رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: ۲۰ متن برای حضور در جشنواره تئاتر بچه های مسجد به دبیرخانه این جشنواره در یاسوج ارسال شد.
کد خبر: ۳۸۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 25 February 2017
اختتامیه اولین جشنواره تئاتر بچه های مسجد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم شامگاه شنبه با حضور مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور و مسئولان استانی در یاسوج برگزار شد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: ۲۰ متن برای حضور در جشنواره تئاتر بچه های مسجد به دبیرخانه این جشنواره در یاسوج ارسال شد.

شریف اسلامی افزود: از این تعداد ۹ اثر پس از بررسی به جشنواره راه یافته و با حضور داوران جشنواره ارزیابی شدند.

وی با اشاره به برنامه های حوزه هنری در مردمی کردن تئاتر بیان داشت: :۹۰ درصد از شرکت کنندگان در جشنواره از پرورش یافتگان حوزه هنری هستند.

اسلامی احیای تئاتر و ایجاد زمینه و بستر مناسب و شکوفایی هنرمندان این عرصه را از جمله ویژگی های جشنواره دانست و افزود: در گذشته زیرساختی برای اجرای تئاتر دراستان وجود نداشت اما تئاتر مردمی داشتیم ولی امروزه سالن و فضای مناسب داریم و تئاتر مناسب و مردمی نداریم.

وی با بیان اینکه تماشاگر اصل مهم تئاتر است، تصریح کرد: متاسفانه امروزه راه تئاتر و تماشاگر از هم جدا شده است و حوزه هنری برای مردمی کردن تئاتر و بازگشت مخاطبین به سالنهای تئاتر تلاش می کند.

اسلامی افزود: باید شکاف به وجود آمده میان مردم و تئاتر از بین برود.

رئیس حوزه هنری استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهداف مهم جشنواره تئاتر بچه های مسجد گفت: نزدیک کردن مخاطبان به تئاتر و مردمی کردن این هنر با محتوای ارزشی از اهداف این جشنواره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار