگم خسته نباشی سردار سرافراز سازندگی
ازتراب علیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
عبدیانی جاده پاتاوه دهدشت خو اون موقع عدل پیمونکارش بود و سمتس هم همین بود بابودجه تیلیاردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
مقایسه کردن باامیرکبیرجفاست به امیرکبیرومردم
طلها
|
United States
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
عدل یکی از افراد ناب در عدم صداقت و عدم تقید به مبانی دینی و ارزشی هستش چون تا حالا کسی را ندیدم که اینگونه آشکارا سوگند دروغ به زبان جاری کند و بعدش هم با گستاخی بگوید که زمان فرق میکنه، فقط تبلیغات وسیعی داره اونم به پشتوانه ی پول ناحقی که از بیت المال جمع کرده
بهرام دیدار زنگوایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
خطاب به آنهایی که اینجا دارند فقط و فقط مغرضانه و صرفا از روی تعصب سردار هاشمی را به باد انتقاد میگیرند باید عرض کنم که شماها تک بعدی به مسایل و موضوعات نگاه میکنید و جوانب دیگه را در نظر نمیگیرید.سردار هاشمی فقط در زمانی که در خاتم النبیا بودند بیش از بیست و پنج هزار جوان را از مناطق و شهرهای جنوب کشور مخصوصا دهدشت گچساران و دهدشت بکار گرفتند و الان هم که ایشون نماینده کهگیلویه بزرگ می باشند و در بکار گیری و تلاش برای برون رفت از این بحران فراگیر در سرتاسر استان و کشور یک لحظه هم درنگ و تاخیر نکردند .بخدا قسم که سردار عدل هاشمی اسوه و الگوی تکرار نشدنی نه فقط برای استان بلکه برای کل کشور می باشند و هرگز نماینده و انسان صادق،امین ،درستکار و خیری مثل ایشان پا به عرصه سیاست،فعالیت و کمک رسانی به مردم محروم این استان نخواهد گذاشت.هرگز با تعصب و کینه مسائل و موضوعات از این دست رو بررسی نکنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار