کد خبر: ۳۸۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 25 February 2017
با تغییر رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، تغییرات جدی در بدنه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان انتظار می رفت، اورنگ ایلامی تغییر مدیران واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی استان را از معاون های خود استارت زد و به روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها و بیمارستان های استان رساند.
رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد که از همان اول نزد افکار عمومی به تاجگردون منصوب می شد، نارضایتی خود و مجموعه استان را از ساختار بهداشت و درمان با تغییرات اتوبوسی مدیران زیر مجموعه خود نشان داد. عزل و انتصاب های پشت سر هم نشان می داد که ایلامی آمده است تا ساختار مدیریتی این دانشگاه را شخم بزند و آن را مطلوب نظر سیاسیون کند، در واقع ایلامی نورآبادی برای جلب حمایت نمایندگان و گروه های فشار سیاسی نیاز به تامین نظر آنها داشت و البته سیاسیون استان هم اغلب نظرشان با به کار گماردن نزدیکانشان، مثبت می شود و این سیاسی بازی بارها در مدیریت های مختلف استان رخ نموده است.
در این میان حاشیه سازترین تغییر ایلامی در دانشگاه علوم پزشکی مربوط به تغییر رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بود. در این شهرستان سید غفار شفایی عزل شد و کوروش داوری برادر فریدون داوری، مشاور ارشد نماینده کهگیلویه در مجلس، به منصب ریاست رسید.
فریدون داوری در زمان انتخابات دوشادوش عدل هاشمی پور برای جلب نظر مردم و طوایف تلاش کرد و حالا نوبت آن رسیده بود که هاشمی پور مزد زحمات مشاورش را پرداخت نماید و برادر وی را از طریق اورنگ ایلامی که در حال اخذ حمایت سیاسیون با واگذاری مدیریت ها به نیروهای آنها بود، به کرسی مدیریت بنشاند. هرچند عدل هاشمی پور بر کسانی که باند بازی و سیاسی کاری می کنند یا اصلاح طلب و اصلولگرا هستند، لعنت می فرستد اما چند روز قبل از این لعنت فرستادن؛ خود، فرصت را غنیمت شمرده و از حضور ایلامی تازه کار برای جامه عمل پوشاندن به قول های مدیریتی اش استفاده کرده بود.
آمدن کوروش داوری و رفتن شفایی چندان مطلوب نظر سیاسیون کهگیلویه – به جز نزدیکان حاج عدل- نیامد و تلاش سیاسیون برای لغو حکمی که مهر آن خشک نشده بود، آغاز شد، سیاسیون طیف مقابل نماینده کهگیلویه و حتی برخی از حامیان وی از آمدن داوری رضایت نداشتند و آنها هم می دانستند که ایلامی تا زمانی که هنوز قدرت خود را مستحکم نکرده است، با سیاسیون و خواسته های آنها راه می آید، پس فرصت را غنیمت شمرده و وارد رایزنی شده اند.
شنیده ها حاکی از آن است که لغو حکم کوروش داوری، سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در دستور کار قرار گرفته و احتمال می رود که در آینده ای نه چندان دور برادر مشاور نماینده کهگیلویه جای خود را به کس دیگری بدهد، حتی احتمال بازگشت دوباره سید غفار شفایی، رییس سابق هم دور از انتظار نیست.
با این اوصاف این بار سیاسیون پای در کفش بهداشت و درمان کرده اند و این حوزه مهم را با مخاطره و چالش روبرو ساخته اند، از یک سوی عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس که علی رغم قرار داشتن در یکی از سیاسی ترین مناصب کشور خود را هر چیزی می داند غیر از یک شخصیت سیاسی و به چپ و راست لعنت می فرستد، برای پاسخ دادن به زحمات دور و بری هایش مدیریت ها را قربانی می کند و از طرف دیگر گروه های فشار سیاسی که از نفوذهایی هم در ساختار سیاسی استان برخوردارند نیز خواستار سهم از مدیریت آنهم در بخش مهم بهداشت و درمان هستند و که هر دو طرف پایشان را در کفش دانشگاه علوم پزشکی کرده اند و البته ایلامی تازه به ریاست رسیده فعلا قدرت ایستادن مقابل آنها را ندارد.
پیمان فرامرزی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار