کد خبر: ۳۸۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 02 March 2017
مرحله اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور با معرفی تیم‌های برتر برای ورود به دوم مشخص شد.
بر اساس این گزارش، تیم فوتبال نفت و گاز گچساران که در گروه اول قرار گرفته بود موفق شد از یک گروه سخت صعود کند.
با نگاهی به جدول مسابقات شاهد بودیم که در حالی که سه گروه دیگر لیگ دسته دوم با ۱۲ تیم به کارشان ادامه می‌دادند به یکباره از سوی فدراسیون یک تیم به این گروه اضافه شد.
هر چند مربیان و مدیران در ابتدای مسابقات اعتراضاتی را نسبت به این حرکت داشتند اما فدراسیون کار خودش را کرد.!
تیم‌های گروه A که باید گفت هر کدام در سطح بالایی فوتبال را بازی می‌کردند و شانس صعود داشتند در گروهی سیزده تیمی قرار گرفته بودند که این سبب می‌شد بازی‌های این گروه نسبت به دو گروه دیگر فشرده‌تر باشد.
با نگاهی به جدول گروه‌های سه‌گانه مشخص می‌شود که اوج هیجان در گروهی بوده که نفت گچساران نیز در آن حضور داشت.
در حالی که در گروه‌های دیگر تیم‌های صعود کنند از هفته‌های قبل مشخص شده بودند و از نظر امتیاز فاصله زیادی داشتند در گروه A مسابقات تا آخرین ثانیه‌ای که داور سوت مسابقه را به صدا در آورد هنوز تکلیف تیم‌های صعود کننده مشخص نشده بود.
رقابت در گروه A چنان حساس شده بود که فدراسیون نیز ناظرین ویژه خود را به این بازی‌ها فرستاده بود.
با نگاهی به گروه‌های دیگر مشاهده می‌کنیم تیم‌های ۳۴ امتیازی مانند داماش گیلان و شاهین شهرداری بوشهر از گروه B وC به مرحله بعد صعود کرده‌اند اما در گروه A مسابقات که نفت گچساران حضور داشته است تیم فولاد نوین اهواز با ۴۰ امتیاز در رده پنجم جدول جای می‌گیرد و صعود نمی‌کند.
اما نفت و گاز گچساران از گروهی صعود کرد که تیم‌های قدری در آن حضور داشتند و نفت با مربی‌گری داریوش یزدی و افشین کمایی توانست از این گروه به مرحله بعد صعود کند.
هر چند نفت گچساران با ۴۳ امتیاز به عنوان تیم سوم گروه صعود کرده است اما جالب اینجاست تیم‌های صدر جدول گروه B و C هر کدام با ۴۰ و ۴۲ امتیاز به عنوان تیم‌های صدر جدول صعود کرده اند.
نفت و گاز گچساران در حالی امسال در لیگ دسته دوم فوتبال کشور در میادین حاضر شد که باید در جبهه‌ای دیگر و در جام حذفی نیز حضور پیدا می‌کرد.
اگر نخواهیم نفت و گاز گچساران را پدیده مسابقات امسال کشور بنامیم بی‌انصافی کرده‌ایم زیرا نفت در جام حذفی نیز درخشید و موفق شد دل هواداران خود را شاد کند.
نباید فراموش کرد در حالی که تیم قشقایی شیراز در جام حذفی پرسپولیس تهران که بدنه آن را تیم ملی فوتبال کشورمان تشکیل می‌داد حذف کرد اما شاهد بودیم تیم داریوش یزدی یک هفته بعد و در همان ورزشگاه قشقایی شیراز را شکست می‌دهد.
نفت و گاز گچساران و داریوش یزدی کارهای بزرگی در دو جبهه متفاوت با توجه به فشردگی مسابقات به نمایش گذاشتند که باید اذعان کرد، نفت پدیده امسال مسابقات بود.
حذف استقلال خوزستان تیمی که قهرمانی لیگ برتر را با خود یدک می‌کشید را نباید زود فراموش کنیم، نفت گچساران در جام حذفی تیمی را حذف کرد که در جام باشگاه‌های آسیا می‌درخشد.
فقط قشقایی شیراز و استقلال خوزستان نبود بلکه نفت موفق شد فولاد خوزستان با نعیم سعداوی را نیز در اهواز از گردونه مسابقات حذف کند و شاید امروز مرور عملکرد این تیم و روزهایی که پشت سر گذاشته است باورش سخت باشد.
نفت در حالی به جمع ۸ تیم برتر کشور صعود کرد که در لیگ دسته دوم فوتبال بازی می‌کرد.
حضور تیم تراکتورسازی و امیر قلعه‌نویی در گچساران و دیدار نفتی‌ها در جام حذفی با تراکتورسازی نشان داد که نفت بر روی نیمکت خود مربی باهوشی دارد که می‌توان گفت راه‌های نفوذ به قلب تراکتورسازی تبریز را بلد است.
در همین خصوص داریوش یزدی در گفت‌وگو با ما اظهار کرد: با همه توان به دور دوم رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور می‌رویم.
سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران افزود: در دور نخست این رقابت‌ها کار سختی پیش رو داشتیم که باید زحمات خود را به بار بنشانیم.
وی گفت: به همه حریفان به چشم حریف قدرتمند می‌نگریم و به همین دلیل بدون این که مغرور شده باشیم به مصاف آن‌ها خواهیم رفت.
داریوش یزدی را باید مربی روزهای سخت نامید، مردی که تیمش علی‌رغم اینکه هنوز یک تمام کننده خوب ندارد اما موفق شده است با به ثمر رساندن نیمی از موقعیت‌هایش ۴۰ گل به ثمر برساند و با بیشترین تعداد گل در بین ۳۷ تیم حاضر در لیگ دسته دوم خطرناک‌ترین خط حمله لیگ باشد.
هر چند گروهی که نفت در مرحله دوم در آن حضور دارد نسبت به گروه دیگر سخت‌تر است اما فراموش نکنیم نفت و داریوش یزدی توانسته‌اند از تیم‌هایی عبور کنند که از تیم‌های صعود کننده به این گروه قوی‌تر بوده‌اند.
نفت و گاز گچساران با ۴۳ امتیاز در گروهی قرار گرفته است که تیم هف سمنان با ۳۲ امتیاز و شهرداری بوشهر با ۳۴ امتیاز، شهرداری تبریز با ۳۶ امتیاز و شهرداری همدان با ۴۲ امتیاز حضور دارند.
علیمراد کاظمپور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار